مسکن ارزان به زودی در اختیار مردم قرار میگیرد

حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعلام کرده است که در طرح جهش تولید مسکن، تا به امروز ۱۰ هزار واحد مسکونی اجرا شده و ۱۷۲ هزار واحد دیگر در دستور کار قرار دارد. او همچنین به برطرف شدن مشکلات تأمین زمین و تسهیلات بانکی و افزایش سرعت ساخت و ساز در حوزه مسکن اشاره کرده است.

مسکن ارزان به زودی در اختیار مردم قرار میگیرد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶ راهبرد برای اجرای قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) طراحی شده است، گفت: اولین راهبرد این است که ساخت و ساز فعلی مسکن کشور که توسط بخش خصوصی سالانه بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است، ارتقا پیدا کند. دومین راهبرد تحریک تقاضا در بافت فرسوده است. زیرا در شرایط فعلی بیش از ۱۴۴ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور داریم که این‌ها مسائل ویژه‌ای از جمله ناپایداری را در کشور به همراه دارد. راهبرد سوم ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در استطاعت خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود که نقطه کانونی طرح نهضت ملی مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راهبرد چهارم ساخت مسکن برای دهک‌های متوسط با حمایت نسبی دولت احداث است. راهبرد پنچم احداث واحدهای مسکونی روستایی است. راهبرد دیگر موضوع مسکن اجاره‌ای است که برای اولین بار در کشور، ۱۵۰ هزار واحد مسکونی اجاره‌ای احداث خواهد شد.

حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مجموع ۱۸۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح جهش تولید مسکن در دستور کار قرار گرفته است که تا به امروز ۱۰ هزار واحد آن اجرا شده و ۱۷۲ هزار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول یکی دو سال گذشته عدم تأمین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی باعث شده بود که اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کندی روبرو شود اما در حال حاضر با برگزاری شورای عالی مسکن و دستور رئیس جمهور مشکل تأمین زمین و تسهیلات بانکی برطرف شده است.

او می‌گوید: در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک‌های ملی، تجارت و صادرات، علاوه بر بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات، سرعت ساخت و ساز بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها به شکل یک طبقه و ویلایی ساخته می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    به زودی تا چهل سال دیگر

  • بینام

    جوانی به پیری گفت که ،باد میاد ،آرد میاورد،پیر گفت در تاپو بگیر باد آرد ت، نبرد

  • محمد

    خیلی متعجبم که فصل سرم که شروع میشود به فکر ساخت مسکن میافتید

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر