اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی شاسی بلند لوکس پورشه + فیلم و مشخصات

در این مطلب به معرفی و بررسی پورشه ماکان می‌پردازیم.

معرفی شاسی بلند لوکس پورشه + فیلم و مشخصات

پورشه ماکان یکی بهترین و البته لوکس‌ترین اتاق‌های پورشه ماکان به حساب می‌آید. در این گزارش به معرفی و بررسی این خودرو می‌پردازیم.

پورشه را می‌توان یکی از بازندگان بزرگ وضع قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی دانست؛ قانونی که در سال ۲۰۱۴ اجرایی شد. در آن زمان، تمامی محصولات این خودروساز، پیشرانه‌های حجیم ۶ یا ۸ سیلندر داشتند و مشمول این قانون بودند.

اما پس از معرفی ماکان با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو در سال ۲۰۱۴، شانس بازگشت این برند به کشورمان فراهم شد و در نهایت از اواخر سال ۲۰۱۵ شاهد ورود نخستین سری ماکان به کشورمان بودیم. ماکان را می‌توان تنها کراس‌اور جمع و جور ایران دانست که از بالاترین سطح تجمل، عملکرد و راحتی کابین برخوردار است.

مشخصات فنی پورشه ماکان

حال بیایید به بررسی پورشه ماکان از نظر مشخصات فنی بپردازیم. شرکت پورشه با توجه به اینکه درحال‌حاضر زیر مجموعه‌ای از گروه آئودی و فولکس واگن است، در تولید ماکان از برخی قطعات خودروهای آئودی بهره گرفته است. به گونه‌ای که شاسی و موتورهای پورشه ماکان از آئودی Q۵ گرفته شده است. بدین ترتیب می‌توان گفت که پورشه ماکان به نوعی هم خانواده آئودی Q۵ محسوب می‌شود. البته شرکت پورشه از هیچ یک از این قطعات به طور مستقیم استفاده نکرده است و ارتقای سنگینی را بر روی بخش هایی مانند قوای محرکه پورشه ماکان انجام داده است.

بیایید کمی هم به بررسی مشخصات پورشه ماکان ۲۰۱۷ در بخش فنی بپردازیم. شرکت پورشه برای ماکان از موتورهای بنزینی و دیزلی در نسخه‌های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر استفاده کرده است. البته در کشور ما تنها نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری عرضه شده است. با این حال، بهتر است بدانید که موتورهای شش سیلندر بنزینی پورشه در دو نسخه با ظرفیت ۳ و ۳.۶ لیتری هستند. نسخه ۳ لیتری دارای قدرت ۳۴۰ اسب بخار بوده و نسخه ۳.۶ لیتری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

پورشه-ماکان1

نسخه چهار سیلندر بنزینی که در کشور ما نیز عرضه شده است، دارای ظرفیت ۲ لیتر بوده و از سیستم توربوشارژ نیز بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید ۲۳۷ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۰۰۰ دارد که این قدرت بین چهار چرخ متحرک این خودرو تقسیم می‌شود. گشتاور تولید شده نیز در این موتور در حدود ۳۷۰ نیوتن متر است که در دور موتور ۱۵۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

گیربکس استفاده شده در پورشه ماکان از نوع هفت سرعته دو کلاچه است که همان نسخه معروف PDK پورشه است. عملکرد بخش فنی در تست پورشه ماکان از نظر سرعت و شتاب نیز خواندنی است. این خودرو با وجود ۴ سیلندر بودن در تست شتاب پورشه ماکان رقم ۷.۷ ثانیه‌ای را برای این خودرو رقم می‌زند. همچنین در تست سرعت پورشه ماکان حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتری در دسترس خواهد بود.

امکانات رفاهی - سرگرمی پورشه ماکان

ورود و خروج بدون کلید، استارت بدون کلید، سنسور باران، دماسنج، آینه الکتروکروماتیک، گرم کن آینه، سانروف، گرم کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه خودکار، گرم کن فرمان، نمایشگر مالی مدیا، نمایش ترافیک، موقعیت یاب، ساب ووفر، اپلی کارپلی، اندروید اتو، صندلی ۱۸ حالته همراه با حافظه، چراغ‌های پی دی اس ال پلاس، فرمان برقی، ریموت پارکینگ، هوم لینک، پکیج کامل رادارهاجز امکانات رفاهی این خودرو لوکس به حساب می آیند.

امکانات ایمنی پورشه ماکان

سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، تنظیم خودکار چراغ جلو، فعال شدن خودکار چراغ‌ها، کیسه هوای راننده و سرنشین، کناری، پرده‌ای، نمایشگر فشار باد تایرها، ایموبلایزر، سیستم کمک پارک خودرو، تشخیص نقطه کور، کروزکنترل تطبیق پذیر، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضدقفل و دیسکی خنک شونده، سیستم تقسیم نیروی ترمز از جمله امکانات ایمنی پورشه ماکان هستند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها