فهرست لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار

یکی از مهم‌ترین چیزها هنگام راه‌اندازی یک دفتر، تهیه فهرست لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار است. این فهرست به شما کمک می‌کند تمامی لوازم مورد نیاز را برای محل کار خود تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها، کارایی و عملکرد کارکنان را افزایش دهید. هر یک از این وسایل کاربردهای منحصربه‌فردی دارد و با کمبود آن ممکن است کارها به‌خوبی پیش نرود. در این مقاله، لیستی جامع از لوازم التحریر اداری مورد نیاز برای دفتر کار ارائه می‌کنیم و توضیحاتی درباره هر یک می‌دهیم.

فهرست لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار

 

فهرست لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار

تجهیز کردن دفتر کار به لوازم التحریر مورد نیاز آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد شما و تیمتان بگذارد و آن را بهبود ببخشد؛ در ادامه، لیستی از خرید لوازم التحریر اداری ضروری برای دفتر کار را ارائه می‌کنیم.

  1. ابزارهای نوشتاری

  2. لوازم التحریر کاغذی

  3. ابزارهای اتصال و چسباندن

  4. ابزارهای برش و اندازه‌گیری

  5. لوازم محاسباتی و مدیریتی

  6. ابزارهای بایگانی و سازمان‌دهنده

در هرکدام از این دسته‌بندی‌ها لوازم متنوعی قرار می‌گیرند؛ هر یک از این ابزارها کاربرد متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ابزارهای نوشتاری

ابزارهای نوشتاری از مهم‌ترین لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار هستند؛ این لوازم برای نوشتن نکات، یادداشت‌برداری در جلسات کاری، مشخص کردن جملات مهم در متون و اسنادها، درست کردن اشتباهات نوشتاری و کارهایی از این قبیل کاربرد دارند. در ادامه، لیستی از مهم‌ترین ابزارهای نوشتاری ارائه می‌کنیم.

  • خودکار (در رنگ‌های متنوع)

  • مداد یا اتود

  • مدادتراش

  • مغزی اتود

  • پاک‌کن

  • غلط‌گیر

  • هایلایتر

  • ماژیک وایت‌برد (یا انواع دیگر ماژیک)

  • پرگار

  • مهر

هر یک از اقلام بالا در انواع طرح و رنگ توزیع می‌شوند؛ شما می‌توانید براساس نیازهای کاری و سلیقه خود این ابزارهای نوشتاری را تهیه کنید. توجه داشته باشید که تمامی این وسایل برای همه دفاتر الزامی نیستند.

لوازم التحریر کاغذی

کاغذها و محصولات کاغذی نیز از دیگر لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار هستند که کاربردهای زیادی دارند. در ادامه، لیستی از این وسایل ارائه می‌کنیم.

  • کاغذ A4، A3 و دیگر سایزهای آن

  • کاغذ کاربن

  • کاغذ گلاسه

  • دفتر یادداشت

  • سررسید

  • پاکت ‌نامه

  • کاغذ نامه رسمی

  • دفتر تلفن و آدرس

  • کاغذ یادداشت‌های چسبی

  • کاغذ رنگی

  • تمبر

از لوازم کاغذی معمولا برای پرینت و بایگانی اسناد، ثبت ایده‌ها، جلسات و یادداشت‌ها، ارسال مکاتبات اداری یا اسناد کاغذی و چاپ نقشه‌ها و نمودارها استفاده می‌شود.

ابزارهای اتصال و چسباندن

در هر دفتر کاری، به ابزارهای اتصال برای انجام کارهای مختلف نیاز می‌شود. در ادامه، لیستی از مهم‌ترین ابزارها برای چسباندن کاغذها یا اشیا به یکدیگر ارائه می‌کنیم.

  • انواع چسب (چسب نواری، ماتیکی، مایع، دوطرفه، حرارتی و کاغذی)

  • نوارچسب بسته‌بندی

  • دستگاه منگنه و سوزن آن

  • منگنه‌کش

  • گیره کاغذ

  • سوزن ته‌گرد

این ابزارها برای بستن یا وصل کردن کاغذها، تعمیر سریع اشیا یا چسباندن کاغذ به سطوح مختلف کاربرد خوبی دارند.

قیمت لوازم التحریر اداری

ابزارهای برش و اندازه‌گیری

برای برش و اندازه‌گیری دقیق و حرفه‌ای در هر محیط کاری به ابزارهایی نیاز می‌شود؛ به همین دلیل، این وسایل نیز در فهرست لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار قرار می‌گیرند. در ادامه، مهم‌ترین ابزارهای برش و اندازه‌گیری را نام می‌بریم.

  • قیچی

  • کاتر

  • دستگاه پانچ

  • گیوتین کاغذ

  • خط‌کش فلزی

  • متر نواری

  • گونیا، نقاله و کولیس

این ابزارها بیشتر برای محیط‌های اداری و فعالیت‌هایی مانند معماری یا طراحی مناسب هستند. شما می‌توانید براساس نیازهای کاری خود به انتخاب از میان آن‌ها بپردازید.

لوازم محاسباتی و مدیریتی

یکی از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی در هر دفتر، لوازم محاسباتی و مدیریتی هستند تا همه‌چیز دقیق و طبق برنامه پیش برده شود. در ادامه، فهرستی از این لوازم را که بیشتر در محیط‌های اداری و کاری کاربرد دارند، ارائه می‌کنیم.

  • ماشین‌حساب

  • انواع تقویم (رومیزی یا دیواری)

  • تخته وایت‌برد

  • نرم‌افزارهای محاسباتی

  • دفترچه برنامه‌ریزی

  • تابلو مدیریت وظایف

  • زمان‌سنج و نرم‌افزار یادآوری

  • دفترچه‌های حسابداری

در دفاتر کار، از هریک از این لوازم برای انجام محاسبات سریع و دقیق، برنامه‌ریزی، یادآوری تاریخ‌ها و جلسات مهم و ارائه ایده‌ها در جلسات کاری استفاده می‌کنند.

ابزارهای بایگانی و سازمان‌دهنده

با خرید لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار خواهید دید که اسناد و وسایل زیادی در هر دفتر قرار می‌گیرند؛ اگر این تجهیزات را به نحو صحیح سازماندهی نکنید دفتر شما شلوغ می‌شود و درنتیجه، عملکرد کارکنان کاهش می‌یابد. البته برای بایگانی و سازمان‌دهی نیز ابزارهایی وجود دارند که در ادامه فهرستی از آن‌ها ارائه می‌کنیم.

  • جای کاغذ یادداشت

  • کازیه

  • زونکن

  • پوشه آویز

  • پوشه دکمه‌دار

  • برد یادداشت

  • جای خودکار و دیگر نوشت‌افزارها

  • فایل‌ها و کشوهای بایگانی

  • زیردستی رومیزی

  • تقسیم‌کننده کشو

  • پایه کتاب

از این لوازم برای نگهداری یادداشت‌های مهم یا سریع در دسترس کارکنان، سازماندهی اسناد و مدارک و جای‌گذاری مدادها، خودکارها و سایر نوشت‌افزارها استفاده می‌شود؛ آن‌ها کمک می‌کنند محیط کار شما به بهترین نحو مرتب شود و همه‌چیز در دسترس شما قرار گیرد.

ضرورت خرید لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار

خرید لوازم مورد نیاز دفتر نقشی کلیدی در افزایش بهره‌وری و کارایی و بهبود محیط کاری دارد؛ این ابزارها کمک می‌کنند فضای دفتر کارتان را (برای خود و تیمتان) به‌شکلی حرفه‌ای درآورید. برخی لوازم مانند تخته وایت‌بردها یا بردهای یادداشت نیز به کارکنان کمک می‌کند تا همکاری موثرتری با یکدیگر داشته باشند که موجب ارائه نتایج بهتری می‌شود. همچنین، وقتی با مرتب‌سازی و سازمان‌بندی مناسب همه‌چیز در دسترس باشد، با انجام سریع‌تر کارها می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

قیمت لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار

برای تعیین قیمت این لوازم باید عوامل زیادی (مانند برند، کیفیت و مکان خرید کالا) را بررسی کنیم و نمی‌توانیم قیمتی مشخص از یک کالا ارائه کنیم. به‌عنوان مثال، وسیله زونکن را درنظر داشته باشید؛ قیمت زونکن براساس سایز، جنس و کیفیت آن با قیمت‌های مختلفی (از ۲۰ هزار تومان گرفته تا ۱ میلیون تومان) به بازار عرضه می‌شود.

قیمت لوازم التحریر اداری در ایمالز

تجربه کاری لذت‌بخش در دفتری مجهز

در این مقاله، فهرست کاملی از لوازم التحریر مورد نیاز در دفتر کار را ارائه کردیم و به بررسی ضرورت خرید این لوازم پرداختیم. این ابزارها در هر مغازه با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند که از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد و این نکته کار خرید را کمی دشوار می‌کند. برای حل این مشکل، راه‌هایی درنظر گرفته شده‌است؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های بررسی و مقایسه قیمت، تمامی محصولات مرتبط و قیمت هرکدام در فروشگاه‌های مختلف را در یک صفحه مشاهده کنید. با این کار می‌توانید از تنوع آن محصول و قیمت‌های آن‌ مطلع شده و خریدی آگاهانه‌تر با نتایجی بهتر داشته باشید. پیشنهاد ما برای اطلاع از قیمت لوازم التحریر اداری مورد نیاز دفتر کار در فروشگاه‌های مختلف، سایت ایمالز است که به صرفه‌جویی در زمان نیز کمک می‌کند.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر