کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۴

نگرانی دولت از افزایش حقوق کارگران / این شرکت دارویی پول پارو می‌کند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

نگرانی دولت از افزایش حقوق کارگران / این شرکت دارویی پول پارو می‌کند

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱ مه ۲۰۲۴ ( ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • امیدی به کاهش نرخ تورم نیست

روز چهارشنبه، فدرال رزرو جلسه خود را برای بحث در مورد سیاست‌ها به پایان خواهد رساند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به‌روزرسانی‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که ممکن است نشان دهد کاهش نرخ‌های تورم چگونه بر احتمال کاهش نرخ بهره تأثیر گذاشته است. فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره اصلی خود را بدون تغییر نگه می‌دارد و سرمایه‌گذاران تقریباً در این مورد با احتمال ۱۰۰ درصد مطمئن هستند.

  • نشانه هایی از رشد بزرگترین اقتصاد اروپا

اقتصاد اروپا در ابتدای سال اندکی رشد کرد و در سه ماهه ژانویه تا مارس رشد ۰.۳ درصدی را در مقایسه با سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ ثبت کرد زیرا بار تورمی بر مصرف‌کنندگان کاهش یافت و اقتصاد راکد آلمان، بزرگترین اقتصاد قاره، شاهد نشانه هایی از رشد بود. بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط آژانس آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، منطقه یورو ۲۰ کشوری قوی‌ترین عملکرد خود را از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند و با کاهش ۰.۱ درصدی در هر یک از دو سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ بهبود یافت.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مژده بازار کار به دولت

بازار کار برزیل در روز سه شنبه بسیار خوب عمل کرد و نشان داد که اقتصاد در طول سال قوی عمل می‌کند. با این حال، این خبر خوب، بانک مرکزی را کمی نگران اثرات احتمالی بر تورم می‌کند. در ماه مارس، بزرگ‌ترین اقتصاد امریکای لاتین هم نرخ بیکاری پایین‌تری و هم ایجاد شغل رسمی بالاتر از حد انتظار داشت. این خبر خوبی برای دولت است و سیاستگذاران را به طرز مثبتی شگفت زده کرده است.

  • نگرانی دولت از افزایش حقوق کارگران

کارگران در ایالات متحده در ابتدای امسال حقوق و مزایای بیشتری دریافت کردند. این می‌تواند منجر به افزایش سریع قیمت‌ها (تورم) شود که ممکن است فدرال رزرو را در مورد چگونگی ادامه افزایش قیمت‌ها در آینده نگران کند. وزارت کار روز سه‌شنبه اعلام کرد که غرامت اندازه‌گیری شده توسط شاخص هزینه اشتغال دولت در سه ماهه ژانویه تا مارس ۱.۲ درصد افزایش یافته است. وقتی دستمزد کارگران به سرعت افزایش می‌یابد، کسب و کارها در نهایت هزینه بیشتری را برای نیروی کار خرج می‌کنند. برای رسیدگی به این موضوع، مشاغل ممکن است قیمت محصولات یا خدمات خود را افزایش دهند. این افزایش قیمت می‌تواند منجر به تورم شود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • این شرکت دارویی پول پارو می‌کند

Ozempic و Wegovy داروهای فوق العاده محبوب دیابت و چاقی هستند. آنها مورد علاقه افراد مشهور هستند، فروش زیادی دارند و بازار بزرگی برای داروهای کاهش وزن ایجاد می‌کنند. گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که این بازار تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. ایجاد سماگلوتید، یک عنصر کلیدی در داروها، شرکت نوو نوردیسک را در دانمارک بسیار ارزشمند کرده است. در واقع، نوو نوردیسک اکنون بیش از ۵۷۰ میلیارد دلار ارزش دارد که از کل اقتصاد دانمارک پیشی گرفته است. بنیاد این شرکت درحال‌حاضر بزرگترین بنیاد جهان است و حتی بنیاد گیتس را از نظر دارایی شکست می‌دهد.

  • ریزش قیمت نفت ادامه دارد

قیمت نفت کاهش یافت زیرا مردم انتظار داشتند که جنگ در خاورمیانه ممکن است متوقف شود و همین امر تنش‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین، سطوح بالای تورم مردم را نگران میزان نفت مورد نیاز ایالات متحده می‌کند. نفت خام برنت پس از کاهش یک درصدی در روز سه شنبه، نزدیک به ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت بالای ۸۱ دلار بود. در معاملات آسیایی، با تعطیلات رسمی در کشورهایی از جمله چین و سنگاپور، حجم معاملات کم بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر