آمریکایی ها چطور برای صنعت تبلیغات جشن می گیرند؛

همه چیز درباره روز ملی بیلبورد + عکس

روز ملی بیلبورد هر ساله در تاریخ ۱ ژوئن در آمریکا جشن گرفته می شود. در این گزارش به حقایق جالبی درباره صنعت تبلیغات بیلبوردی پرداخته شده است.

همه چیز درباره روز ملی بیلبورد + عکس

روز ملی بیلبورد هر سال در اول ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز توسط Keystone Outdoor Advertising، یک آژانس تبلیغات محیطی، واقع در فیلادلفیا و نیوجرسی برای جشن گرفتن نخستین شکل تبلیغات در جهان ایجاد شد. بیلبوردها تقریباً در هر جایی وجود دارند. در مناطق شلوغ شهر بیلبوردها در روز میلیون‌ها بار دیده می‌شوند. از بیلبوردها برای تبلیغ محصولات، خدمات، اطلاعیه‌های خدمات عمومی و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می‌شود تا پیامی را تا حد امکان به افراد بیشتری منتقل کنند. این روز را باید جشن گرفت زیرا مفهوم آن قدمت دیرینه دارد.

تاریخچه روز ملی بیلبورد

اگرچه روز ملی بیلبورد نسبتاً جدید است، اما مفهوم استفاده از بیلبوردها به قدمت مصریان باستان است. همیشه این نیاز وجود داشته که پیام‌ها از راه‌های مختلف به مردم منتقل شوند و روشی که آن پیام را به بیشترین تعداد افراد ممکن منتقل می‌کند همیشه مورد تایید و تشویق مردم قرار گرفته است. تبلیغات بیلبوردی از ایده نصب پوستر در مکان‌های عمومی برای جلب توجه مردم ناشی می‌شود. این نوع تبلیغات در عصر حاضر نتیجه بازاریابی چریکی (Guerilla Marketing) است که یک نوع استراتژی تبلیغاتی بوده که در آن یک شرکت از تعاملات غافلگیرکننده و غیرمتعارف برای تبلیغ خدمات یا محصول خود استفاده می‌کند.

در سال ۱۷۹۶، لیتوگرافی توسط نویسنده و بازیگر آلمانی آلویس سنفلدر برای چاپ متن یا تصاویر بر روی کاغذ یا مواد مناسب دیگر اختراع شد که در ابتدا برای موسیقی و نقشه‌ها کاربرد داشت. در سال ۱۸۷۲، گروهی که اکنون به عنوان انجمن تبلیغات محیطی امریکا فعالیت دارند، قوانینی را برای تبلیغات بیلبورد وضع کرد تا هم برای عموم و هم برای تبلیغ‌کنندگان مفید باشد و تبلیغات بیلبورد را ساختارمندتر و سازمان‌یافته‌تر کرد.

در امریکا در سال ۱۹۰۸، افراد تردد بیشتری در بزرگراه‌ها داشتند و فورد خودروی مدل T خود را از طریق بیلبوردهای بزرگراه تبلیغ کرد که نتیجه قابل توجهی در جذب مشتری داشت. این باعث شد که تبلیغ‌کنندگان بیلبوردهای بیشتری را در بزرگراه‌ها در معرض دید افراد قرار دهند. اکنون، مردم در روز ملی بیلبورد، تأثیر بیلبوردها بر مشاغل و بازارهای مهم را جشن می‌گیرند. این روزی است برای درک اینکه چگونه بیلبوردها در تبلیغات و ارتباطات، حیاتی هستند.

۵ حقیقت درباره بیلبوردها

  • یک بیلبورد می‌تواند دارای رکورد جهانی باشد

بزرگترین بیلبورد جهان که توسط فورد ساخته شد در مادرید اسپانیا به نمایش گذاشته شد و ۶۲۹۶.۸ ۵ یارد مربع اندازه داشت.

تبلیغات-فورد

  • بیلبوردهای میدان تایمز امریکا از فضا قابل مشاهده هستند

هرچند این موضوع غیرقابل باور به نظر می‌رسد، اما فضانوردان این موضوع را در سال ۲۰۱۳ تایید کردند.

تبلیغات-محیطی

  • تاثیر تبلیغات بیلبوردی از تبلیغات دیجیتال بیشتر است

در میان تبلیغات متعددی که ما هر روز در معرض آن هستیم، ماندگاری تبلیغات بیلبورد بیشتر از تبلیغات دیجیتال است و یکی از دلایلی است که این شکل قدیمی از تبلیغات تاکنون حذف نشده است.

تبلیغات-بیلبوردی

  • قیمت یک بیلبورد ۲.۵ میلیون دلار است

یکی از پرهزینه‌ترین بیلبوردهای دنیا متعلق به گوگل است و ۲.۵ میلیون دلار قیمت دارد.

تبلیغات-گوگل

  • بیلبوردهای الکترونیکی از سال ۱۹۰۴ مورد استفاده قرار گرفته اند

بیلبوردهای الکترونیکی معمولاً مربوط به دهه ۲۰۰۰ هستند، اما از سال ۱۹۰۴ در شهر نیویورک وجود داشته‌اند.

بیلبورد-الکترونیکی

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها