در گفت و گو با مدیر کل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت مطرح شد؛

نقش پررنگ نمایشگاه آگروفود در بزرگ شدن سفره مردم

نازنین داراب زاده گفت: نمایشگاه آگروفود یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها و رویدادهایی است که هر ساله در حوزه صنایع غذایی در کشور برگزار می‌شود. سی و یکمین دوره از نمایشگاه ایران آگروفود هم با زحمت و درایت برگزارکنندگان و اهتمام واحدهای تولیدی خوشبختانه به خوبی برگزار شد.

نقش پررنگ نمایشگاه آگروفود در بزرگ شدن سفره مردم

مسئله تقلب و قاچاق در حوزه صنایع غذایی و دارویی تهدیدی جدی برای سلامت مصرف‌کنندگان در یک جامعه به حساب می‌آید. علاوه بر آن، مواد غذایی و دارویی تقلبی عاملی مخرب برای اقتصاد کشور است. برای مقابله با این چالش مهم، تشدید نظارت نهادها و سازمان‌های مربوطه، آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی درباره شناسایی کالا و ترویج قانون استفاده از محصولات معتبر و ایجاد همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با این موضوع، بسیار حائز اهمیت است.

 نازنین داراب زاده مدیر کل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز از سی و یکمین نمایشگاه آگروفود بازدید کرده و در خلال این بازدید پاسخگوی سوالات خبرنگار تیتر کوتاه بود.

داراب زاده در مصاحبه با تیتر کوتاه دیدگاه خود در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از نمایشگاه آگروفود را اینگونه بیان کرد: نمایشگاه آگروفود یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها و رویدادهایی است که هر ساله در حوزه صنایع غذایی در کشور برگزار می‌شود. به دلیل اهمیت موضوع غذا برای عموم مردم، تعداد زیادی از افراد از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. سی و یکمین دوره از نمایشگاه ایران آگروفود هم با زحمت و درایت برگزارکنندگان و اهتمام واحدهای تولیدی خوشبختانه به خوبی برگزار شد. واحدهای تولیدی بزرگ در حوزه صنایع غذایی و همینطور واحدهای کوچک با محصولات جدید و دانش‌بنیان خود در این نمایشگاه حضور داشته و از عملکرد آنها می‌توان این استنباط را داشت که اثرات برگزاری چنین نمایشگاهی در آینده کشور و بر سفره‌های مردم دیده شود.

نازنین-داراب زاده

وی همچنین در رابطه با معضل تقلب‌های دارویی و غذایی گفت: وزارت صمت اهتمامی جدی در راستای حمایت از تولیدکنندگان غذایی و دارویی و همچنین حفظ سلامت مصرف‌کنندگان برای مقابله با برندهای تولیدی یا وارداتی تقلبی غذا و دارو داشته و این مسئله طی جلساتی با اصناف و گروه‌های مربوط به حوزه مواد غذایی و دارویی مطرح شده است. بنابراین پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه مقابله با مسئله تقلب و قاچاق در مواد غذایی و دارویی داشته‌ایم.

مدیر کل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت در ادامه افزود: در همین راستا یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت درحال‌حاضر بحث شناسه کالاها است. زمانی که تمامی کالاهای مورد نیاز مردم در بازار دارای شناسه باشند، از زمان تولید تا مصرف قابلیت رصد شدن دارند. حتی مصرف‌کننده خود به تنهایی می‌تواند واقعی یا غیرواقعی بودن کالا را تشخیص دهد. زیر ساخت وسیعی برای اجرای چنین طرحی نیاز بوده و خوشبختانه درحال‌حاضر بخش گسترده‌ای از آن انجام شده است و اکنون بسیاری از کالاها دارای شناسه هستند.

نازنین داراب زاده دغدغه اصلی در وزارتخانه و همچنین در حوزه صنایع غذایی را مسائل ارزی عنوان کرد و گفت: درحال‌حاضر دغدغه اصلی بخش صنعت، مسائل ارزی و ثبت سفارش کالا است. از سال گذشته دستورالعملی ابلاغ شد مبنی بر اینکه برای رفع نیاز ارزی یک واحد تولیدی، مراحل ارائه برنامه تولید ۱۲ ماهه، تایید برنامه توسط استان مربوطه و در نهایت تایید آن در ستاد وزارت صنعت طی شود تا وزارتخانه ملزم به رفع نیاز ارزی واحد تولیدی در طول یک سال شود. خوشبختانه دغدغه بسیاری از واحدهای تولیدی در این حوزه از طریق این نوع سیاست‌گذاری برطرف شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر