کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۶

افزایش دستمزد این کارگران قطعی شد / محبوبیت از دست رفته آیفون در چین

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

افزایش دستمزد این کارگران قطعی شد / محبوبیت از دست رفته آیفون در چین

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۴ ( ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

دست و پا زدن امریکا برای کنترل تورم

جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک روز جمعه گفت: اساساً، هدف بانک مرکزی ایالات متحده نرخ تورم ۲ درصدی است تا قیمت‌ها را ثابت نگه داشته و رشد و رونق اقتصادی را ارتقا دهد. او به شدت از هدف تورم حمایت می‌کند، حتی اگر برخی از مردم فکر می‌کنند فدرال رزرو باید نحوه برنامه‌ریزی، تصمیم گیری و صحبت در مورد سیاست‌های خود را تغییر دهد. فدرال رزرو بیش از دو سال است که با افزایش نرخ بهره سعی در کاهش تورم دارد. آنها نرخ‌ها را بیش از پنج درصد افزایش دادند که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

محبوبیت از دست رفته آیفون در چین

فروش اپل در چین کاهش یافت، حتی با وجود تخفیف هایی که برای آیفون‌ها قائل شدند. اکنون برخی از مردم چین فکر می‌کنند برندهای دیگری مانند هوآوی فناوری پیشرفته تری را با هوش مصنوعی داخلی ارائه می‌دهند که درحال‌حاضر آیفون‌ها فاقد آن هستند. کانترپوینت ریسرچ، یک شرکت تحقیقاتی بازار، اعلام کرد که فروش واحدهای آیفون در چین در سه ماهه نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته است. آیفون جایگاه شماره ۱ خود را در میان برندهای گوشی هوشمند در کشور از دست داد و پس از رقبای محلی Vivo و Honor به رتبه سوم سقوط کرد.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

عقب ماندگی اقتصاد بریتانیا از سایر کشورهای اروپایی

اقتصاد بریتانیا درحال‌حاضر با مسائل و مشکلات بسیاری دست به گریبان است، در حالی که سایر کشورهای اروپایی تاکنون موفق شده‌اند افزایش قیمت‌ها را کنترل کرده و چالش‌های اقتصادی را پشت سر بگذارند. این وضعیت احتمالاً بر چشم‌انداز رشد بریتانیا تأثیر می‌گذارد. انتظار می‌رفت اقتصاد بریتانیا در امسال سریع تر از آلمان رشد کند. احتمالا بانک انگلستان در کاهش نرخ بهره برای تقویت اقتصاد در مقایسه با بانک مرکزی اروپا کندتر عمل می‌کند.

افزایش دستمزد این کارگران قطعی شد

اعضای اتحادیه کارگران خودرو در ایالات متحده امریکا روز شنبه یک قرارداد کار جدید با کامیون دایملر ( Daimler Truck) که بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان است را تصویب کردند که شامل حداقل ۲۵ درصد افزایش دستمزد کارگران در طول قرارداد چهار ساله آنها است. رای ۹۴.۵ درصد به نفع قرارداد جدید بود، که بیش از ۷۳۰۰ کارگر ساعتی UAW را پس از توافق آزمایشی در اواخر آوریل تحت پوشش قرار می‌دهد و از اعتصاب آنها جلوگیری می‌کند. این قرارداد شامل کارگران ساعتی در شش مرکز در ایالت‌های جنوبی از جمله چهار کارخانه در کارولینای شمالی و انبارهای قطعات در جورجیا و تنسی ( از ایالت‌های جنوبی امریکا) می‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

قوانین تبلیغاتی برای گوگل دردسر شد

گوگل و وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً نظرات نهایی خود را درباره ناعادلانه بودن موتور جست‌وجوی گوگل و شیوه‌های تبلیغاتی آن ارائه کرده‌اند. دولت معتقد است این مسئله برای آینده اینترنت مهم است. قاضی ناحیه ایالات متحده در واشنگتن بررسی کرد که آیا پلتفرم‌های رقابتی مانند TikTok از ByteDance و Facebook و Instagram متا می‌توانند در زمینه تبلیغات جایگزین گوگل شوند یا خیر.

پاسخ کره شمالی به تحریم‌های جدید امریکا

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی KCNA، نماینده این کشور در سازمان ملل روز یکشنبه گفت: تلاش‌های امریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید برای نظارت بر تحریم‌های کره شمالی با شکست مواجه خواهد شد. سفیر کره شمالی( کیم سونگ ) در این هفته به بیانیه ایالات متحده و متحدانش پاسخ داد. در این بیانیه خواستار نظارت مستمر بر تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ ( پایتخت کره شمالی) به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر