اختصاصی تیتر کوتاه؛

افزایش پنهان قیمت پروازهای با مبدا کیش و قشم

قشم ایر در آخرین بخشنامه خود خبر از یک افزایش قیمت روی پروازهای خارجی از مبدا مناطق آزاد داد.

افزایش پنهان قیمت پروازهای با مبدا کیش و قشم

یکی از مهمترین هزینه هایی که تمامی ایرلاین ها در سراسر جهان روی پروازهای خود اعمال می کنند بحث عوارض فرودگاهی و یا مالیات هایی است که باید به سازمان های مختلف پرداخت کنند و این عدد را از مشتری به عنوان هزینه های جانبی دریافت می کنند. 

عوارض فرودگاهی که در ایران با نام Tax: IR شناخته می شود بر روی پروازهای داخلی و خارجی قرار داد و حالا سازمان هواپیمایی طی بخشنامه جدید دستور داده تا پروازهایی با مبادی مناطق آزاد که در این لحظه جزایر کیش و قشم را شامل می شود، مشمول عوارض دلاری خواهند بود.

طبق آنچه در بخشنامه جدید قشم ایر به تمامی آژانس های هواپیمایی اعلام گردیده است، عوارض فرودگاهی پروازهای خارجی با مبادی مناطق آزاد که پیش از این عدد ۳۵۰.۰۰۰ ریال تعیین شده بود از این پس با عدد ۱۰ دلار آمریکا نرخ گذاری میشود که عملا نشان از یک افزایش حداقل ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریالی بر روی هر بلیط می دهد. طبق بیان این بخشنامه این عدد از تاریخ یکم تیر ماه اجرایی شده و نرخ پروازهای این ایرلاین افزایش داشته است. 

بخشنامه عوارض قشم ایر

همچنین در بند ۲ از این بخشنامه آمده است که از تاریخ یکم تیر ماه نرخ مالیات بر ارزش افزوده که پیش از این عدد ۹ درصد را شامل می شد از این تاریخ افزایش داشته و با نرخ ۱۰ درصد روی نرخ بلیط و اضافه بار هر لگ پروازی اعمال می شود. همچنین این عدد تا پیش از این تنها بر روی پروازهای داخلی اعمال می گردید و از این پس بر روی تمامی پروازهای داخلی و خارجی قشم ایر اعمال خواهد شد. 

این افزایش نامحسوس و پنهان قیمت پروازهای قشم ایر در حالی است که این روزها خبر از ارزان شدن نرخ پروازها به گوش می رسد ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه زمانی قرار است وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم به این موضوع بپردازد و سامان جدی به نرخ بلیط پروازهای داخلی و خارجی کشور دهد. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر