اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

تویوتا لندکروز یکی از بهترین خودروها برای آفرود و البته با کیفیت‌ترین خودروهای شاسی بلند در جهان به حساب می‌آید. همچنین این خودرو به دلیل آپشن هایی که دارد یکی از بهترین گزینه‌های سواری در تمامی شرایط جاده‌ای و آب و هوایی به حساب می‌آید. در ادامه با جزییات بیشتر درباره این خودرو آشنا می‌شویم.

تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ را می‌توان به عنوان یک تجربه‌ی بی‌همتا به حساب آورد. این خودرو با ظاهر ساده‌تر و طراحی داخلی مدرن‌تر خود، بهبودهای قابل توجهی در موتور و کنترل بیشتری بر روی جاده دارد.

اگر یک خودروی آفرودی محبوب و خانوادگی باشد که همچنان بر روی مسیرهای طولانی و سفرهای جاده‌ای مطمئن و ایمن باشد، لند کروز ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰ یک گزینه‌ی عالی است. همچنین، اگر به دنبال یک تجربه‌ی رانندگی خودروی لوکس برای کارهای روزمره و سفرهای طولانی هستید، این خودرو نیز برای شما جذابیت دارد. به هر حال، لندکروز ۲۰۲۲ به عنوان یکی از مدل‌های محبوب تویوتا در بازار جهانی ارائه می‌شود و انتخاب خوبی برای بسیاری از خریداران خواهد بود.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲

با اینکه سال‌ها تویوتا تغییر عمیقی روی لندکروزر ۲۰۰ اعمال نکرده بود، ولی باز هم این شاسی‌بلند از نظر فنی بی‌نقص بود. تکمیلِ تکمیل. گیر کار اینجا بود که از زمین و زمان به شرکت انتقاد می‌کردند که تویوتا سراغ مدل جدید نمی‌رود چون توان ساخت یک پلتفرم موفق مثل این سری را ندارد. می‌گفتند نه توانش را دارد نه جراتش را. چون می‌ترسد لندکروزر بعدی نتواند از اسم و رسم بزرگ خود محافظت کند. می‌گفتند تویوتا دیگر مدافع عنوان قهرمانی نیست؛ اما شرکت TNGA (نسخه GA-F) را رو کرد. یک پلتفرم کاملاً جدید برای نسل جدید که پیش از این روی مدل‌های ۲۰۲۱ سکویا و توندرا و البته نسل جدید لکسوس LX استفاده شده بود؛ یعنی خانواده هیولاها. حالا اینطوری هم نیست که مثلاً مهندس تویوتا صبح وارد دفترش شود و شب یک پلتفرم جدید را ایمیل کند برای مدیرعامل. تغییر در پلتفرم، یعنی تغییر در انتقال قدرت، قوای محرکه و شاسی.

لندکروز2022

امروز می‌خواهیم یک کشف علمی را با شما در میان بگذاریم. تقریباً تمام منابع خودرویی درباره قوای محرکه جنجالی این خودرو گفته‌اند که لندکروزر جدید با پیشرانه ۳.۵ لیتری عرضه می‌شود. ولی خُب اصل داستان این است که حجم دقیق پیشرانه این خودرو ۳۴۴۴ سی‌سی است. پس باید آن را به پایین گِرد کنیم (ریاضی ششم دبستان) و آن را ۳.۴ لیتری بخوانیم. اینکه گفتیم جنجالی، دلیل داشت. پرچم‌دار لندکروزرها در سالیان اخیر پیشرانه‌های V۸ تنفس طبیعی داشتند. اساساً شرکت هیچ علاقه‌ای به استفاده از توربوشارژر روی این محصولش نداشت؛ اما در مدل جدید، هم پرچم‌دار V۶ شده و هم اینکه سراغ توربو رفته است.

خیلی‌ها تویوتا را به خاطر این کار سرزنش کردند ولی خُب چاره دیگری هم نداشت بنده خدا. با اینکه به لطف استفاده از سقف آلومینیومی به جای فولادی و رژیم لاغری در سرتاسر خودرو، وزن خشک تویوتا لندکروزر نسب به قبل ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر شده ولی باز هم نیاز به یک قوای محرکه تازه‌نفس احساس می‌شد. از نظر قد و قواره هم که ماشاا.. هنوز همان هیبت قدیم را دارد. طولش فقط ۵ میلی‌متر کمتر شده که آن هم چشم گاو است. در عوض پهنای آن ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده است.

امکانات لندکروز ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰

لندکروز ۲۰۲۲ با وارد شدن به اتاق ۳۰۰ همه‌چیز را در مورد چگونگی تفاوت آن با سری ۷۰ نشان می‌دهد. در حالی که در مدل سابق باز و بسته شدن در با صدای متالیک حس عجیبی منتقل می‌کرد، در مدل اتاق ۳۰۰ در هنگام باز شدن درب، صدای سبک و نرمی می‌دهد. درب‌ها احساس سنگینی لوکسی دارند و با صدای سنگینی بسته می‌شوند و شما را در فضای داخلی عایقبندی شده نگه می‌دارند. در داخل کابین، حس می‌شود که می‌توانید به آرامی و در سکوت بنشینید در حالی که در بیرون ماشین یک مبارزه‌ی خیابانی جاری است.

به عبارتی میتوان گفت شما تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ را رانندگی نمی‌کنید، بلکه از پشت میز کاپیتان آن را هدایت میکنید. انگار که به یک کلاه کاپیتان نیاز است تا هماهنگی بیشتری داشته باشید. هنگامی که روی صندلی‌های نرم نشسته و موتور را با لمس یک دکمه روشن می‌کنید و دنده‌ی اتوماتیک با دسته کوتاه کم‌ارتفاع، در حالت “درایو” قرار می‌دهید، تنها یک لمس کافیست تا موتور دیزل به کار بیافتد و ماشین لندکروز ۲۰۲۲ به دستور شما به سرعت حرکت کند. هر چیزی که تویوتا لند کروز انجام می‌دهد، به نظر ساده می‌آید.

ارتفاع این کشتی به گونه ایست که در سطح شهر در ساعات شلوغی انگار که شما بالای ترافیک می‌نشینید. ترکیب موتور و سیستم فرمان به صورت کامل حس رانندگی را آسان می‌کند. دید بسیار عالی دارید و توانایی راحت دنبال کردن ترافیک را دارید. علاوه بر این، دیگر چاله‌های جاده و دست انداز‌ها برای شما ذره‌ای مشکل به‌وجود نمی‌آورند، می‌توانید به سادگی روی آنها بروید. رانندگی با ماشین لندکروز ۲۰۲۲ بیشتر به سبک یک ماشین سواری لوکس و نرم است، اما احتمالاً خریداران تویوتا لند کروزر از هیجان سرگرم‌کننده یک رانندگی مقاوم و پیچیده‌تر لذت می‌برند.

ایمنی لندکروز ۲۰۲۲ v۸

آسان است که بفهمید چرا تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ عزیز خانواده‌هایی ست که بچه مدرسه‌ای دارند. فضای کافی برای نشستن کودکان و اسباب‌بازی‌های آنها در عقب خودرو به وفور وجود دارد و حتی با پنج نفر در داخل کابین، احساس تنگی نمی‌کنید. علاوه بر این، به دلیل ایمنی فوق العاده‌اش به راحتی می‌توانید با سرعت دلخواه و مطمئن رانندگی کنید و استرس تصادفات و آسیب‌های احتمالی را نداشته باشید.

همچنین می‌توانید به آسانی به سفرهای طولانی بروید.دسترسی‌های آسان برای کنترل گرمایش و سرمایش، نمایشگر اندازه‌گیری دما و میزان سوخت وجود دارد هم چنین لندکروز ۲۰۲۲ از یک داشبورد کاربردی، با استحکام و آسان بهره می‌برد تا به شما امکان کنترل آسان را بدهد. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا موزیک خود را از طریق اپل‌کارپلی و اندروید اتو راه‌اندازی کنید و بازی‌ها و امکانات تلفن از طریق دستیار صوتی را به کار گیرید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها