ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی با مشارکت مردم + فیلم

رئیس بسیج سازندگی گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت بسیج سازندگی ساخته شده است.

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی با مشارکت مردم + فیلم

ساخت مسکن با مشارکت مردم یک رویکرد موثر برای افزایش تعداد واحدهای مسکونی و کاهش نیاز به مسکن در کشورها است.این روش از طریق شرکت‌های مسکن معتبر با همکاری مردم، جهت ساخت و توسعه پروژه‌های مسکونی اجرا می‌شود. این رویکرد نه تنها منجر به افزایش نرخ ساخت مسکن می‌شود بلکه افراد عمومی به‌طور مستقیم در سرمایه‌گذاری در اموال املاک شرکت می‌کنند و به صورت مستقیم به تحولات بازار مسکن شرکت دارند.

ابوالفضل طهماسبی رئیس بسیج سازندگی مستضعفین درنشست خبری نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی در بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی با مشارکت بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت مردمی و گروه‌های بسیجی ساخته شده است‌.

وی افزود: ۱۲۳۸ روستا را از طریق گروه‌های جهادی در آبرسانی کرده‌ایم و امسال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی( ع ) اقدامات خوبی را در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام دادیم.

او بیان کرد: از طریق گروه‌های جهادی ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را احداث کرده‌ایم که این اقدام از محل سهمیه‌ قیری که اختصاص یافته است ساخته می‌شود و ما سعی داریم با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی با تمام قوا در بخش‌های مختلف حضور داشته باشیم.

طهماسبی افزود: در حوزه آبخیزداری ۸۳۴ پروژه آبخیزداری داشته‌ایم. همچنین در حوزه بازآفرینی شهری طرح کرامت را اجرا کرده‌ایم. در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ گروه جهادی اجرا کردیم و در این حوزه هم با همکاری وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده‌ایم که این اقدام را اجرا کنیم. ۶۰ هزار گروه جهادی در کشور داریم که ۵۱ هزار گروه جهادی از این تعدا شناسنامه دار هستند. در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه تفاهمنامه هایی با بنیاد مسکن، سازمان راهداری و بازآفرینی شهری را منعقد خواهیم کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر