فروش انواع تیرچه بتنی و کرومیت در شهر مفتول

از جمله مقاطع مهم فولادی در صنعت ساخت‌وساز، تیرچه است.

فروش انواع تیرچه بتنی و کرومیت در شهر مفتول

از جمله مقاطع مهم فولادی در صنعت ساخت‌وساز، تیرچه است. تیرچه قطعه‌ای پیش‌ساخته است که در ساختمان‌سازی به منظور افزایش مقاومت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تیرچه به صورت افقی در میان ستون، دیوار و تیرهای ساختمان قرار می‌گیرد. هدف از استفاده از این مقطع فولادی، پشتیبانی از ساختمان در برابر بارهای زنده و مرده است. تیرچه در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. رایج‌ترین نوع تیرچه از جنس فولاد است. اما از چوب و بتن نیز ساخته می‌شود. در انتهای تیرچه، شیارهای مخصوصی تعبیه شده است. این شیارها وزن ساختمان را تا حدودی تحمل می‌کنند. در صورتی که قصد خرید و فروش انواع تیرچه بتنی و کرومیت با مناسب‌ترین قیمت را دارید، با ما در شهر مفتول در ارتباط باشید.

فروش انواع تیرچه بتنی یا بلوک

تیرچه بتنی ، از جمله مصالحی است که امروزه به طور گسترده در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از مصالح ساختمانی، در قسمت‌های مختلفی بکار برده می‌شود که تیرچه نیز از جمله مهم‌ترین مصالحی است که استفاده می‌شود. ساختار تیرچه بتنی شامل میلگرد و بتن است. در واقع در ساختمان پس از ساخت تیرهای اصلی، تیرچه به عنوان تیرهای فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تیرچه بخش اصلی برای ایجاد تکیه‌گاه در سقف و کف ساختمان است. تیرچه بتنی، در دو نوع خرپایی و پیش‌تنیده ساخته می‌شود.

تیرچه خرپایی، با استفاده از میلگرد و بتن ساخته می‌شود. در زمان ساخت این تیرچه، ابعاد و وزن با توجه به مقدار باری که قرار است تحمل کند تعیین می‌گردد. در ساخت تیرچه هرپایی میلگردها به صورت زیگزاگ و طولی قرار می‌گیرند. تیرچه خرپایی طوری ساخته می‌شود که در برابر نیروهای کششی و برشی وارد شده به ساختمان مقاومت بالایی دارد.

این تیرچه در سایزهای مختلفی ساخته می‌شود که معمول‌ترین آن‌ها ۶.۵ یا ۸ است. لازم به ذکر است میلگردهای طولی که بر روی میلگرد زیگزاگ قرار می‌گیرد، از سایز ۸ تا ۱۶ انتخاب می‌شود. تیرچه خرپایی خود در دو نوع ساخته می‌شود که شامل تیرچه هرپایی با قالب ماندگار یا فونداله و تیرچه خرپایی بدون قالب ماندگار یا درجه شناخته می‌شود.

تیرچه پیش‌تنیده، با تیرچه خرپایی اندکی متفاوت است. این تیرچه از سیم‌های فولادی به قطر ۵ میلی‌متر تولید می‌شود. این سیم‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص کشیده شده و بتن‌ریزی روی آن صورت می‌گیرد. پس از آن که در ساختمان‌سازی بتن محکم شد، مفتول‌ها از آن خارج می‌شوند. در زمان خرید تیرچه پیش‌تنیده توجه به کارخانه سازنده اهمیت بسیاری دارد. چرا که می‌بایست با استحکام بالا و دقت کافی ساخته شود. لازم به ذکر است استفاده از تیرچه پیش‌تنیده تا حد زیادی قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد.

استفاده از تیرچه بتنی مزایای زیادی به همراه دارد. این تیرچه مقاومت سازه را تا میزان زیادی در برابر باد و زلزله افزایش می‌دهد. از طرفی اجرا و نصب تیرچه بسیار آسان بوده و نیازی به نیروی متخصص نیست.

فروش تیرچه کرومیت یا فلزی

تیرچه کرومیت یکی از انواع تیرچه است. این محصول با نام تیرچه فولادی با جان باز نیز شناخته می‌شود. به صورت خرپای دو سر ساده اجرا می‌گردد. اجزای تشکیل دهنده تیرچه کرومیت شامل بال تحتانی، اعضای قطری و بال فوقانی است. بال تحتانی بخشی است که به عنوان عضو کششی خرپا عمل می‌کند. این بخش از تسمه ساخته می‌شود. وظیفه بال تحتانی در واقع تحمل نیروی بارهای وارده در مراحل بارگزاری است.

بخش دیگر تیرچه کرومیت اعضای قطری هستند. این قسمت از میلگرد ساخته می‌شود. اعضای قطری به عنوان عضو مورب خرپا عمل می‌کنند. این بخش از طریق جوش به نبشی و ورق متصل می‌شود. از طریق همکاری اعضای دیگر این بخش ایستایی لازم را به منظور تحمل بارهای وارد شده ایجاد می‌کند.

سومین بخش از تیرچه کرومیت یا فلزی بال فوقانی است. این بخش توسط یک تسمه و دو میلگرد، نبشی و ناودانی ساخته شده است و در درون بتن قرار می‌گیرد. در زمان بارگزاری، حمل و نقل و بتن ریزی این قسمت متحمل وزن مرده سقف و وزن تیرچه است.

دو بال فوقانی و تحتانی به نام جان باز تیرچه شناخته می‌شوند. این بخش‌ها توسط میلگرد خم به یکدیگر متصل می‌شوند. در زمان استفاده از تیرچه کرومیت به منظور پر کردن فاصله بین تیرچه‌ها از بلوک‌های پیش ساخته بتنی، سفالی و طاق ضربی استفاده می‌شود.

استفاده از این محصول دارای مزایای زیادی است. رایج‌ترین مزایای استفاده از تیرچه کرومیت شامل موارد زیر است:

  • وزن این محصول پایین است بنابراین سرعت کار با آن افزایش پیدا می‌کند.
  • استفاده از آن سبب کاهش وزن سقف در سازه تا حدود ۳۰ درصد می‌شود.
  • سبب ایجاد پوششی یکپارچه در سقف و اسکلت می‌شود.
  • با استفاده از این تیرچه به راحتی می‌توان در چند مرحله بتن ریزی را انجام داد و از طرف دیگر سبب صرفه جویی در هزینه می‌شود.
  • سبب خنثی کردن تنش‌های موجود در بتن ناشی از گرما و سرما می‌شود.

به منظور اطلاع از قیمت محصولات و انواع محصولات مفتولی با شهر مفتول در ارتباط باشید. جهت ارتباط با ما با شماره ۰۲۱۵۴۴۸۳ تماس بگیرید و یا به سایت شهر مفتول https://shahrmaftool.com مراجعه کنید.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها