اختصاصی تیتر کوتاه:

گزارش لحظه به لحظه از حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور

بالگردی که حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود ساعاتی پیش در جلفا دچار سانحه شد و تا لحظه مخابره خبر هیچ اطلاعی از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

گزارش لحظه به لحظه از حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور

این خبر در حال به روزرسانی لحظه ای است: 

اخبار رسیده حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

در ادامه گزارش لحظه به لحظه از این حادثه را مطالعه خواهید کرد: 

۱۴۰۳/۰۲/۳۱

۰۴:۵۳_اولین هواپیمای ایل-۷۶ وزارت شرایط فوق‌العاده روسیه برای کمک به عملیات جست‌وجو و نجات از فرودگاه ژوکوفسکی به مقصد تبریز در ایران برخاست.

 

۰۴:۱۸_خبرنگار صداوسیما: تصاویر پهپاد ترکیه‌ای ارزیابی شده و پیش‌بینی‌ می‌شود نیروهای امدادی تا نیم‌ساعت دیگر به محلی که پهپاد اعلام کرده برسند.

۴:۰۰ _پهپاد آکینجی ترکیه یک نقطه حرارتی که احتمالا متعلق به محل سقوط بالگرد است را تشخیص داده و اطلاعات مربوطه را به طرف ایرانی ارسال کرد.

۰۲:۲۸-پهپاد ترکیه ای از منطقه مشخص شده سقوط احتمالی فاصله گرفت!

مسیر پرواز آکنجی نشان می دهد که حتی در مورد آن محدوده که تا چند ساعت پیش به عنوان محل قطعی سقوط مطرح می شد، اطمینان وجود ندارد و در حال بررسی هوایی منطقه ای به مراتب وسیع تر هستند.

آکینجی+عملیات نجات

۰۱:۲۰- ادامه روند جستجو براى یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور

٦٥ تیم عملیاتى هلال احمر درحال جستجو در منطقه هستند.

۰۱:۱۰-پهپاد آکینجی ترکیه وارد ایران شد

پهپاد آکینجی ترکیه برای کمک به عملیات جستجو و نجات بالگرد حامل رئیس جمهور وارد فضای کشور شد.


پهپاد ترکیه

۰۱:۰۱-اعزام ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان از روسیه به تبریز

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بامداد دوشنبه در تماس مجدد با آقای مخبر گفت: با دستور رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

صبح امروز (دوشنبه) نیز دو فروند بالگرد روسی از ارمنستان عازم تبریز خواهند شد.

۰۰:۲۸ -  ما سانحه دیدیم کمک برسانید

فرمانده سپاه عاشورا گفت: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید

در آن نزدیکی فقط یک BTS وجود دارد و نقطۀ تماس را باید در شعاع ۱۰ کیلومتری بیابیم.

تمام نیروهای امدادی و نیروهای مسلح درحال پایش منطقه هستند.

۰۰:۱۲ - شناسایی محل جدیدی برای جست‌وجو بالگرد رئیسی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تیم‌های امداد و نجات در حال جست‌وجو هستند. محل‌هایی که بیشتر فکر می‌کردیم جست‌وجو می‌کردیم. شرایط سختی است و مه و باران است. با توجه به اطلاعاتی که داریم محل دیگری شناسایی کردیم و تیم‌های جست‌وجو ما در آن منطقه هستند و دارند جست‌وجو می‌کنند که بتوانیم خبرهایی به مردم بدهیم.

۰۰:۰۶ - عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

۰۰:۰۱  در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه هستیم

فرمانده قرارگاه شمال غرب ‎ارتش گفت: در حال کاوش وجب به وجب منطقه عمومی حادثه هستیم. منطقه وضعیت جوی بسیار سرد، بارانی و مه‌آلودی دارد. باران، رفته رفته دارد به برف تبدیل می‌شود.

۱۴۰۳/۰۲/۳۰

۲۳:۵۴- ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز نگرانی برای سانحه پیش آمده برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای وی و هیات همراه از طرف دولت و ملت عراق آرزوی سلامتی کرد.

۲۳:۳۴ -  از ساعت ۳ظهر ارتباطی نداریم/ خبر دریافت سیگنال کذب است

سردار اصغر عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا گفت :اگر سیگنال دریافت کرده بودیم، شناسایی کاری نداشت و خبر اینکه اطلاعات دریافت شده، صحت ندارد. از ساعت ۳ونیم در حال پایش منطقه هستیم؛ منطقه صعب العبور است.

وی افزود: یک تماس حدود ساعت ۱۵ گرفته شده که تماس قطع می‌شود و ارتباط هم قطع می‌شود.

۲۳:۲۰ - اعزام پهپادهای بایراکدار و آکینجی ترکیه به ایران

وزارت دفاع ترکیه از ارسال پهپاد‌های بایراکدار و آکینجی در کنار بالگرد کوگار مجهز به تجهیزات دید در شب به درخواست ایران خبر داد.

۲۲:۵۰ - امام جمعه تبریز ۲ بار تلفنی صحبت کرده است 

مهدی صفری گفت: در ابتدای حادثه ۲ بار توانستند با امام جمعه تبریز صحبت کنند و ایشان گفتند من حالم کمی بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم.

۲۲:۴۳ - محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد. هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم. ۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.

۲۲:۴۰ - محل احتمالی سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ۲۰ کیلومتر مربع مساحت دارد

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرگفت: ۴۹ تیم تخصصی نجات‌گر و واکنش سریع به منطقه اعزام شده اند و جستجو در حال انجام است.

۲۲:۳۷ - پیام رئیس قوه قضاییه در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی عنوان کرد: در شب میلاد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) امام رئوف، برای خادم‌الرضا علیه‌السلام، رئیس‌جمهور خدوم و انقلابی جناب آقای رئیسی و هیئت همراه، صحت و سلامتی از خداوند متعال مسئلت دارم و دست به دعا برداشته و چشم انتظار اخبار مسرت‌بخش هستیم.

۲۲:۲۸ -  کار جستجو با دشواری روبه‌رو است

خبرنگار صداوسیما در گزارش خود عنوان کرد: هوا در منطقه سانحه بسیار سرد است و به دلیل بارندگی کار جستجو با دشواری روبه‌رو است.

 

۲۲:۰۰ - درخواست هلیکوپتر دید در شب ایران از ترکیه

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد ایران از طریق وزارت خارجه درخواست هلیکوپتر جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت. ۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان  و ارزروم  حرکت کردند.

۲۱:۴۰ -  محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل پس از ساعت ها جستجو محل احتمالی بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور و هیات همراه را شناسایی کردند. جست‌وجوها برای یافتن بالگرد همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.

۲۱:۳۶ - توضیحات جدید رئیس سازمان امداد و نجات درباره حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور

صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۳ نقطه مختصات اعلام شده بررسی شد اما چیزی یافت نشد.

 

۲۱:۲۳ - حسن روحانی: امیداورم هرچه زودتر آقای رییسی به آغوش ملت بازگردد

‌دکتر حسن روحانی رییس جمهور دولت دوازدهم با انتشار توییتی گفت: در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پرودگار متعال برای رئیس‌‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

حسن-روحانی

 

۲۱:۱۰ - توییت رئیس مجلس پیرامون حادثه سقوط بالگرد

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب توییتر خود نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند.

در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.

محمد-باقر-قالیباف

 

۲۱:۰۶ - خبر لغو مراسمات حرم رضوی تکذیب شد

رئیس مرکز ارتباطات آستان قدس: مراسم شب ولادت امام رضا علیه السلام با محوریت توسی و دعا برای رئیس جمهور محترم و همراهانشان در حرم مطهر رضوی ادامه دارد

خطبه شب ولادت نیز در حال و هوای دعا و طلب دفع بلا برگزار شد

 

۲۰:۵۸ - اعزام بالگردهای ارتش به محل سانحه بالگرد

فرمانده پایگاه ششم‌ رزمی هوانیروز گفت: بالگردهای پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقهٔ ورزقان حضور پیدا کردند. این بالگردها‌ به‌همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور اعزام شد. متأسفانه به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی در انجام عملیات ناموفق ماند


۲۰:۴۰- رهبرانقلاب: همه برای سلامت رئیس‌جمهور و جمع خدمت‌گزار دعا کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

۲۰:۲۲ - آخرین وضعیت حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور

سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه، وجود مه غلیط و تاریکی هوا امکان جستجو را سخت کرده است. 

امدادگران و گروه‌های تجسس و امدادی همچنان به جست و جوی خود ادامه می‌دهند و تاکنون موفق به پیدا کردن محل دقیق بالگرد نشده‌اند.

۲۰:۲۰ - همه برنامه‌های شب میلاد در حرم امام رضا(ع) لغو شد

با اعلام خبر سانحه بالگرد رییس جمهور، تمام برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) لغو شد. 

زائران و مجاوران رضوی که برای میلاد ثامن الحجج به حرم رضوی مشرف شده بودند همزمان با برپایی نماز جماعت برای سلامت رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا برداشته و آیه شریف« أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ» را یکصدا تلاوت کردند. 

برای اولین بار در تاریخ مراسم‌های حرم رضوی آیین «خطبه خوانی» شب میلاد ثامن الحجج(ع) نیز امشب برگزار نخواهد شد.

۱۹:۵۰ - توضیحات تکمیلی خبرنگار صداوسیما از سانحه بالگرد رئیس جمهور

 

۱۹:۴۷-  استقرار کمپ شبانه در محل احتمالی مفقود شدن بالگرد سانحه دیده رییس جمهور

یک کمپ شبانه برای استقرار نیروها و یک خودروی ارتباطات رادیویی در محل مستقر شده است.

۱۹:۴۵ - دستور السودانی برای کمک به یافتن بالگرد رئیس‌جمهور

نخست وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران را صادر کرد.

۱۹:۳۵ - ۳ امدادگر مفقود شدند

سخنگوی هلال احمر گفت: گزارش های نهاد های امنیتی ناقص است. هیچ تضمینی از سالم بودن یا نبودن هلی کوپتر وجود ندارد. شرایط جوی و آب هوایی در محل حادثه اینقدر بد است که ۳ مامور امداد ما نیز مفقود شده اند.

۱۹:۳۳ -  تا این لحظه توفیقی حاصل نشده است

حمید منجم، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: نیروهای مسلح به کمک آمدند و سه واحد پهپادی در منطقه وجود دارد اما به دلایل شرایط جوی امکان عملیات نیست. گروه‌های امدادی و جستجو تا نیم ساعت دیگر به منطقه (محل مختصات بالگرد حامل رئیس جمهور) میرسند.

۱۷:۲۶ - واکنش الهام علی اف به حادثه سقوط بالگرد 

«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان با انتشار پستی به حادثه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رییسی واکنش نشان داد. 

در متن این پست آمده است: 

امروز پس از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی ایرانی موجب نگرانی شدید شد. دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر آماده ارائه انواع حمایت ها می باشد.

واکنش-علی-اف-به-حادثه-سقوط_-بالگرد

۱۹:۲۰ - تیم های اعزامی حداکثر تا نیم ساعت آینده به محل مختصات احتمالی سانحه بالگرد رئیس جمهور میرسند

جلسه ستاد بحران هلال احمر در پی سانحه برای بالگرد رئیس جمهور برگزار شد. ۲۵ تیم پشتیبان از استان گیلان و قزوین به محل سانحه در حال اعزام هستند.

۱۹:۰۶ - صدور دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشگر پاسدار محمد باقری خطاب به سازمان های نیروهای مسلح: از کلیه امکانات، تجهیزات و ظرفیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص برای سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان استفاده شود.

نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

۱۸:۵۷ -  وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی را مستقر کرده‌ایم

عین اللهی در گفتگو با رسانه ملی گفت:  ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جستجو هستند شدیدا منطقه مه دارد و امکان جست و جو سخت است. ما همه امکانات درمانی را شامل طب اورژانس متخصص جراحی و آمبولانس مستقر کرده‌ایم.

۱۸:۴۹ - انتشار تصاویر جدید از تیم های جست‌وجوی امداد و نجات در محل حادثه هوایی بالگرد رئیس جمهور

۱۸:۴۵ - یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است

رییس اورژانس در گفت‌وگویی گفت: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است

۱۸:۴۰ -  آخرین وضعیت عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور

سخنگوی دولت از آخرین وضعیت عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

توییت-سخنگوی-دولن

۱۸:۲۶- اولین واکنش صفحه رسمی رییسی در اینستاگرام به حادثه سقوط بالگرد 

واکنش-صفحه-اینستاگرام

۱۸:۰۷ - عملیات جستجوی هوایی متوقف شده است

بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از همان لحظه اولیه اعلان وقوع سانحه بالگرد اورژانس هوایی تبریز برای عملیات امداد هوایی عازم منطقه شد ولی به دلیل مه شدید اصلا امکان خدمت رسانی وجود نداشت برای همین عملیات هوایی متوقف شد.۸دستگاه آمبولانس به منطقه ورزقان اعزام شدند. به خاطر فاصله داشتن ناحیه احتمالی وقوع حادثه از جاده، تیم‌های امدادی سه نفره اورژانس تبریز با تجهیزات در منطقه حضور داشته و در حال تجسس هستند.

۱۸:۰۵ -  توضیحات رئیس جمعیت هلا احمر در خصوص جستجو ها برای بالگرد حامل رئیس جمهور

کولیوند رئیس هلال‌احمر گفت: ۴۰ تیم واکنش سریع درحال جست‌وجو هستند. با توجه به شرایط آب‌وهوایی امکان جست‌وجوی هوایی وجود ندارد. منطقه کوهستانی و سخت‌گذر است. امدادگران از تمام مسیرهای ممکن عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

۱۷:۵۴ - آخرین اطلاعات از منطقه سانحه بالگرد رئیس جمهور

خبرنگار صداوسیما که به همراه تیم رئیس جمهور به جلفا اعزام شده در برنامه زنده شبکه خبر گفت: در نزدیکی معدن مس سونگون در شرهستان ورزقان هستیم جی پی اس بالگرد نشان می دهد اینجا دچار فرود سخت شده هوا مه آلود است و میزان دید ۵ تا ۶ متر است و منطقه به شدت صعب العبور است و فقط برخی خودروها امکان تردد دارند و جست و جو را سخت کرده است.

من در بالگرد نبودم و زمینی بازگشتم ۳ بالگرد همراهان رئیس جمهور بودند که دو بالگرد برگشته اند قرار بود رئیس جمهور برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر برود هوا سرد و مهآلود است و همین شرایط باعث فرود سخت بالگرد رئیس جمهور شده است.

هوا به شدت مه آلود است و مدت خیلی کمی مه از بین می رود اما مجددا موج جدیدی از مه می آید و در حال حاضر میزان به حدی است که دید به زیر ۱۰ متر رسیده است.

به مه آلود بودن و بارندگی، صعب العبور بودن را هم اضافه کنید.

۱۷-۵۲: رییس سازمان هلال احمر کشور عازم تبریز شد

کولیوند به همراه بابک محمودی رییس سازمان امداد برای قرار گرفتن از روند جستجو بالگرد رییس جمهور عازم تبریز شد.

با وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی، تیم‌‌های جست‌وجوی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

با دریافت گزارش وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی به همراه پهپادها و دیگر تجهیزات لازم از سوی جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شده‌ و در حال جست‌وجو هستند. 

محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان اعلام شده است. این محل جنگلی، صعب‌العبور و در حال حاضر مه‌آلود است.

۱۷:۴۹ - روایت سخنگوی دولت از جلسه هیئت وزیران

سخنگوی دولت گفت: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد. معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

۱۷:۴۰ - محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم تلاش‌های امدادی ادامه دارد. محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند. منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و همین مساله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

۱۷:۳۶ - امدادگران اورژانس به صورت زمینی در حال جست و جو و یافتن محل حادثه هستند

سخنگوی اورژانس گفت: تیم‌های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک در محل حادثه حضور دارند. ۸ دستگاه آمبولانس به ورزقان اعزام شده است. یک بالگرد اورژانس هم اعزام شد که به دلیل مه شدید نتوانست فرود بیاد و مجبور به بازگشت شد.

وی افزود: امدادگران اورژانس نیز به صورت زمینی در حال جست و جو و یافتن محل حادثه هستند. مه در منطقه به قدری شدید است که میدان دید را کاهش داده است.

۱۷:۲۰-  اولین تصاویر از امدادرسانی در محل سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور

۱۷:۱۲ - رسیدن تیم های امدادی به محل حادثه وقوع سانحه

هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری رسیدند.

حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم‌های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

۱۷:۱۱ -  اعزام تیم‌های امدادی و پهباد و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه فرود سخت بالگرد رییس‌جمهور

رییس سازمان امداد و نجات کشور از اعزام پهباد و تیم‌های امدادی از 4 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و ادربیل به محل حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش خبرداد. 

۱۷:۰۵ - سانحه برای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در «جنگل دیزمار»

خبرگزاری ایرنا در خبری تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی خبر داد.

۱۶:۵۸- توضیحات وزیر کشور در خصوص حادثه 

به دلیل وضعیت بد هوا یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت شده است. گروه های امدادی در حال عزیمت به محل هستند. به دلیل شرابط بد جوی رسیدن گروه های امدادی به محل حادثه سخت شده است.

به دلیل شرایط و موقعیت خاص این محل امکان ارتباط تلفنی با حاضران در این بالگرد فراهم نیست. 

۱۶:۴۵-  اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی افزود: محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است. تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد. تاکنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم.

محمودی افزود: گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

۱۶:۲۹ -  گزارش معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درمورد جزییات سقوط بالگرد

از ۳ بالگرد یک بالگرد در نزدیکی ورزقان سقوط کرده است.

۱۶:۲۸ - شرایط سخت آب و هوایی

 شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

۱۶:۲۵- اخبار تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در منطقه جلفا 

 

۱۶:۲۳ -  وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل «آیت‌الله رئیسی» رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. 

۱۶:۲۲- زیرنویس شبکه خبر درباره بالگرد حامل رئیس جمهور

 شبکه خبر دقایقی پیش در زیرنویسی نوشت: اخبار تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه جلفا / خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور است. گروه های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند.

۱۶:۲۰ - برخی اخبار از بروز سانحه برای یکی از هلی کوپترهای همراه رئیس جمهور حکایت دارد

این هلی کوپتر در منطقه عمومی ورزقان‌ دچار سانحه شده و تیم های امدادی واکنش سریع استا‌ن‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان به سوی محل سانحه اعزام شده‌اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد