وعده جدید نامزد انتخابات ریاست جمهوری به فرهنگیان

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:در کابینه ما حتما یکی از قویترین وزرا، وزیر آموزش و پرورش خواهد بود زیرا امر زیرساختی و تربیتی را عهده دار هستند.

وعده جدید نامزد انتخابات ریاست جمهوری به فرهنگیان

علیرضا زاکانی امروز (پنج‌شنبه) در مدرسه و حوزه علمیه معصومیه استان قم، در یادبود شهدای انقلاب اسلامی، گفت: بعد از دوره دفاع مقدس و تصویب قانون اساسی، تا به امروز نه دولت به کار آمده‌اند، هشت دولت قبل از شهید رئیسی، مختصات خود را درست متوجه نشدند و اشتباه رفتند، و بعضا اگر شروع خوبی داشتند، اما دچار مشکل شدند و ما حاصلی نداشتیم.

وی افزود: بزرگترین کار شهید رئیسی، قرار دادن دستگاه اجرایی در مختصات خود بود، در تبعیت از ولی پیشتاز، در خدمت به مردم میدان دار و مخالفت با دشمنان انقلاب عزتمندانه برخورد کرد، بنابراین باید این اقدامات را حفظ کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حفظ این مدار، دو دسته از دوستان کاندیدا شده‌اند، عده‌ای این مدار را می‌پسندند و عده‌ای این جهت را نمی‌پسندند.

زاکانی گفت: هر شش نامزد با دیدگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات کشور و با اقتضائات خاص خود حضور دارند، بنابراین میدان باز است.

وی با بیان اینکه در این امر چند نگاه وجود دارد، اظهار کرد: یک نگاه آن است که حاصل کارکرد شهید رئیسی مناسب نیست، باید گفت که به اعتقاد مراکز علمی و اقتصادی جهان، تغییرات بسیاری در وضع کنونی با سه سال گذشته ایجاد شده است و آمار آن نیز مشخص است، بنابراین اگر به گفته دشمنان انقلاب و این مراکز توجه شود، خواهیم دانست شرایط خوبی نسبت به گذشته یافته‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند کشور در شرایط اضطرار است، بیان کرد: کشور در شرایط اضطرار حضور ندارد، کشور مشکلات متعدد دارد اما وقتی صحبت از اضطرار می‌کنید یعنی دارای شرایط ویژه‌ای است، بنابراین این امر نه در بیان ولایت جامعه است و نه در عمل وجود دارد، بنابراین اگر کسی می‌گوید کشور سه سال گذشته در وضع اضطرار بوده است می‌گویم بله، لذا می‌شود وضعیت کشور را با سه سال گذشته بررسی کنید.

زاکانی گفت: ما باید صلاح جبهه انقلاب را از صحنه فردی بالاتر ببینیم، بنابراین رقابت صورت می‌گیرد و در نهایت اقبال مردم است که نتیجه را مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: ستادهای نامزدها حق تخریب ندارند، زیرا برخی می‌بینیم که نامزدها با یکدیگر مشکلی ندارند اما ستادها به تخریب می‌پردازند که نباید رخ دهد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور امروز فرصت‌ها و تهدیدات بسیاری دارد، از این رو کسی که وارد صحنه می‌شود باید این موارد را بشناسد، حتما نوسان بازار ارز، قاچاق، ناترازی بانک‌ها و پول‌های سرگردان چالش است و لذا هرکس می‌خواهد ورود کند باید بگوید این‌ها را می‌خواهد چه کند، می‌خواهد با فرصت‌ها چه کند و در نهایت برای آبادانی می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد.

زاکانی بیان کرد: بنده معتقدم که چالش‌های کشور را می‌شود به فرصت تبدیل کرد و از این طریق مشکلات مردم را مرتفع کرد، این فرصت‌ها بهترین نتیجه‌اش باید در سفره و سبد زندگی مردم و نیازهای کشور دیده شود که این امر می‌تواند در اولویت‌ها نتیجه دهد و ثمربخش باشد.

وی ادامه داد: مسیری که حرکت می‌شود باید به الگویی تبدیل شود که منجر به تمدن اسلامی شود و اکنون زمان تعیین این جایگاه است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شروع اقدامات از ساختن داخل کشور است، گفت: ما در تجربه گذشته آموخته‌ایم که از تهدیدات فرصت بسازیم، یعنی بیست سال بدهی شهرداری حل نشده بود که میزان آن به ادعای بانک ۱۷۰ همت به ۸۱ همت رسید که نیمی از آن در سال گذشته تسویه و مابقی نیز امسال تسویه می‌شود که این یک تهدید بود و ما آن را به فرصت تبدیل کردیم.

زاکانی با بیان اینکه نقدینگی جامعه چطور می‌تواند به فرصت تبدیل شود، گفت: امروز مسکن مورد نیاز مردم است و بافت‌های ناپایدار در همه شهرهای کشور وجود دارد، امروز اگر تدبیر دولت به دادن مشوق برای ترمیم بافت‌های ناپایدار و فرسوده اگر صورت بگیرد، مردم خودشان با این نقدینگی سرگردان می‌توانند خانه‌ها را بسازند و به جای چهار میلیون وعده دولت، مردم ده میلیون واحد خانه می‌سازند.

وی با بیان اینکه تدبیر و تصمیم راهگشا رفع پول‌های سرگردان است، گفت: مانع اصلی این امر دولت است، کدام دولت؟ هر دولتی، این دولت هم با توجه به زیردستی‌هایی که از دولت قبل مانده است دارد عمل می‌کند، کمیسیون راه و شهرسازی با زیر دستی‌های دولت سابق عمل می‌کند که نتیجه آن می‌شود قفل، لذا اگر یک تدبیر و تصمیم درست صورت گیرد مشکلات حل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هشت هزار همت نقدینگی سرگردان کشور است که اگر به هر سمتی رود همه چیز را نابود می‌کند، بنابراین می‌شود آن را طوری مدیریت کرد که تبدیل به فرصت شود و به دنبال آن اشتغال، تولید، مسئله خانواده و ازدواج را حل کرد.

زاکانی گفت: دو مشکل اصلی در تهران آلودگی و ترافیک است. برخی می‌گویند با افزایش قیمت‌ها مردم را به خارج از شهر سوق داده شوند، اما این مردم به حاشیه‌های شهر می‌روند و باعث افزایش قیمت‌ها در سایر شهرها می‌شوند، زیرا دیگر شهرها خود را با تهران مقایسه می‌کنند.

وی افزود: قانون اساسی برای اجرا نوشته شده است، اما اجرا نشده است، که سبب مشکلات مردمی شده است. رفع دردهای مردم به تعبیر رهبری، عمل به قانون اساسی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون، امر به معرف مردم به مسئولین است، اما چه کسی حاضر است بنشیند و مردم او را نقد کنند؟ اگر خود مسئول به این امر پذیرا باشد، مردم نیز پذیرا خواهند شد.

زاکانی با بیان اینکه آزادی در عمق مردم سالاری نهفته است، گفت: آزادی که در قانون آمده است به این معناست که من مسئول هستم و مردم ما را نقد می‌کنند، اما چه کسی حاضر است بنشیند و نقدهای مردم را بشنود؟

وی اظهار کرد: همه قومیت‌ها برای ما فرصت هستند، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند با بازی قومیتی مردم را فریب دهد. همه کشور باید از عدالت بهره مند شوند، و این به معنای قومیت‌پردازی نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آزادی، عدالت و مبارزه با فساد پرچم نیروهای انقلاب است، گفت: من به عنوان نامزد ریاست جمهوری، تحقق فصل سوم قانون اساسی را با ارائه برنامه دنبال می‌کنم و در این امر به دنبال سیاه بازی نیستم.

زاکانی ادامه داد: هر کس هر ادعایی دارد باید برنامه ارائه دهد، نه اینکه فقط حرف بزند. مردم انتخاب کرده‌اند که راه شهید رئیسی ادامه یابد و نیازی به بازگشت به دهه ۹۰ نیست.

وی با اشاره به اینکه فصل چهارم قانون باید اجرایی شود، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته است که در خصوصی سازی، مردم باید منفعت آن را ببرند، نه فقط گروه خاصی. بنابراین کسانی که از این راه منابع و منافع مردمی را برده‌اند باید آن‌ها را برگردانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بسیاری از منابع مالی که به ناحق از بیت المال گرفته شده است باید برگردانند. این تجربه در شهرداری به وقوع پیوست و ما بسیاری از آن‌ها را پس گرفتیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه همه مردم کشور باید از منافعی که چندین نفر به تاراج برده‌اند، بهره مند شوند، گفت: در سال ۹۴ قانونی را تصویب کردیم که دولت ظرف شش ماه آیین‌نامه‌ای بنویسد و ظرف سه ماه افرادی که پول‌ها را در دهه ۸۰ به دلار گرفته‌اند، برگردانند. اما چه کسی برگرداننده است؟ ۵۵ نفر حداقل ۵۰ میلیون دلار گرفته بودند و حساب یارانه‌ای آن‌ها را بررسی کردیم، دیدم ۴۴ نفر از آن‌ها هم یارانه می‌گیرند. اکنون آن‌ها در کشور هستند، بنابراین بسیاری از این پول‌ها با توجه به تجربه‌ای که در شهرداری داریم، حتماً برخواهد گشت و در کل کشور هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم باید در همه حوزه‌ها حضور داشته باشند، گفت: حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و تعاونی و... کشور باید به نفع مردم قوی شود و دولت راه را برای حضور مردم در چرخه‌های تولیدی، اقتصادی و تعاونی باز کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: واقعیت این است که کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیاز به تحول برای حاکمیت مردم سالاری دینی دارد. باید مسیر منزلت ایران ادامه یابد و نمونه آن هم حضور ۶۵ کشور جهان در ایران و ادای احترام به شهید رئیسی است.

زاکانی تاکید کرد: در کابینه من، یکی از قویترین وزرا وزیر آموزش و پرورش خواهد بود، زیرا آن‌ها مسئول زیرساختی و تربیتی هستند و این راه سبب می‌شود که آینده قوی رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: ما در طرف مردم هستیم و برنامه ما سبب رشد آن‌ها خواهد بود. منابع نیز در نظر گرفته شده است و هدف ما تنگنای مردم نیست. با مشارکت مردم می‌توان در همه حوزه‌ها فعالیت کرد و در نهایت مشکلات را حل کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هر جا به اسلام عمل کردیم و از ولی تبعیت کردیم و خدمت به مردم کردیم، همه راه‌ها گشوده شده است.

زاکانی در پایان گفت: ما در شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه ارتش و بانک‌ها و... تفاهم کردیم تا مشکلات مردمی را حل کنیم. بنابراین با مردم و محوریت نخبگان مردمی می‌توان مشکلات را حل کرد و عمق انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • فرهنگی بازنشسته

    به زاکانی رای نخواهم داد

  • ناشناس

    ان شالله موفق شوید منتها در منزل تون

  • ناشناس

    چقدرخوبه دم انتخابات به فکربدبخت بیچاره های فرهنگی که خودم هم یکی ازاونایم میافتیدبازنشسته۱۴۰۲بیمه تکمیلی ام روهوا ست پاداش روهواست معوقه رتبه بندی روهواست اقاجان شماایناروندیده اید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر