از بزرگان تبلیغات جهان الگو بگیرید
در این گزارش به بررسی نمونه تبلیغات محیطی شرکتهای بزرگ جهان میپردازیم.
مزایای تبلیغات محیطی شامل ارتقای شهرت برند، افزایش فروش محصولات و بهتر دیده شدن کسب و کار است.
تبلیغات محیطی یک صنعت با درآمد میلیاردی است و بر اساس تحقیقات، شرکتها به ازای هر مقدار سرمایهگذاری به طور میانگین ۶ برابر درآمد کسب میکنند.
با توجه به بازگشت سرمایه و تاثیر تبلیغات محیطی، اغلب شرکتها خواهان استفاده از این رسانه هستند اما قبل از شروع به طراحی تبلیغات پیشنهاد میشود مدیران نگاهی به نحوه استفاده مؤثر کمپانیهای بزرگ از تبلیغات محیطی (OOH) داشته باشند و از روش، تجربه و تکنیکهای آنها در راستای ارتقای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنند.
در ادامه با ۳ نمونه از تبلیغات محیطی شرکتهای بزرگ جهان آشنا خواهید شد که میتوانید در طراحی و ارتقا کمپین تبلیغاتی خود از آنها کمک بگیرید.
کمپانی CVS
CVS ( کمپانی جهانی دارو، نسخه، محصولات بهداشتی و... ) در سال ۲۰۲۱ در میدان تایمز شهر نیویورک به کمک تبلیغات محیطی یک کمپین خارق العاده و درخشان به نمایش گذاشت که بازخورد میلیونی داشت.
در این کمپین افراد عکسهای بدون ادیت خود را با هشتگ #BeautyUnaltered در شبکههای اجتماعی منتشر میکردند و کمپانی CVS عکسها را در نمایشگر میدان تایمز به نمایش میگذاشت.
این کمپین یک نمونه عالی از نحوه ایجاد محتوای ویروسی در رسانههای اجتماعی از طریق یک کمپین حضوری بود.
کمپانی CVS به کمک این استراتژی و تبلیغات محیطی توانست حس نیاز به محصولات و خدمات خود را در افراد بسیاری ایجاد کند و همچنین از انتشار هشتگ #BeautyUntaltered در رسانههای اجتماعی سود ببرد.
یکی از راههایی که میتوانید از تبلیغات محیطی خود بهره بیشتری ببرید؛ تشویق مشتریان به تعامل دیجیتال با برند شما است؛ در این کمپین، کمپانی CVS توانست با تبلیغات حضوری از بازخوردهای آنلاین هم بهره ببرد.
کمپانی Twitter
توییتر یک کمپین تبلیغاتی محیطی را اجرا کرد که تأثیری مشابه با مثال شرکت CVS داشت؛ در این کمپین توییتر، توییتهای خاصی از کاربران را در تبلیغات خود ( برروی بیلبوردها ) به نمایش گذاشت.
شرکت توییتر با با اشتراکگذاری توییتها روی بیلبوردها راهی سریع برای جلب توجه مخاطبین و ایجاد ارتباط با آنها یافت.
علاوه بر آن، کاربرانی که توییتهای آنها در کمپین به نمایش درآمده بود، تقریباً همیشه در مورد آن در اکانت توییتر خود یا سایر شبکههای اجتماعی صحبت میکردند که این پستها تعداد زیادی لایک، ریتوییت و کامنت دریافت میکردند.
بنابراین، مانند CVS، توییتر نیز به لطف تبلیغات محیطی خود، از تبلیغات رایگان در رسانههای دیجیتال بهره برد.
کمپانی Bubmle
Bumble ( اپلیکیشن دوستیابی آنلاین ) به کمک تبلیغات محیطی گسترده و با شعاری خاص توانست تبلیغی جذاب داشته باشد.
Bumble در تبلیغ خود از جمله «ممکن است عاشق شدن را نیز به لیست چیزهای دیوانهواری که در سال ۲۰۲۰ رخ داده است اضافه کنید.» استفاده کرد که نقطه اصلی تبلیغ بود.
در این کمپین تبلیغاتی، حوزه فعالیت برند با شعاری خاص با رویدادهای زمان (اتفاقهایی که در سال ۲۰۲۰ رخ داد) مرتبط شدهاست که این پیام به ایجاد همبستگی و حسی آشنا و ملموس در مخاطبان میپردازد.
یکی دیگر از ویژگیهای این تبلیغ محیطی که شایان ذکر است، پس زمینه زردی است که در تبلیغات استفاده میشود. این رنگ، رنگ سازمانی برند Bumble است و باعث میشود هر کسی که قبلاً از برنامه استفاده کرده است، در لحظه برند را بشناسد.
گاهی اوقات استفاده از رنگ مناسب میتواند به مخاطبان شما کمک کند تا به سرعت با برند شما ارتباط برقرار کنند.
نظر شما