گفت و گوی تیترکوتاه با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

مردم بجنورد خودشان فرودگاهشان را ساختند / دولت فکر هواپیما های جدید باشد+فیلم

سید محمد پاک مهر گفت: تنها فرودگاهی که در کشور به شکلی کاملا مردمی ساخته شده است، فرودگاه بجنورد است. سهم دولت در احداث این فرودگاه نسبت به مشارکت مردم واقعا ناچیز است.

به گزارش تیترکوتاه، فرودگاه بجنورد مدت زیادی است که با چالش زیرساخت‌های ناقص و کمبود ناوگان هواپیمایی دست و پنجه نرم می‌کند و مردم استان خراسان شمالی هنوز هم در انتظار باز شدن گره این مشکل به‌دست مسئولان هستند.

سیدمحمد پاک مهر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با حضور در پایگاه خبری تیتر کوتاه در پاسخ به این سوال که ایشان در مجلس دوازدهم برای رفع این چالش مهم مردم خراسان شمالی چه تدبیری اندیشیدیه شده است به خبرنگار تیترکوتاه گفت:  تنها فرودگاهی که در کشور به شکلی کاملا مردمی ساخته شده است، فرودگاه بجنورد است. سهم دولت در احداث این فرودگاه نسبت به مشارکت مردم واقعا ناچیز است. به عنوان نماینده بجنورد باید تشکری ویژه از مردم خراسان شمالی بابت این همکاری و همدلی داشته باشم که بیش از ۱۵۰ هکتار زمین را برای ساخت این فرودگاه اهدا کردند. ساخت باند، برج مراقبت و حتی آسفالت فرودگاه بجنورد هم توسط مردم انجام شد. کمتر فرودگاهی در کشور داریم که به این شکل با کمک‌های مردمی ساخته شده باشد. در واقع مردم مرکز استان خراسان شمالی، میلیاردها تومان از این طریق به دولت کمک کردند. اگر بنا بود دولت چنین هزینه‌ای برای خرید زمین و احداث این فرودگاه پرداخت کند، ساخت آن محقق نمی‌شد.

وی در رابطه با چالش کنونی این فرودگاه بیان کرد: چالشی که درحال‌حاضر برای فرودگاه بجنورد وجود دارد این است که سازمان هواپیمایی کشوری در حق مردم خراسان شمالی اجحاف کرده به این معنا که زمانی تعداد پروازهای این فرودگاه در هفته به ۱۳ تا ۱۴ پرواز می‌رسید اما اکنون حداکثر دو پرواز دارد. مسئله تامین ناوگان هوایی برای چنین فرودگاه هایی باید توسط دولت برطرف شود. طبق جلساتی که با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم، وعده داده شد که پروازها از طریق فرودگاه بجنورد روزانه شود، اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: درست است که به لحاظ توپوگرافی موقعیت فرودگاه به گونه‌ای است که اگر هوا ابری باشد، خلبان‌ها مجبور به احتیاط بیشتری در این منطقه هستند، به این دلیل که اطراف شهر بجنورد به وسیله کوهستان‌ها پوشیده شده است و خلبانان ملاحظاتی بیشتری دارند، اما مگر چند روز در سال هوا ابری است؟ علاوه بر این ما در تامین هواپیما در سایز متوسط و کوچک دچار چالش هستیم.

سید محمد پاک مهر در مورد دومین فرودگاه استان خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی فرودگاه دیگری هم وجود دارد که توسط کارخانه آلومینا ساخته شده است. این فرودگاه در منطقه‌ای کویری در جنوب استان خراسان شمالی با فاصله یک ساعت راه از مرکز استان قرار دارد. بنابراین دولت درحال‌حاضر می‌تواند با کمترین هزینه این فرودگاه را فعال کند. ما این برنامه را از طریق وزرات راه و شهرسازی نیز پیگیری کردیم. پیش از عید نوروز در جلسه‌ای در دفتر معاون پارلمانی وزیر راه با حضور نمایندگانی از شرکت راه آهن، هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و راه و شهرسازی استان بنا شد تا کمبودها و چالش‌های مربوط به فرودگاه‌های استان خراسان شمالی برطرف شود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر