گرفتن بازار با آزمون‌های VAR و تلویزیون‌های ۱۰۰ اینچی هایسنس

یورو ۲۰۲۴ فرصتی برای رشد برند چینی

حمایت مالی از مسابقات بزرگ فوتبال به برند چینی لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی هاینسس کمک می کند تلویزیون‌های خود را به خانه های بیشتری در خارج از چین برساند.

یورو ۲۰۲۴ فرصتی برای رشد برند چینی

پیش بینی می شود تا پایان مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ در آلمان، رکورد ۲.۷ میلیون بلیت فروخته شده باشد، اما بیشتر مردم در سراسر جهان این مسابقات را از تلویزیون خود تماشا می کنند. این در مورد بیشتر رویدادهای بزرگ بین‌المللی فوتبال صادق است، که به یک فرصت فروش برتر برای برندهای لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل شده‌اند که به زور وارد اتاق‌های نشیمن مردم می‌شوند و به رقابت بیشتر در بازاری که قبلاً به شدت مورد رقابت بود، دامن می‌زند.

برند چینی هایسنس برای ۲۰ سال متوالی رتبه اول فروش تلویزیون در چین را دارد و حمایت مالی از رویدادهای فوتبال مانند یورو و دو جام جهانی قبلی را برای رشد موقعیت بازار خود در خارج از کشور ضروری می داند و این سرمایه گذاری در حال نتیجه دادن است.

به گفته شرکت تحقیقاتی Omdia، توسعه بین‌المللی آن همچنین با خرید سال ۲۰۱۸ سازنده لوازم خانگی اسلوونیایی Gorenje کمک کرده است، و به Hisense سهم بیشتری از بازار در اروپا می‌دهد، جایی که درآمد آن از آن معامله بیش از دو برابر شده است و به گفته شرکت تحقیقاتی Omdia، آگاهی از برند اکنون به ۵۴ درصد رسیده است. . تبلیغات این شرکت در یورو ۲۰۲۴ حتی با افتخار بیان می‌کند که «هرگز به رتبه دو رضایت نمی‌دهد»، با اشاره به این واقعیت که این شرکت از سال ۲۰۲۲ در رتبه‌بندی Omdia برای فروش جهانی تلویزیون در جایگاه دوم قرار گرفته است. به طور خاص در اروپا، سوم است.

سوهل سمرچی، معاون اجرایی هایسنسه در آلمان در گفتگو با SportsPro  می گوید که حمایت مالی "نقش بسیار زیادی" در کمک به این برند برای کسب سهم بیشتر از بازار جهانی داشته است. 

دوره قبلی یورو یک سال دیرتر از برنامه‌ریزی شده در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، زمانی که در کشورهای مختلف با محدودیت‌های مختلف مرتبط با کووید برگزار شد و تعداد هوادارانی را که می‌توانستند در بازی‌ها شرکت کنند و از شهرهای میزبان بازدید کنند، محدود کرد. این امر باعث ایجاد عدم اطمینان برای حامیان مالی شد، که مطمئن نبودند در فعالیت‌های حضوری سرمایه‌گذاری کنند که به طور بالقوه فقط تعداد کمی از افراد تجربه می‌کنند اما به نظر نمی رسد در آلمان چنین باشد، جایی که آدیداس حتی یک استادیوم کوچک در پارک اصلی هواداران برلین ساخته است که از آن برای میزبانی از فعالیت های مختلف و استقبال از طرفداران برای تماشای نمایش بازی های زنده استفاده کرده است. سایر حامیان مالی نیز فضاهای موقتی را در اطراف شهرهای میزبان ایجاد کرده اند که تجربیات مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

هایسنس یک منطقه نمایش برجسته در خارج از استادیوم برلین دارد، جایی که طرفداران می توانند با لوازم خانگی این شرکت، مانند ماشین لباسشویی و یخچال تعامل داشته باشند و همچنین در تلویزیون های این برند بازی های ویدیویی با یکدیگر بازی کنند. همچنین در حال ارائه نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اطراف مناطق هواداری است.

آنیا زانکل، که رئیس بازاریابی هایسنس در آلمان است، تأیید می‌کند که معمولاً فروش در مسابقاتی مانند یورو افزایش می‌یابد، اگرچه اشاره می‌کند که اینها اغلب یک «خرید جایگزین» هستند که در آن مصرف‌کنندگان به دنبال ارتقای آنچه در حال حاضر دارند هستند. بنابراین، داشتن فرصتی برای نمایش محصولات و فناوری خود به حامیان، برای هایسنس، به ویژه در کشور میزبان امسال، که سومین سهم بازار تلویزیون است و هنوز پتانسیل رشد دارد، بسیار ارزشمند است.

یکی از فناوری‌هایی که هایسنس نتوانسته آن را به نمایش بگذارد، قابلیت‌های ۴K تلویزیون‌هایش است. پس از تصمیم یوفا برای عدم پخش یورو ۲۰۲۴ با وضوح فوق‌العاده هایسنس مدل Mini-LED ULED U۷N  خود را به عنوان تلویزیون رسمی مسابقات نامگذاری کرد تا ویژگی های همه جانبه آن را برجسته کند و در عین حال توجه را به تلویزیون های ۱۰۰ اینچی خود جلب کند و این واقعیت را تبلیغ کند که رهبر بازار برای محموله های جهانی در این رده است. 

یکی دیگر از عناصر منحصربه‌فرد مشارکت این شرکت با یوفا در سال جاری این است که از کمک داور ویدیویی (VAR) حمایت می‌کند، در حالی که وقتی مقامات برای تصمیم‌گیری به خط تماس فراخوانده می‌شوند، نام تجاری شرکت هایسنس روی مانیتورهای کنار زمین ظاهر می‌شود. همچنین آزمون‌های همه‌جانبه VAR را در فضاهای خرده‌فروشی در سراسر آلمان راه‌اندازی کرده است و به مصرف‌کنندگان این شانس را می‌دهد که با قرار دادن خود در جایگاه تصمیم‌گیرندگان، برنده تلویزیون شوند.

این یکی از اولین بارهایی است که یک برند تا این حد خود را با VAR هماهنگ می کند. البته قبلاً چندین تماس بحث برانگیز با استفاده از VAR در آلمان انجام شده است، از جمله گل مردود ژاوی سیمونز برای هلند در مقابل فرانسه در مرحله گروهی. سمرچی در این خصوص می گوید: «این تلویزیون ها نیستند که تصمیم می گیرند. این داوران هستند که تصمیم می گیرند و تلویزیون ها همه چیز را به آنها نشان می دهند.»

سمرچی می‌گوید که اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری «واقعاً دشوار» است، اما می‌گوید هایسنس تمایل دارد به این موضوع بپردازد که چگونه حمایت مالی به رشد آگاهی از برند آن و تأثیر ضربه‌ای که بر توسعه درآمد دارد کمک می‌کند.

سوال بعدی این است که آیا بعد از سه دوره یورو اشتهای بیشتری وجود دارد؟ تصمیم در نهایت بر عهده کسانی است که در مقر هایسنس هستند، اما سمرچی می گوید: "مطمئناً ما امیدواریم [به ادامه] ادامه دهیم. و من مطمئن هستم که همکاران ما ارزیابی خواهند کرد و تصمیم درستی برای آینده خواهند گرفت.

مهدی محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد