پست برای مرسوله های آسیب دیده چقدر غرامت می دهد؟

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: اگر فرستنده کالا مرسوله‌ای به ارزش کمتر از دو میلیون تومان به پست تحویل می‌دهد در این صورت گیرنده می‌تواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دو میلیون تومان غرامت دریافت کند.

پست برای مرسوله های آسیب دیده چقدر غرامت می دهد؟

کاوه دولتی، مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست، درباره بیمه کالاهای پستی توضیح داد: ما در پست، چه در ایران و چه در سطح جهانی، مفهوم بیمه را صرفاً به عنوان بیمه ابلاغ در نظر نمی‌گیریم. کاری که ما انجام می‌دهیم، متفاوت است.

وی افزود: بیمه کاری تخصصی است که توسط شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران انجام می‌شود، اما ما تعهد جبران خسارت را براساس شرح خدمات و توافقنامه سطح خدمات (SLA) با مشتریان، پرداخت می‌کنیم. بنابراین، ما این تعهد را جبران خسارت می‌نامیم که معنای خاص خود را دارد.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست در مورد شرایطی که تعهد جبران خسارت اعمال می‌شود، توضیح داد: این تعهد در مواردی اعمال می‌شود که به مرسوله خسارت وارد شود، مفقود گردد، کاهش یابد یا با تأخیر به دست گیرنده برسد. میزان تأخیر نیز بسته به نوع سرویس ارائه شده به مشتری متفاوت است. به عنوان مثال، در سرویس مرسولات ویژه، مرسوله باید روز بعد از تحویل به پست، توزیع شده و به گیرنده برسد. در سرویس مرسولات پیشتاز نیز، مرسوله باید ظرف سه روز از تحویل به پست، به گیرنده تحویل داده شود.

دولتی ادامه داد: سرویس‌های سفارشی ما کمی SLA  آن پیچیده‌تر از این است که در کلام به آن اشاره کرد. زیرا براساس زمان و مکان توزیع تفاوت دارد یعنی از روزی که مرسوله تحویل پست می‌شود تا روزی که توزیع می‌شود هفت روز زمان می‌برد.

به گفته او جبران خسارتی که پیش‌تر به آن اشاره شد در دو نوع انجام می‌شود؛ اگر فرستنده کالا مرسوله‌ای به ارزش کمتر از دو میلیون تومان به پست تحویل می‌دهد در این صورت گیرنده می‌تواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دو میلیون تومان غرامت دریافت کند. اما اگر مرسوله‌ای که تحویل پست می‌شود مانند موبایل ارزشی بیش از دو میلیون تومان داشته باشد گیرنده یا فرستنده ارزش کالای خود را اظهار می‌کند دو دهم درصد از ارزش کالا را به عنوان جبران خسارت دریافت می‌شود و  بعد زمانی که اتفاقی رخ دهد به اندازه جبران خسارتی که مطرح شد پرداخت خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: مسیرهای متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این موضوع در نظر گرفته شده است. یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت پست هم از زمان اعلام به مدت یک هفته بررسی و پس از این مدت مبلغ به شهروند عزیز  پرداخت می‌کند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پرتال شرکت ملی پست و اپلیکیشن‌هایی امکان پیگیری وجود دارد.  

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر