در هنگام خرید میز کامپیوتر به چه نکاتی باید توجه کرد

در هنگام خرید میز کامپیوتر به چه نکاتی باید توجه کرد

با افزایش آمار دورکاری و کار در خانه، خرید میز کامپیوتر مناسب از نیازهای جدی افراد است. در این مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که زمان خرید باید به آن‌ها دقت کنید

با افزایش آمار دورکاری و کار در خانه، خرید میز کامپیوتر مناسب به از جمله نیازهای جدی افراد تبدیل شده است. در واقع میز کامپیوتر از ضروری‌ترین مبلمانی است که در خانه‌ها و محل‌های کار عصر مدرن وجود دارد.

ما ساعت‌های طولانی را پشت این میزها صرف می‌کنیم، بنابراین اهمیت دارد تا سلامتی و راحتی خود را با انتخاب یک گزینه مناسب در نظر بگیریم.

شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت با انبوهی از مدل‌های میز کار و کامپیوتر مواجه شوید. اما کدام مدل استانداردهای مورد نیازتان را دارد؟ در این مطلب با پاسخ به این سوال به نکاتی اشاره خواهیم کرد که قبل از خرید میز کامپیوتر باید به آن‌ها توجه کنید. پس تا انتها همراه ما بمانید.

خرید میز کامپیوتر

۱) میز کامپیوتر باید طراحی مناسبی داشته باشد

سلیقه‌ها و نیازهای متفاوت هر فرد، دلیلی برای تنوع میزهای کامپیوتر موجود در بازار است. بسیاری از این میزها طراحی‌های جذاب و جالب توجهی دارند اما این نکته، نباید حواس شما را از توجه به طراحی متناسب با نیازهایتان پرت کند.

بسیاری از میزهای کامپیوتر به ‌دلیل نیازهای کاربرشان چند منظوره هستند. از جمله آن‌ها باید میزهای مدیریتی و U شکل را نام ببریم. این میزها با استانداردهای کاربرانشان تناسب دارند. پس مورد بعدی که باید در زمان خرید میز کامپیوتر به آن توجه کنید، کاربری آن است.

متداول‌ترین طراحی‌هایی که برای میز کامپیوتر وجود دارد، مدل‌های دو تکه، چند تکه و تاشو است. نکته بعدی که در طراحی این میزها باید به آن دقت کنید، متناسب بودن انتخابتان با میزان فضایی است که برای آن در نظر گرفته‌اید.

بررسی کنید میز کامپیوتر خود را می‌خواهید در کجای منزل یا دفتر کارتان قرار دهید و با توجه به ابعاد آن، خرید را انجام دهید. همچنین ابعاد را طوری انتخاب کنید که پاهای شما جای کافی برای استراحت داشته باشند و خودتان نیز بتوانید به راحتی در اطراف جابه‌جا شوید.

ابعاد میز همچنین باید متناسب با نوع کار شما باشد. به‌عنوان مثال افرادی مانند تریدرها که معمولا از چندین مانیتور برای بررسی بازار استفاده می‌کنند، باید میزهای بزرگتری را انتخاب کنند و میزهای کوچکتر برای کاربران معمولی کافی هستند.

۲) کیفیت میز خود را فدای ظاهر آن نکنید

کیفیت محصول مهم‌ترین نکته‌ای است که در زمان خرید میز کامپیوتر باید به آن توجه کنید. در بازار محصولات در دو دسته بندی وارداتی و داخلی قرار می‌گیرند. اما همیشه این ذهنیت برای افراد وجود دارد که کیفیت اجناس خارجی بالاتر است. گرچه در سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی ثابت کرده‌اند که توانایی رقابت با این اجناس را دارند.

امروزه میزهای تولید داخل به ‌دلیل استفاده از متریال‌های مرغوب کیفیت بسیار بالایی دارند. این میزها ضدخش و سبک هستند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را به اطراف جابه‌جا کنید. بنابراین بهتر است قبل از آن‌که وارداتی یا داخلی بودن میز کامپیوترتان را بررسی کنید، کیفیت آن را در نظر بگیرید.

۳) میزهای کامپیوتر باید کاربردی و راحت باشند

میزهای کامپیوتر برای ساعت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌خصوص اگر آن‌ها را برای کار تهیه کنید. بنابراین نکته‌ای که تاثیر به‌سزایی بر سلامت بدنی و راحتی کار شما دارد، کاربردی بودن میز است.

خرید میز کامپیوتری را توصیه می‌کنیم که طراحی آن متناسب با ارگونومی بدن باشد، در این صورت ابعاد و استاندارد را خواهد داشت. علاوه بر آن تولیدکننده باید مکان قرارگیری ماوس، کیبورد، مانیتور، کیس و دیگر موارد مورد استفاده‌تان را در زمان طراحی میز در نظر گرفته باشد.

خرید میز کامپیوتر

کمبود جا از بزرگترین معضلات انسان عصر حاضر است. بنابراین میز کامپیوتری مناسب است که بتواند فضای کافی را برای برای ذخیره‌سازی با کمک طراحی کشو و قفسه فراهم کند. کاربران می‌توانند لوازم اضافه خود را در آن‌ها قرار دهند.

۴) میز کامپیوتر باید مقرون به‌صرفه باشد

زمان خرید میز کامپیوتر افراد مقدار بودجه خود را اولین شرط انتخابشان قرار می‌دهند. بسیاری از کالاهای موجود در بازار قیمتی بالاتر از ارزش خود دارند. بنابراین باید در زمان خرید، توجه کنید که قیمت کالا، متناسب با کیفیت و طراحی آن باشد و شما از عهده پرداخت آن برآیید.

سخن نهایی

اکثر افراد بیشترین زمان خود را در طول شبانه روز، پشت میزهای کامپیوتر شخصی یا اداری‌شان می‌گذرانند. بنابراین باید گزینه‌هایی را برای خرید در نظر بگیرید که بتوانند نیازهایتان را به‌خوبی رفع کرده و آسیبی نیز به سلامتتان وارد نکنند. در مطلب بالا به مواردی اشاره کردیم که پیش از خرید میز کامپیوتر باید به آن‌ها دقت کنید تا انتخاب شما برای کاری که انجام می‌دهید، ایده‌آل باشد.

منبع: فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری طراحان آرک

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر