آشنایی با انواع شیر آلات هانس گروهه آلمان

آشنایی با انواع شیر آلات هانس گروهه آلمان

شیرهای آب از پر کاربرد ترین لوازم خانه ها حساب میشوند که نسبت به مکان و کاربردشان دارای انواع مختلفی هستند.

اگر سری به بورس و بازار شیرآلات ساختمانی بزنید، مدل های بسیار زیاد و متنوعی مشاهده میکنید که هرکدام دارای قابلیت و مشخصات متفاوتی هستند و کاربرد های متفاوتی هم دارند.

یکی از بهترین برندهای شیرآلات بهداشتی و ساختمانی هم، شیرآلات هانس گروهه هستند که دارای انواع مختلفی هستند که پیشنهاد میکنیم آنها را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید.

پس با ما همراه باشید…

معرفی انواع شیر آلات هانس گروهه

همانطور که میدانید زندگی ما انسان ها و تمام موجودات به آب وابسته است و استفاده از شیرآلات ساختمانی و شیرآلات بهداشتی یک امر اجتناب ناپذیر است.

با همین شرایط بهتر است از مناسب ترین شیرآلات استفاده شود ولی شاید برخی افراد اطلاعات کامل و دقیق در این مورد نداشته باشند.

هانس گروهه یک برند معتبر است که انواع مختلفی دارد و شناخت انواع شیرآلات هانس گروهه به شما کمک میکند تا در زمان تعویض به هر دلیلی بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

فراموش نکنید که طول عمر شیرآلات به جز در موارد معدودی بالاست و برای مدت زمان زیادی استفاده می شود، لذا اگر کیفیت مناسبی نداشته و یا از مواد نامرغوب ساخته شده باشند، در مدت کوتاهی با مشکلات کاربری گوناگونی مواجه خواهید شد.

شیرآلات گروهه آلمان دارای تنوع بالایی هستند که در طرح، رنگ، مکانیزم و قیمت های متفاوتی هستند که برای آشپزخنه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده میشوند و به دسته بندی های زیر تقسیم میشوند :

شیرآلات توپی

خرید شیر الات هانس گروهه آلمان

شیرآلات توپی از مهم ترین شیرآلات و تجهیزات اصلی برای انسداد و تنظیم و جریانات آب و گاز و بخار استفاده میشود.

شیرهای توپی از یک کره داخلی ساخته میشود که یک سوراخ دارد و جریان سیال از آن عبور میکند و این کره داخلی به یک فلکه متصل است و با چرخش ۹۰ درجه جریان قطع و وصل میشود.

جنس توپی این شیرها اگر فاقد روکش باشند از جنس فولاد ضد زنگ است و نشیمنگاه آن هم از تفلون است و به همین علت کیفیت بالایی دارند.

تلفن کارشناس فروش : ۰۹۱۹۰۷۱۴۷۷۰

مزایا شیرآلات توپی هانس گروهه :

  • باز و بسته شدن سریع با یک حرکت چرخشی ۹۰ درجه
  • اطمینان از ساختار بسیار محکم آن بدون نیاز به نیروی گشتاوری بالا

شیرآلات دیسکی

شیرآلات دیسکی از محصولاتی هستند که درچه آنها با قطعه ای به نام دیسک باز و بسته میشوند که دارای دریچه مکش هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند.

این شیرها از جدید ترین و مناسب ترین شیرآلات ساختمانی هستند که در ظاهر تک اهرمی اند و این مزیت باعث میشود تا در مصرف آب بسیار صرفه جویی کند.

این نوع شیرها به خاطر داشتن بازوی محوری به نام دیسک شناور میتوانند جریان را به راحتی قطع و وصل کنند که این عمل هم به راحتی انجام میشود.

یکی از مزیت هایی که این شیر نسبت به انواع شیرآلات دیگر دارد این است که دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و تعمیرات آن بسیار کمتر می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که این شیرآلات با متریال ‌هایی نظیر آلیاژ آلومینیوم، ورق‌های گالوانیزه، چدن، سرامیک، فولاد ضد زنگ و استیل ساخته می‌شوند.

شیرآلات کارتریجی

کارتریج قطعه ای بسیار ضروری برای عملکرد درست شیرآلات اهرمی میباشد که به قطع و وصل کردن جریان آب کمک میکند و با چرخش آن آب گرم یا سرد میشود.

شیرآلات کارتریجی با نام شیرآلات اهرمی هم شناخته میشوند که نسل جدیدی از شیرآلات بهداشتی هستند که هم در ساختمان ها و هم در اماکن مسکونی و تجاری استفاده می شوند.

این محصولات دارای کارتریج هایی در سایز های ۲۵، ۳۵، ۴۰ و ۴۵ هستند که هرچه سایز کارتریج بالاتر برود، جریان آب بیش ‌تری از شیر خارج می‌شود و بالعکس.

علائم خراب شدن آنها هم سفت و خشک شدن اهرم، هرز شدن هندل اهرم، چکه کردن شیر آب و ترک خوردن و رسوب گرفتگی است.

شیرآلات فشاری

شیر آلات گروهه آلمان

شیرهای فشاری از قدیمی ترین شیرآلات بهداشتی ساختمان ها هستند که در ساختمان های قدیمی دیده میشوند که معمولا واشردار هستند و قیمت کمتری هم دارند.

اگرچه برای قطع و وصل کردن جریان آب نیاز به اعمال فشار بیشتری دارد، اما نسبت به سایر انواع شیرآلات ساختمانی مشکل چکه کردن کمتری و عملکرد بهتری را خواهند داشت.

تلفن کارشناس فروش : ۰۹۱۹۰۷۱۴۷۷۰

شیرآلات چشمی

شیرهای چشمی با نام شیرآلات اتوماتیک هم شناخته میشوند که به‌ جای اهرم یک سنسور مادون قرمز دارد که این سنسور زیر لوله آب مستقر شده است.

این محصولات از ۴ بخش اصلی کنترل برقی، حسگر الکترونیکی، منبع تغذیه و بدنه شیر ساخته میشوند و اساس کار شیر آب چشمی به این صورت است که در ابتدا حسگر الکترونیکی نصب شده بر روی شیر وجود شیء خارجی در جلوی خود را حس می ‌کند و دستور بازکردن جریان آب را به شیر می‌دهد.

این شیرها میتوانند تا ۷۰% باعث صرفه جویی در مصرف آب شوند و همچنین بجز آن مجهز به پرلاتور کاهنده مصرف آب هم هستند.

شیرآلات لمسی

شیرهای لمسی با سنسوری که دارند میتوانند هر تماس لمسی را متوجه شده و آب را به صورت خودکار قطع و وصل نمایند.

شیرآلات پدالی

شیرهای پدالی نسبت به سایر شیرآلات انتخاب بهتری برای مکان های عمومی هستند که علاوه بر اینکه نیازی به برق و باتری ندارند، بلکه مقرون به صرفه هم هستند و در مصرف آب صرفه جویی میکنند.

در مدل های جدید شیرآلات پدالی قابلیت‌ هایی مانند تنظیم مقدار و دمای آب سرد و گرم و پدال جمع‌ شونده جهت سهولت نظافت در نظر گرفته شده و بر مزیت‌های آن افزوده شده است.

شیرآلات واشردار

قیمت شیر آلات گروهه آلمان

شیرآلات ساختمانی و بهداشتی واشردار از محصولاتی هستند که برای آب بندی بهتر، درون آنها از واشر استفاده میشود و معمولا جنس واشر آنها از پلاستیک میباشد و جنس مغزی و بدنه آنها از آلیاژ برنج است.

این محصولات با نام های ربع گرد و مغزی هم شناخته میشوند و معمولا دو دستگیره ای هستند و نصب و تعمیر آنها آسان است، قیمت ارزانی دارند و اما ممکن است با نصب اشتباه شاهد چکه آب باشید.

تلفن کارشناس فروش : ۰۹۱۹۰۷۱۴۷۷۰

شیرآلات بدون واشر

شیرآلات توپی، دیسکی و کارتریجی از شیرهای بدون واشر هستند که با یک اهرم کار میکنند.

درواقع اهرم آنها دور کلاهکی توپی که در بالای بدنۀ اصلی تعبیه شده است قرار گرفته و مییچرخد.

شیرآلات کلاسیک

شیرهای کلاسیک همان شیرآلات قدیمی هستند که این شیرها روی چینی دستشویی، سینک ظرفشویی و برای دوش حمام مورد استفاده قرار میگیرد که جنس این محصولات از برنج خام است که بعد از تولید به صورت تخصصی آبکاری میشوند.

طرز کار این شیر ها شبیه دیگر شیر ها می باشد با این تفاوت که آب سرد وگرم پس از عبور از سوپاپ توسط یک لوله ی کرومی شکل به خارج هدایت می گردد.

شیرآلات دو دستگیره ای

شیرهای دو دستگیره ای دارای دو دستگیره برای تنظیم فشار آب هستند که هر دستگیره برای آب گرم یا سرد میباشد.

شیرآلات ایستاده یا دیواری

انواع شیرآلات ایستاده برای نصب روی سینک یا کانتر آشپزخانه و روشویی سرویس های بهداشتی مناسب است و انواع شیرآلات بهداشتی دیواری برای توالت و حمام مناسب هستند.

انواع شیرآلات گروهه از نظر جنس

  • شیرآلات برنجی
  • شیرآلات استیل ضد زنگ
  • شیرآلات مسی
  • شیرآلات برنزی
  • شیرآلات پلاستیکی
  • شیرآلات از جنس روی

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت فروشگاه نیکی سان کالا مراجعه کنید

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها