اثر ویژه دو خبر بر بازار ارز امروز / دلار چند شد؟

اثر ویژه دو خبر بر بازار ارز امروز / دلار چند شد؟

امروز شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ دو خبر بر بازار ارز اثر گذاشت که یکی جعلی بود و دیگری موثق بود. با این حال این دو خبر به رشد قیمت ارز در بازار تهران منجر شدند.

بازار ارز تهران در اولین روز هفته شاهد افزایش قیمت دلار بود. قیمت دلار در بازار امروز ۱۱۰ تومان بر ارزش خود افزود و توانست خود را به یک قدمی کانال ۲۸ هزار تومان برساند. دلار امروز با ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاد که قیمت دلار در بازار متشکل نزولی بود. دلار در این بازار با ۳۰ تومان کاهش بر روی ۲۵ هزر و ۴۱۹ تومان قرار گرفت.

قیمت درهم اندکی بالا رفت

قیمت درهم در بازار ارز امروز هم مسیر قیمت دلار آمریکا شد. درهم در بازار امرز با ۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۲۰ تومان بالا رفته بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۹۸۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار تفاوت چندانی نداشت.

ریزش قیمت طلا و سکه

بازار جهانی طلا امروز شاهد ریزش قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز ۵ دلار از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۱۸۳۶ دلار قرار گرفت. در باز رداخلی ایران هم قیمت طلا امروز بر خلاف مسیر قیمت سکه جلو رفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۸ هزار و ۶۰۰ تومان گران شد و به ۱ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. اما قیمت سکه امروز با سیگنال اونس طلا ریزش کرد. قیمت سکه امروز با با ۱۲ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۹۸ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۲.۵۳ درصد بود.

ردپای ملک سلمان در بازار دلار ایران

از جمله اخباری که در بازار ارز تهران امروز مورد توجه قرار گرفت می توان به یک خبر موثق و یک خبر جعلی اشاره کرد. خبر دروغین فوت ملک عبدالله پادشاه سعودی از ساعتی پیش توسط برخی رسانه‌ها به نقل از تلویزیون سعودی، منتشر شد. پیگیری خبرگزاری تسنیم از رسانه‌های رسمی عربستان (خبرگزاری واس و شبکه‌های الاخباریه و العربیه) نشان می‌دهد، چنین خبری صحت ندارد.

اما در کنار این خبر جعلی، خبر موثق تغییر در بازیگران تیم برجامی آمریکا هم به چشم معامله گران بازار دلار خورد. ان‌بی‌سی نیوز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در وین اخیرا تغییر کرده و ریچارد نفیو، یکی از اعضای این تیم، به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به سمتی متفاوت در وزارت خارجه برگشته است.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر