اختصاصی تیتر کوتاه؛

ببینید / جنجال کارگران سامسونگ برای یک روز مرخصی

شرکت سامسونک الکترونیکس که بزرگترین شرکت سازنده تراشه های الکترونیکی و گوشی های هوشمند در کره جنوبی است، به دنبال کسب سود فضایی در آینده ای نزدیک است.

ببینید / جنجال کارگران سامسونگ برای یک روز مرخصی

شرکت سامسونگ انتظار دارد سود سه ماهه منتهی به ماه ژوئن در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ برابر شود. رونق هوش مصنوعی (AI) قیمت تراشه‌های الکترونیکی پیشرفته را افزایش داده، در نتیجه پیش‌بینی این شرکت را برای سود سه ماهه دوم خود این است که سود بیشتری به‌دست آورد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس، این غول فناوری کره جنوبی بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون در جهان است. Samsung Electronics واحد پرچمدار گروه سامسونگ کره جنوبی است.

اطلاعیه مربوط به افزایش سود شرکت سامسونگ، باعث شد سهام این شرکت در ساعات اولیه معاملات در سئول بیش از ۲ درصد افزایش یابد. این شرکت همچنین جهش بیش از ۱۰ برابری در سود خود در سه ماه اول امسال را گزارش کرد. در این مدت سه ماهه، این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد سود خود را از ۶۷۰ میلیارد وون (واحد پول کره) در سال گذشته به ۱۰.۴ تریلیون وون (۷.۵۴ میلیارد دلار؛ ۵.۹ میلیارد پوند) افزایش دهد.

به گفته LSEG SmartEstimate، این رقم از پیش‌بینی ۸.۸ تریلیون وون پیش‌بینی‌های تحلیلگران فراتر رفته است. مارک انیشتین، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای ITR در توکیو می‌گوید: درحال‌حاضر شاهد افزایش سرسام آور تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی در مراکز داده و گوشی‌های هوشمند هستیم.

خوش‌بینی نسبت به هوش مصنوعی یکی از دلایل رشد گسترده‌تر بازار در سال گذشته است که شاخص‌های سهام S&P ۵۰۰ و نَزدک در ایالات متحده را در روز چهارشنبه به رکوردهای جدیدی سوق داد. ارزش بازار غول تولید تراشه انویدیا در ماه گذشته از ۳ تریلیون دلار گذشت و برای مدت کوتاهی مقام اول را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان حفظ کرد. انیشتین افزود: رونق هوش مصنوعی که انویدیا را به شدت تقویت کرد، درآمد سامسونگ و در واقع درآمد کل بخش را نیز افزایش می‌دهد.

آغاز اعتصاب سه روزه کارگران سامسونگ

کارگران شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز دوشنبه اعتصابی سه روزه را آغاز کرده و خواستار افزایش حقوق شدند. اتحادیه آنها می‌گوید اگر شرکت به درخواست‌های آنها رسیدگی نکند، احتمال تشدید اعتراض‌ها افزایش پیدا می‌کند. اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک (NSEU)، که تقریباً ۳۰۰۰۰ عضو آن تقریباً یک چهارم نیروی کار شرکت در کره جنوبی را تشکیل می‌دهند، همچنین خواهان یک روز مرخصی سالانه اضافی برای کارگران اتحادیه و تغییر در سیستم پاداش کارکنان است.

مقامات اتحادیه اعلام کردند که حدود ۳۰۰۰ اعتصاب کننده در یک تجمع زیر باران در نزدیکی مقر سامسونگ در هواسونگ در جنوب سئول شرکت کردند.

در ادامه بخشی از اعتراضات کارگران این غول فناوری را مشاهده می‌کنید:

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد