این استان ها منتظر رگبار و رعد و برق باشند

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت جوی چند روز آینده کشور را تشریح کرد.

این استان ها منتظر رگبار و رعد و برق باشند

صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بر اساس رصد نقشه‌های آینده‌نگری، امروز دوشنبه ۲۸ خرداد و فردا سه‌شنبه ۲۹ خرداد، در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. تنها در ساعات بعد از ظهر، در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و همچنین استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، احتمال افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.

وی افزود: روز سه‌شنبه، علاوه بر مناطق ذکر شده، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، قزوین، و دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان نیز افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای چهارشنبه ۳۰ خرداد و پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، در شمال غرب و غرب کشور رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. همچنین در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و مازندران، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه یکم تیر، در ارتفاعات البرز، مرکزی، ارتفاعات شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

پدیده گردوخاک و وضعیت جوی در دریاها

ضیاییان با اشاره به پدیده گردوخاک گفت: طی پنج روز آینده، وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید خواهد شد. همچنین، شرق دریای عمان طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

وضعیت جوی پایتخت و دما در سایر مناطق

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا سه‌شنبه ۲۹ خرداد صاف خواهد بود، اما از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه ۳۰ خرداد، هوای تهران کمی ابری خواهد بود و از بعد از ظهر افزایش ابر، رعد و برق و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها طی روزهای آینده خواهند بود.

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر