در گفت و گوی تیتر کوتاه با نایب رییس اتاق تعاون ایران مطرح شد؛‌

بازگشت نمایشگاه صنعت ساختمان به تقویم نمایشگاه تهران

مطیع جهانی گفت: امیدواریم برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان فضای رقابتی سالمی را برای رشد و توسعه این صنعت مهم در کشور ایجاد کند.

بازگشت نمایشگاه صنعت ساختمان به تقویم  نمایشگاه تهران

صنعت ساختمان یکی از مهم‌ ترین و کلیدی‌ ترین صنایع در هر کشوری است و نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی آن ایفا می‌ کند. به همین منظور، برگزاری نمایشگاه‌ های تخصصی صنعت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران فرصتی استثنایی برای فعالان این صنعت فراهم می‌ کند تا ضمن معرفی آخرین دستاوردها و نوآوری‌ های خود، با دیگر فعالان این حوزه به تبادل نظر و تجارت بپردازند.

با توجه به برگزاری این رویداد نمایشگاهی توسط اتاق تعاون ایران پیرامون اهمیت برگزاری این نمایشگاه با علی مطیع جهانی نایب رییس این اتاق به گفتگو نشستیم. 

برنامه ویژه برای نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۴۰۳ 

مطیع جهانی در خصوص برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۴۰۳، بیان کرد: این نمایشگاه تا کنون ۲۳ دوره برگزار شده و از این جهت جزو نمایشگاه های قدیمی و مطرح در کشور و حتی خاورمیانه به شمار  می رود. این نمایشگاه موتور محرک بسیاری از صنایع کشور است چرا که بسیاری از صنایع وابستگی خاصی به صنعت ساختمان دارند.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص این رویداد نمایشگاهی و نگاه حمایتی دولت مبنی بر برگزاری موفق این نمایشگاه، به دنبال آن هستیم که این دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان کشور نسبت به دوره های قبلی قوی تر و موفق تر برگزار شود.   

نایب رییس اتاق تعاون ایران در ادامه عنوان کرد: در این دوره از برگزاری این نمایشگاه بخش های صادرات‌محور صنعت ساختمان را پیاده سازی کرده ایم. به همین منظور برنامه داریم تا تولیدکنندگان و واحدهایی که در حوزه صادرات کالاهای صنعت ساختمان فعالیت دارند را بهتر به مخاطبان و فعالان این حوزه معرفی کنیم تا از این طریق بتوان تعامل خوبی میان آنها با مشارکت کنندگان خارجی، هیئت های تجاری و... برقرار کرد.

تاثیر برگزاری نمایشگاه بر بازار مسکن کشور 

مطیع جهانی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه هم راستا با اهداف دولت در حوزه مسکن است؛ چرا که ما در این نمایشگاه شاهد حضور تمام گروه های کالایی صنعت ساختمان و صنایع مربوطه خواهیم بود. برگزاری این نمایشگاه در ادوار گذشته نیز ثابت کرده که در حوزه بازار مسکن کشور بسیار اثرگذار عمل کرده است. نباید فراموش کرد بسیاری از واحدهایی که در این رویداد نمایشگاهی مشارکت دارند امروز در راستای بهبود شرایط بازار مسکن کشور در کنار دولت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این رویداد نمایشگاهی اوایل نیمه دوم سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور حداکثری و گسترده فعالان این صنعت برگزار خواهد شد. امیدواریم برگزاری این رویداد نمایشگاهی فضای رقابتی سالمی را برای رشد و توسعه این صنعت مهم در کشور ایجاد کند. ما به هر میزان که قیمت تمام شده مسکن در کشور را کاهش دهیم به همان اندازه به مردم در تامین هزینه های مسکن کمک خواهیم کرد.

مطیع جهانی در پایان گفت: به طور قطع برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان تهران یاری دهنده خوبی برای دولت در راستای رسیدن به هدف ساخت ۴ میلیون مسکن خواهد بود.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها