کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۳۷

واکنش رسانه‌های خارجی به خبر درگذشت رئیس‌جمهور ایران

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

واکنش رسانه‌های خارجی به خبر درگذشت رئیس‌جمهور ایران

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۴ ( ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش بین‌الملل به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • دلیل سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری ایران مشخص نشد

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران و برخی دیگر از مقامات پس از سقوط هلیکوپترشان در منطقه‌ای مه آلود و کوهستانی در شمال غرب ایران کشته شدند. تلویزیون دولتی هیچ دلیل فوری برای سقوط هواپیما در استان آذربایجان شرقی ایران اعلام نکرد. در میان کشته شدگان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ۶۰ ساله نیز حضور داشت. به گزارش خبرگزاری‌های دولتی، این بالگرد حامل استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مقامات و محافظان بود.

  • محمد مخبر، رئیس‌جمهوری موقت ایران می‌شود

محمد مخبر به عنوان رئیس‌جمهوری موقت، بخشی از یک شورای سه نفره به همراه رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه را تشکیل می‌دهد. انتخابات جدید ریاست جمهوری ظرف ۵۰ روز پس از مرگ رئیس‌جمهوری ترتیب داده می‌شود. مخبر در سال ۲۰۲۱ با انتخاب ابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس‌جمهوری شد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش سیاست و بین‌الملل اعلام کرد:

  • تایید خبر فوت رئیس‌جمهوری ایران توسط رسانه‌های دولتی

کشته شدن رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در سقوط بالگرد تایید شد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همه مسافران بالگرد در این سانحه جان باختند. رسانه‌های دولتی در گزارش خود اعلام کردند: تمامی سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ایران به شهادت رسیدند.

  • جان باختن رئیس‌جمهوری ایران در سانحه سقوط بالگرد

رسانه‌های دولتی ایران روز دوشنبه مرگ ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور را در پی سقوط بالگرد وی در استان آذربایجان شرقی هنگام عبور از مناطق کوهستانی در مه شدید تایید کردند. معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر، با تایید مقام معظم رهبری، سمت ریاست جمهور را بر عهده می‌گیرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • رئیس‌جمهوری ایران در سانحه سقوط هلیکوپتر درگذشت

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران و وزیر امور خارجه وی در اثر سقوط هلیکوپتر آنها در حال عبور از مناطق کوهستانی در مه شدید جان خود را از دست دادند. مقامات ترکیه روز دوشنبه تصاویری از پهپاد را به اشتراک گذاشتند که آتش سوزی در یک منطقه دورافتاده را نشان می‌دهد که به نظر آنها ممکن است بقایای یک هلیکوپتر باشد. این آتش سوزی در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب مرز آذربایجان و ایران و در دامنه کوهی شیب دار رخ داده است.

  • واگذاری مسئولیت رئیس‌جمهوری ایران به محمد مخبر

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پی سقوط هلیکوپتر در روز یکشنبه کشته شده‌اند. تیم‌های جست‌وجو لاشه هواپیما را در استان آذربایجان شرقی پیدا کردند. منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری این خبر را در شبکه اجتماعی ایکس خود تایید کرد. بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در صورت فوت رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر، با تأیید مقام معظم رهبری، قرار است این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر