اختصاصی تیترکوتاه؛

برگزاری اولین همایش ملی حکمرانی اقتصاد ورزش

اولین همایش ملی حکمرانی اقتصاد ورزش برگزار شد.

برگزاری اولین همایش ملی حکمرانی اقتصاد ورزش

نخستین همایش ملی حکمرانی اقتصاد ورزش امروز ۹ خراد همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی با حضور مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق، سید رضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک، خانم محمدیان معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاونت سابق فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، روسای و معاونت‌های برخی فدراسیون‌های ورزشی، سایر مقامات و مسئولان و علاقه مندان به این حوزه در محل سالن کنفرانس شماره ۱ نمایشگاه تهران برگزار شد.

حکمرانی اقتصاد ورزش، سیاست‌گذاری و آینده پژوهی، اقتصاد ورزش و توسعه پایدار، جایگاه ورزش در اقتصاد ملی، حکمرانی اقتصاد ورزش، باشگاه داری و ورزش حرفه ای، ابعاد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای اقتصاد ورزش، حکمرانی اقتصاد صنعت ورزش موضوعات و محورهای اصلی این همایش را تشکیل می‌داد.

در همین رابطه مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق و رئیس همایش در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر کوتاه با بیان اینکه این همایش با هدف ایجاد بستری برای تبادل فکری میان نخبگان، خبرگان و اندیشمندان در حیطه‌های اقتصاد، مدیریت و ورزش برگزار شده است، بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که با برگزاری این همایش به یک الگوی حکمرانی مطلوب برای بخش ورزش دست یابیم.

وی افزود: برای نیل به این هدف نیاز بود که ما وضعیت کنونی حکمرانی بخش ورزش در شرایط موجود، اشکالات این بخش و چگونگی حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب را بررسی کنیم. در همین راستا شورای سیاست گذاری، اقدام به برگزاری نخستین همایش ملی حکمرانی اقتصاد ورزش کرد.

صادقی شاهدانی همچنین خاطرنشان کرد: این همایش از در سه قسمت برگزار شد. نخستین بخش ارائه مقالات ارسال شده به دبیرخانه بود. در این قسمت مقالات تایید شده توسط دبیرخانه همایش به مخاطبان ارائه شد. در بخش دوم اندیشمندان حیطه‌های اقتصادی، مدیریتی و ورزشی دیدگاه‌های خود را پیرامون حکمرانی ورزشی ارائه کردند. در قسمت سوم نیز شاهد برگزاری پنل تخصصی حکمرانی اقتصاد ورزش بودیم. در این پنل تخصصی به صورت چالشی اشکالات حکمرانی بخش ورزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه گفت: یکی از مباحثی که در این فضا همواره مورد توجه بوده، بررسی رابطه بخش ورزش با اقتصاد است. متاسفانه بخش ورزش ما از اعتبارات مالی لازم برخوردار نیست. همین موضوع موجب می‌شود که ورزش کشور به اهداف اقتصادی و حتی اجتماعی خود نائل نشود.

رئیس نخستین همایش ملی حکمرانی اقتصاد ورزش در پایان گفت: شکاف بودجه‌ای در بخش ورزش موجب نارسایی در این حوزه شده‌ است. امیدواریم که الگوی حکمرانی مطلوب بتواند مشکلات اینچنینی را مرتفع کند.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد