آماری که طارمی را به صدر برترین‌ها رساند

آماری که طارمی را به صدر برترین‌ها رساند

مهاجم ایرانی پورتو در طول فصل ۲۲-۲۰۲۱ نشان داد که در استفاده از موقعیت گل و البته ساخت پاس‌گل چه بازیکن سرآمدی است.

سایت «گل پوینت» پرتغال در گزارشی به معرفی برترین‌های لیگ برتر پرتغال در فصل ۲۲-۲۰۲۱ پرداخته است که نه‌تنها با عملکرد خوب‌شان در ذهن‌ها ماندگار شدند، بلکه در لحظات خاصی از بازی‌های این لیگ نقشی تعیین‌کننده برای تیم‌های‌شان داشته‌اند که یکی از این بازیکنان مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو است.

در این گزارش می‌خوانید؛ «پادشاهان پاس‌ گل در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال، رافا سیلوا (۱۵ پاس‌ گل)، فابیو ویرا (۱۴ پاس گل)، پدرینیو (۱۴ پاس گل) گل، مهدی طارمی (۱۲ پاس‌ گل) و اوتاویو (۱۱ پاس‌ گل) بوده‌اند اما بر اساس متغیرِ احتمال تبدیل شدن پاس پایانی به گل، مهدی طارمی از پورتو با امتیاز ۱۰.۲ پیشتاز این بخش (پاس‌گل) است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به پادشاهان گلزنی آمده است: «شایستگی مهاجمان با چندین پارامتر سنجیده می‌شود که یکی از مهمترین آنها، نحوه استفاده آنها از موقعیت گل است که در طول یک فصل از آن سود می‌برند. داروین نونس از بنفیکا با ۲۶ گل‌زده برترین گلزن لیگ برتر پرتغال در این فصل بود اما مهدی طارمی در این بخش دارای بیشترین ارزش بود و با به ثمر رساندن ۲۰ گل باعث قهرمانی پورتو شد، به همین خاطر با ۲۱.۸ امتیاز در رده اول این رده‌بندی قرار می‌گیرد و داروین نونس با ۱۹ امتیاز رتبه دوم را از آن خود می‌کند.

طارمی ۲۹ ساله این فصل در ۴۷ بازی از رقابت‌های مختلف با به ثمر رساندن ۲۴ گل و ثبت ۱۷ پاس‌گل در رقابت‌های مختلف، نام خود را در بین بهترین مهاجمان اروپا قرار دارد.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار