در گفت و گوی تیتر کوتاه با رییس انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان مطرح شد؛

وضعیت غرفه سازی خوب است اما حال غرفه سازان نه!

فیلسوف گفت: بعد از اتمام پاندمی کرونا و در دو سال گذشته وضعیت غرفه سازی خوب و از نظر کمی افزایش یافته است اما به لحاظ کیفی به صورت عمومی پیشرفت قابل توجهی نداشته که دلایل مختلفی موجب این امر شده است.

وضعیت غرفه سازی خوب است اما حال غرفه سازان نه!

به گزارش تیترکوتاه، در دنیای امروز، نمایشگاه‌ ها به عنوان عرصه ‌ای ایده ‌آل برای معرفی برندها، دستاوردها و نوآوری ‌ها به مخاطبان هدف تبدیل شده‌ اند. در این میان، صنعت غرفه سازی نقشی محوری در جذب توجه بازدیدکنندگان و انتقال پیام برند ایفا می ‌کند.

غرفه سازی فراتر از صرفاً ساخت و ساز یک فضای فیزیکی است. این فرآیند به مثابه خلق یک تجربه منحصر به فرد برای مخاطب عمل می ‌کند و هویت و ارزش ‌های برند را به شکلی ملموس و ماندگار به نمایش می‌ گذارد.

باتوجه به برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تهران به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های ایران در صنعت نمایشگاهی و تاثیر آن بر این صنعت، و همچنین وضعیت کنونی صنعت غرفه سازی کشور با غلامرضا فیلسوف رییس انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان و خدمات نمایشگاهی‎ به گفتگو نشستیم.

فیلسوف در ابتدای صحبت های خود به تاثیر برگزاری نمایشگاه های بزرگ مانند نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بر صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: قطعاً برگزاری نمایشگاه های بزرگ با مشارکت کنندگان زیاد برای صنف غرفه سازی مطلوب بوده و تعدد متقاضیان موجب ایجاد بازارهای بزرگ تر شده و در نتیجه تقریباً همه غرفه سازان فعالیت داشته و حتی رقابت های ناسالم کاهش می یابد.

وضعیت غرفه ­سازی خوب اما حال غرفه سازان خیر

فیلسوف در ادامه به تشریح وضعیت کنونی صنعت غرفه سازی کشور اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام پاندمی کرونا و در دو سال گذشته وضعیت غرفه سازی خوب و  از نظر کمی افزایش یافته است اما به لحاظ کیفی به صورت عمومی پیشرفت قابل توجهی نداشته که دلایل مختلفی موجب این امر شده است.

وی افزود: یکی از آنها افزایش قیمت مصالح، خدمات و هزینه ­های جاری شرکت ­ها و عدم امکان تطبیق قیمت غرفه سازی متناسب با افزایش قیمت ها و در نتیجه کاهش و یا عدم افزایش کیفیت و ایجاد رقابت های ناسالم است.

غلامرضا-فیلسوف

 

فیلسوف همچنین تصریح کرد: البته باید از مطلب بسیار مهم و تأثیرگذار دیگری نیز غافل نشویم و آن هم شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه بوده که اکثر مشارکت کنندگان ناگزیر هستند برای حضور در نمایشگاه کمترین هزینه را درنظر بگیرند و چون غرفه سازی علیرغم اهمیت فراوان به عنوان حلقه و مرحله پایانی است لذا باقیمانده بودجه مشارکت کنندگان به بخش ساخت غرفه اختصاص می ­یابد.  این در حالی است که غرفه سازی یک فرآیند پیچیده و پُر زحمت بوده که در زمان کوتاهی انجام می شود و وضعیت آن از منظر بیرونی و کمی خوب است اما این فرآیند توسط اشخاص حقوقی و حقیقی متعددی و با زحمات زیادی انجام می شود که حال اکثر آنها خوب نیست.

این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه افزود: وقتی می توان در مورد وضعیت جمعی یک گروه قضاوت کرد که به صورت جمعی مورد ارزیابی قرار گیرند و اکثر آنان شرایط مشابه و نسبتاً مطلوبی داشته باشند؛ لذا صنف غرفه سازی به صورت جمعی وضعیت مطلوب و مناسبی ندارد و با چالش های گوناگون و بسیاری روبرو است. 

وی همچنین گفت: علیرغم انجام بخش مهمی از کل کارهای یک رویداد نمایشگاهی توسط غرفه سازان، سهم آنان در تصمیم گیری ها،  ایفای نقش و ایجاد شرایط کاری مطلوب ، کم رنگ بوده که در سال گذشته مذاکرات لازم  با مدیران محترم شرکت سهامی انجام و مشکلات و موضوعات مربوطه و لزوم تعیین جایگاه غرفه سازی مطرح شد و امیدواریم توجه ویژه و لازم  به غرفه سازی انجام و با مساعدت مدیران محترم شرایط بهبود یابد.

لزوم اعتماد دولت به بخش خصوصی

رییس انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان و خدمات نمایشگاهی‎ خاطرنشان کرد: در نهایت بخش دولتی باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و صرفاً در نقش حاکمیت، سیاستگذاری و نظارت را انجام و امور اجرائی صنفی را به تشکل مربوطه واگذار کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در نمایشگاه نفت امسال همه غرفه سازان عزیز مشغول بوده و به خوبی و با موفقیت پروژه های خود را اجرا کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها