کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۱

تاثیر انتخابات بر بازار خودرو / طرح حمایتی ۴۱ میلیارد دلاری برای حل بحران مسکن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تاثیر انتخابات بر بازار خودرو / طرح حمایتی ۴۱ میلیارد دلاری برای حل بحران مسکن

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بازار نفت در انتظار تصمیم اوپک پلاس

قیمت نفت پس از کاهش در هفته گذشته اندکی افزایش یافت. بازار همچنان به تصمیم اوپک پلاس برای افزایش عرضه فکر می‌کند. معامله گران اکنون منتظر گزارش‌های صنعت و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند. نفت برنت پس از کاهش ۲.۵ درصدی در هفته گذشته، نزدیک به ۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز نزدیک به ۷۶ دلار بود. معامله گران گزارش‌های اوپک پلاس و آژانس بین‌المللی انرژی را در هفته آینده زیر نظر خواهند داشت تا از وضعیت بخش انرژی آگاه شوند. فدرال رزرو همچنین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد.

  • طرح حمایتی ۴۱ میلیارد دلاری برای حل بحران مسکن

تحلیلگران بازار مسکن چین بر این باورند که بعید است تلاش‌های چین برای حل مسئله کاهش عرضه مسکن از طریق تبدیل خانه‌های خالی به مسکن مقرون به صرفه اثرگذار باشد. پکن یک طرح حمایتی ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۱ میلیارد دلار) برای کمک به بخش املاک ارائه کرده است. این طرح می‌تواند منجر به تامین مالی ۵۰۰ میلیارد یوان بانکی برای شرکت‌های دولتی برای خرید خانه‌های تکمیل شده شود.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تاثیر انتخابات بر بازار خودرو

با کاهش رشد عمده فروشی، فروش خودرو در هند در ماه مه ۱ درصد کاهش یافت. عواملی مانند انتخابات، گرمای شدید و در کل کاهش تقاضا منجر به این کاهش شد. خریداران به دلیل این شرایط تصمیمات خرید خود را به تعویق انداختند. فدراسیون انجمن فروشندگان خودرو (FADA) که خرده فروشی ماهانه از فروشندگان به خریداران را دنبال می‌کند، گفت: رشد فروش خودرو در ماه می‌از ۳۳ درصد در آوریل به ۲.۶ درصد کاهش یافت.

  • احیای صنعت بازی با برگزاری نمایشگاه بازی‌های ایکس باکس

مایکروسافت اخیرا نمایشگاه بازی‌های ایکس باکس خود را آغاز کرده است که در آن نسخه‌های تمام دیجیتالی کنسول‌های Xbox Series X و S را معرفی کرده است. آنها همچنین تریلرهایی را برای بیش از ۱۲ بازی، از جمله بازی آینده "Call of Duty" نشان دادند. نمایشگاه بازی‌ها برای ایکس‌باکس و مایکروسافت در شرایط کنونی به عنوان یک عنصر حیاتی به حساب می‌آید، زیرا صنعت بازی با رکود مواجه است و ناشران با فروش کمتر، اخراج و تعطیلی استودیو دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • مهمترین نگرانی مردم در انتخابات اتحادیه اروپا

بر اساس داده‌های بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، اقتصاد، مهاجرت و درگیری‌های بین‌المللی مهم‌ترین نگرانی رای دهندگان در انتخابات اتحادیه اروپا بود. در انتخابات اخیر پارلمان اروپا، به نظر می‌رسد احزابی که بر موضوعاتی مانند کنترل مهاجرت، پرداختن به مشکلات مالی مردم و مخالفت با سیاست‌های زیست‌محیطی تمرکز می‌کنند، تحت حمایت بیشتری از جانب مردم هستند.

  • افزایش آمار استخدام در بریتانیا

یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که کاهش استخدام دائمی توسط کارفرمایان در بریتانیا در ماه مه کمترین شدت را در بیش از یک سال گذشته داشته است و به نظر می‌رسد بازار استخدام در حال بهبودی است. در گزارشی که توسط بانک انگلستان برای تصمیم گیری در مورد زمان کاهش نرخ بهره مورد بررسی قرار گرفت، اشاره شد که کاهش جزئی در آمار استخدام دائمی وجود داشته است که کمترین میزان در ۱۴ ماه گذشته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها