چگونه زبان انگلیسی را گام به گام یاد بگیریم؟ : راهنمای کامل یادگیری زبان انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی را گام به گام یاد بگیریم؟ : راهنمای کامل یادگیری زبان انگلیسی

به دلایل مختلف، همه انگلیسی یاد می گیرند. برخی از افراد مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، در حالی که برخی دیگر می خواهند چشم انداز شغلی بیشتری داشته باشند و بتوانند راحت تر جهان را کشف کنند. هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. با این حال، یادگیری یک زبان جدید ممکن است […]

به دلایل مختلف، همه انگلیسی یاد می گیرند. برخی از افراد مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، در حالی که برخی دیگر می خواهند چشم انداز شغلی بیشتری داشته باشند و بتوانند راحت تر جهان را کشف کنند. هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. با این حال، یادگیری یک زبان جدید ممکن است ترسناک باشد. بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی تهران

بنابراین، چرا در وهله اول انگلیسی را یاد می گیرید؟ چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، و روش های زیادی برای یادگیری آن وجود دارد. این احساسات ممکن است ادامه دادن را برای شما سخت کند زیرا به نظر می رسد هدف شما بسیار دور و چالش برانگیز است. شما تنها کسی هستید که می دانید چه می خواهید و چرا آن را می خواهید. علاوه بر این، برای یادگیری بهتر، این دوره - کلاس های زبان انگلیسی را نیز بررسی کنید. در نتیجه باید خودتان را درک کنید. بهترین آموزشگاه زبان آلمانی تهران

در وهله اول به این فکر کنید که چرا می خواهید انگلیسی بخوانید. به فکر کردن ادامه دهید تا زمانی که دلیلی که برای شما منطقی است بیابید. باید مطمئن باشید که دلیل قانع کننده ای است. پس از تکمیل این کار، آن را یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید. یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی می تواند دشوار باشد، اما وقتی می توانیم به راحتی زبان انگلیسی را گام به گام یاد بگیریم، تسلیم نشوید. با تمرین کافی و منابع مناسب، می توانید با اعتماد به نفس انگلیسی صحبت کنید. بهترین آموزشگاه زبان شیراز

همچنین ایده خوبی است که هر احساس بدی را که در مورد یادگیری زبان انگلیسی دارید یادداشت کنید. شاید شما معتقد باشید که برای بهبود مهارت های انگلیسی خود باید در خارج از کشور اقامت داشته باشید. شاید شما فکر می کنید که برای بهبود زبان انگلیسی خود به معلم نیاز دارید، اما زمان یا پول لازم برای انجام این کار را ندارید. هر دوی این استدلال ها نادرست هستند، اما افکار ناخوشایندی هستند که ممکن است به ذهن شما خطور کند. همچنین باید تاریخی که این یادداشت‌ها را در آن ثبت کرده‌اید، درج کنید. این در یک نکته بعدی در انتهای این قطعه مفید خواهد بود.

برای یادگیری خود برنامه ریزی کنید

یادگیری زبان یک کار بزرگ است. مهم این است که فقط به زبان نپرید و به بهترین ها امیدوار باشید. شما به یک برنامه نیاز دارید و برنامه باید برای شما شخصی باشد. این شما هستید که زبان را یاد می گیرید و هیچ کس دیگری. بعد از اینکه یادداشت های خود را در مورد اینکه چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید و افکار منفی خود را یادداشت کردید، باید دو یا سه هدف ساده را یادداشت کنید. باید به یک هدف کوتاه مدت فکر کنید. می خواهید در دو تا شش ماه چه کاری انجام دهید؟ باید به این فکر کنید که هر روز چه اقداماتی انجام خواهید داد. مثلاً هر روز ۳۰، ۴۵ یا ۶۰ دقیقه یاد بگیرید.

همچنین باید به برنامه خود فکر کنید. این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه زمانی می توانید انگلیسی یاد بگیرید؟
  • چه زمانی برای شما مناسب است؟
  • آیا بعد از کار بیش از حد احساس خستگی می کنید؟

اختصاص دادن ۳۰ دقیقه در روز زیاد طولانی نیست، اما باید یک زمان مناسب پیدا کنید. ایجاد چنین برنامه ای به شما کمک می کند تا خود را راهنمایی کنید و به شما کمک می کند تا انرژی یادگیری داشته باشید.

واقع بین باش

وقتی احساس کردید که کارتان خوب است، می توانید بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشید. اگر فقط بعد از سه ماه از یادگیری فیلم تماشا کنید، ممکن است در نهایت اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. پاسخ ورودی قابل درک است. وقتی چیزی را تماشا می کنید، باید بتوانید ۷۰ تا ۹۰ درصد از آنچه گفته می شود را درک کنید تا مفید باشد. وقتی کلمات و عبارات را یاد می گیرید، باید مطمئن شوید که محتوایی را پیدا می کنید که از آنها استفاده می کند. آنچه قبلاً می‌دانید به شما کمک می‌کند ۱۰ تا ۳۰ درصد را درک کنید که نمی‌دانید. تا زمانی که بتوانید همه آن را بفهمید، از آنچه بیشتر می‌فهمید، یاد می‌گیرید. هنگامی که همه چیزهایی که در صدا گفته می شود را فهمیدید، به مطلب بعدی بروید. شما همچنین می توانید با استفاده از چند ابزار اضافی به خود کمک کنید. برای شروع، وقتی از یک منبع صوتی استفاده می کنید، ببینید آیا متن یا زیرنویس چاپ شده است یا خیر. منابع دیگر نیز ممکن است ویدیوهایی همراه با صدا داشته باشند که به شما در درک محتوا از طریق زمینه کمک می کند. این چیزها همچنین یادگیری شما را لذت بخش تر می کند، زیرا می تواند به عنوان سرگرمی عمل کند و به شما کمک می کند کلمات را با صداها مرتبط کنید. اگر این کار را به اندازه کافی در مرحله مبتدی انجام دهید، به شما کمک می کند تا سریعتر به سطوح بالاتر برسید.

منابع خوب را پیدا کنید

بزرگترین اشتباهی که مردم هنگام یادگیری یک زبان جدید مرتکب می شوند، دانلود تعداد زیادی برنامه یا خرید تعداد زیادی کتاب است. این ممکن است به نظر برسد که گزینه های مفید زیادی به خود می دهید، اما نتیجه معکوس خواهد داشت. وقتی منابع زیادی برای انتخاب دارید، نمی دانید از کجا شروع کنید. این اتفاق در جریان ویدئو زیاد می افتد. ما در نهایت بیشتر به دنبال چیزی برای تماشا هستیم تا اینکه واقعاً چیزی را تماشا کنیم. در روز اول فقط یک منبع را برای شروع انتخاب کنید و سپس چند ماه به آن پایبند باشید. اگر برای شما کار نکرد، آن را تغییر دهید. اما چگونه منبعی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد؟ اولاً باید قابل درک باشد. همچنین باید لذت بخش باشد. هر چه بیشتر از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید، تمایل بیشتری به انجام آن خواهید داشت. این بدان معناست که وقتی زمان یادگیری برنامه ریزی شده شما فرا برسد، انرژی بیشتری برای تمرکز بر یادگیری زبان انگلیسی خواهید داشت. بالاخره باید مفید باشد. به عنوان یک مبتدی، به عنوان مثال، متون طولانی ادبیات را نمی خواهید.

از تمرکز بر گرامر خودداری کنید

بزرگسالان دوست دارند روی دستور زبان تمرکز کنند. به نظر می رسد مهم ترین چیز برای یادگیری است، زیرا ما جملات را اینگونه می سازیم. اما اگر به یک کودک نگاه کنید، آنها می توانند قبل از اینکه هر دستور زبانی را بفهمند، به یک زبان صحبت کنند. این به این دلیل است که آنها از طریق حضور در اطراف زبان هر روز یاد می گیرند. به عنوان بزرگسال، ما باید به کودکانی که از این طریق یاد می گیرند نگاه کنیم و سعی کنیم بیشتر شبیه آنها باشیم. به دیالوگ ها و گفتگوهای بومیان واقعی گوش دهید. همچنان می‌توانید از کتاب‌ها و یادداشت‌های گرامر استفاده کنید، اما فقط زمانی از آنها استفاده کنید که نیاز به درک واضح‌تر مطالب دارید. آنها را در کانون یادگیری خود قرار ندهید. شما نباید بیش از ۲۵ درصد از زمان خود را صرف یادگیری گرامر کنید. گرامر می تواند خسته کننده باشد و چیزهای کسل کننده می تواند ما را به سرعت یادگیرنده کند.

واژگان را حفظ کنید

برای اینکه بتوانید گرامر را از طریق خود زبان یاد بگیرید، باید واژگان خوبی داشته باشید. چگونه واژگانی را که برای این کار نیاز دارید ایجاد می کنید؟ تکرار کلید است. با این حال، همیشه تکرار واژگانی که یاد گرفته‌اید به همان روش به شما کمکی نمی‌کند. باید تکرار پویا را تمرین کنید. تکرار پویا یعنی کلمه ای را که یاد گرفته اید بردارید و از آن به روش های جدید استفاده کنید. این می تواند با تلاش برای استفاده از کلمه در سه یا چهار جمله مختلف از طریق نوشتن یا گفتن باشد.

این می تواند با استفاده از یک برنامه کاربردی برای تکرار واژگان با شنیدن آن و سپس ترجمه آن، انتخاب معنی از چند گزینه ای، یا فقط تکرار آن در حین خواندن تعریف باشد. علاوه بر این، حتی می‌تواند به همین سادگی باشد که هر چند بار که احساس می‌کنید لازم است آن را بنویسید و بارها و بارها آن را بخوانید. فرقی نمی کند که از چه راهی این کار را انجام می دهید، تا زمانی که مطمئن شوید که روش انجام آن را تغییر می دهید. استفاده از روش‌های زیادی مانند این کمک می‌کند تا مغز خود را در حین یادگیری به روش‌های جدید و جالب متمرکز نگه دارید. همچنین بسیاری از کلمات معانی متعددی دارند. بافت یک جمله به یک کلمه معنی می دهد. برای مثال، کلمه قلب می‌تواند عضوی در بدن شما باشد، می‌تواند به معنای بخش مرکزی یک مکان «قلب شهر» باشد، یا می‌تواند به معنای داشتن یک گفتگوی احساسی «یک قلب به قلب» باشد.

برای کلماتی مانند این، باید مطمئن شوید که جمله ای که در آن ظاهر شده است را گرفته اید، آن را کپی کرده و جملات خود را با استفاده از معانی مختلف ایجاد کنید. کلماتی که به خودی خود آموخته می شوند ممکن است معنی خود را از دست بدهند زیرا تعاریف زیادی برای به خاطر سپردن دارید. استفاده از کلماتی مانند این در جملات به شما کمک می کند تا ارتباط قوی تری با این معانی مختلف ایجاد کنید. همچنین باید کلماتی را که یاد می گیرید انتخاب کنید. وقتی متنی را می خوانید، کلمات زیادی وجود دارد که نمی دانید. اولین کاری که اکثر مردم انجام می دهند این است که زیر تمام کلماتی که نمی دانند خط بکشند و سپس آنها را جستجو کنند، اما این روش خوبی برای یادگیری نیست.

راه بهتر این است که فقط بر کلماتی تمرکز کنید که برای شما و علایق شما مهم هستند. اگر کلمه ای برای شما جالب نباشد، مغز شما آن را فراموش می کند. این اتفاق در زبان مادری شما به همان اندازه که در زبان انگلیسی می‌افتد، رخ می‌دهد. به عنوان مثال، اگر به مهندسی علاقه ندارید، پس از خواندن یک متن به زبان خود، چند کلمه مهندسی را به خاطر خواهید آورد؟ بهتر است یک سوم از کلماتی را که متوجه نشده اید انتخاب کنید و روی آن ها تمرکز کنید و از آن هایی که برایتان جالب و مهم نیستند چشم پوشی کنید. ساختارشکنی همچنین به درک بیشتر واژگان کمک می کند. معانی پیشوندها و پسوندهایی که با آنها برخورد می کنید را بیاموزید. اگر همچنان پیشوند un- را می بینید، یاد بگیرید که چگونه یک کلمه را تغییر می دهد. هنگامی که یاد گرفتید که یک کلمه را منفی می کند، واژگان خود را بیش از آن پیشوند بهبود بخشیده اید زیرا به بسیاری از کلمات متصل می شود. در نهایت یادداشت برداری را تمرین کنید. کلمات نوشته شده باقی می مانند، در حالی که کلمات گفتاری در چند ثانیه می آیند و می روند.

از هر چهار مهارت زبانی استفاده کنید

دانستن زبان به مهارت های زیادی نیاز دارد. برای یادگیری خوب زبان انگلیسی باید بتوانید خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن را تمرین کنید. اگر فقط روی یک مورد تمرکز کنید، مشکلاتی خواهید داشت. ممکن است بتوانید خوب بخوانید، اما نتوانید مکالمات را دنبال کنید. ممکن است بتوانید خوب گوش کنید و بخوانید، اما نتوانید در حین صحبت کردن یا نوشتن جملات خود را بسازید. این به این دلیل اتفاق می افتد که تمرین گوش دادن و خواندن با تمرین گفتاری و نوشتن برابری نمی کند. مشکلاتی که در یک مهارت زبان دارید، نشان دهنده انتخاب هایی است که هنگام یادگیری زبان انگلیسی انجام داده اید. شما باید هر چهار مهارت را با تمرین هر یک از آنها بهبود بخشید. این بدان معنا نیست که باید هر روز یادگیری خود را به چهار بخش مختلف تقسیم کنید، بلکه به این معناست که در طول یک هفته، ماه یا حتی یک سال روی آنها کار کنید. تمرین هر چهار مهارت انگلیسی شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، زمانی که سبک یادگیری خود را تغییر می دهید، می توانید از این مهارت ها برای امتحان روش های جدید و جالب استفاده کنید.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها