بهانه های سه شیرها پیش از بازی مقابل یوزها

آسمان و زمین مقابل تیم فوتبال انگلیس!

آسمان و زمین مقابل تیم فوتبال انگلیس!

ایران و انگلیس در حالی در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه به مصاف هم می روند که انگلیسی ها از میزبانی قطری ها هم شاکی هستند و شاید هم بهانه هایی را برای فرار از فشارهای رسانه ها و مردم به دست آورده اند

نسیم شیرازی - جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر با سوت «دانیله اورساتو» ایتالیایی برای قضاوت بازی دو تیم قطر و اکوادور آغاز شد تا هیجان فوتبال، دوباره دنیا را برای مدتی حول مستطیل سبز این بار در غرب آسیا نگه دارد و توجه ها را به سوی خود بکشاند. این در حالیست که تیم ملی فوتبال ایران هم با حضور در قطر روز دوشنبه به مصاف اولین حریف خود، «سه شیرها» در مرحله گروهی خواهد رفت.

انگلیسی ها در سه جام جهانی قبلی در اولین بازی ابتدایی خود فقط یک پیروزی به دست آورده اند و این نتایج اولین بازی آن ها شاید به نوعی یک خوش شانسی برای اولین حریف تیم ملی فوتبال انگلیس در رقابت های جام جهانی قطر باشد. به خاطر همین موضوع هم طرفداران تیم ملی فوتبال ایران حواس شان به این روی سکه هم هست چرا که آن ها اولین حریف انگلیسی ها در جام جهانی قطر هستند. انگلیسی که این روزها نگرانی اش از پرتاب های بلند «بیرانوند» دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران را پنهان نکرده است، برای تکرار پیروزی در اولین بازی، به میدان می آیند.

برای این بازی کارشناسان فوتبال انگلیس از مدت ها قبل کار سختی را برای تیم ملی انگلیس پیش بینی کرده اند و امیدوارند که تیم فوتبال شان از موقعیت ها برای یک پیروزی نزدیک استفاده کنند. به طور مثال «برایان رابسون» که نسبت به دیگر کارشناسان انگلیسی خیلی خوشبینانه به اولین بازی تیم شان نگاه کرده است با پیش‌بینی برد دو بر صفر انگلیس مقابل ایران، گفته است « انتظار بازی محتاطانه‌ای را دارم، ایران پر از انرژیست و به انگیزه بیشتری نیاز ندارد و به همین خاطر باید از توپ‌ها هوشمندانه استفاده کنیم و با ضرب‌آهنگ سریع، بازیکنان ایران را مجبور به جابجایی زیاد کنیم و امیدوار باشیم هری کین از فضاهای خالی استفاده کند.»

ایران و انگلیس در حالی در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه به مصاف هم می روند که انگلیسی ها از میزبانی قطری ها هم شاکی هستند و شاید هم بهانه هایی را برای فرار از فشارهای رسانه ها و مردم به دست آورده اند، یکی از بهانه های شان «شتر» ها هستند؛ رسانه های انگلیسی زبان در گزارش های شان نوشته اند «در بیرون از محل اقامت ملی پوشان کشورشان دو شتر پر سر و صدا حضور دارند که خواب را از بازیکنان کشورشان گرفته است». آن ها با این که هتل محل اقامت شان را با وسواس و زیر نظر مسئولان فدراسیون شان انتخاب کرده اند تا از هیاهوی شهر دور باشند ولی گویا خیلی هم بخت با آن ها یار نبوده و صدای شتر ها مانع از استراحت شان شده است و به گفته دیگر مسافران ساکن در آن هتل حتی عایق بندی نامناسب صدا در هتل محل اقامت شان هم دست به دست شتر ها داده تا خواب را از چشمان بازیکنان این تیم بگیرد و رسانه های انگلیس به این حواشی بعد از ورود تیم ملی شان به قطر به دفعات پرداخته اند. هر چند در این باره هواداران فوتبال در قطر از این اتفاق خوشحالند و فکر می کنند شاید همه ی این ها برای صعود قطری ها به مراحل بعدی موثر باشد!

البته بهانه های تیم ملی انگلیس فقط به همین جا ختم نمی شود و سرمربی این تیم در حالی که دوشنبه به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت از شرایط جوی قطر هم گلایه کرده است. رسانه های انگلیسی به نقل از «گرت ساوت گیت» سرمربی سه شیرها از هوای گرم دوحه شکایت و کار را برای بازیکنانش سخت توصیف کرده است. او امیدوار است در بازی مقابل ایران دمای دوحه به ۲۶ درجه برسد تا بازیکنانش مقابل ملی پوشان کشورمان به مشکل نخورند و در شرایط جوی بهتری در اولین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ رقابت کنند، هوایی که البته برای بسیاری از تیم های اروپایی تبدیل به دغدغه و مشکل برای حضور در میدان مسابقه شده است.

البته انگلیسی ها امید زیادی برای صعود تیم ملی کشورشان از گروه به عنوان تیم اول دارند تا جایی که دانشگاه آکسفورد در آخرین پیش بینی اش از مسابقات این تیم را صعود کننده به عنوان تیم اول عنوان کرده و تیم دیگری که به عنوان تیم دوم از گروه B صعود می کند را تیم ملی ایران معرفی کرده است. با این پیش بینی آن ها امیدوارند با درست از آب در آمدن پیش بینی شان «سه شیرها» و «یوزها» به عنوان دو تیم اول و دوم از گروه خود صعود کنند. حالا باید دید تیم ملی ایران با پیش بینی دانشگاه آکسفورد و کارلوس کیروش که پیش تر گفته بود بین تیم های آسیایی ژاپن و ایران به مرحله بعد صعود خواهند کرد می تواند طلسم حضورش در جام های جهانی فوتبال را بشکند و به مرحله ی بعد صعود کند یا باز هم باید هواداران فوتبال ایران برای ۴ سال دیگر و تحقق آن صبر کنند! تیم ملی ایران فردا با پیراهن قرمز رنگ مقابل تیم ملی انگلیس صف آرایی خواهند کرد.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها