سقوط ۴ شاخص اصلی بازار سهام

بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد و هر ۴ شاخص اصلی بازار سهام ریزش کردند.

سقوط ۴ شاخص اصلی بازار سهام

در معاملات روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۱ هزار و ۲۸۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۵۹ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۱۳۶ واحدی در رقم ۶۷۸ هزار و ۸۹۲ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس ۱۴۴ واحد افت کرد به رقم ۲۱ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۱۳۶ واحد به سطح ۱۱۹ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فارس و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کالا، شستا و بترانس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، خدیزل و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، فزر و زماهان نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، سلیم و شفام بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان بود که ۱۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۳۷ نماد صف خرید داشتند و ۹۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۱۲۴ ۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳ درصدی به رقم ۲۴۸ میلیارد تومان رسید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر