ادیسون هم وارد صنعت خودرو شد

هم‌اکنون استارت آپ های تازه‌نفس زیادی در صنعت خودرو حضور دارند و یکی از جدیدترین آن‌ها ادیسون فیوچر است که به دنبال خودنمایی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس می‌باشد.

ادیسون هم وارد صنعت خودرو شد

وانت EFT-۱ و ون EF۱-V این شرکت از طراحی منحصربه‌فردی سود برده و به دنبال رقابت در کلاسی هستند که فشرده‌تر از هر زمان دیگری بوده و رقبای صاحب نامی در آن حضور دارند. اگرچه رقبای سرسختی در انتظار ادیسون فیوچر هستند اما وانت EFT-۱ با دست پر در میدان حضور یافته و به‌صورت سفارشی از پوشش خورشیدی‌ای بهره‌مند شده که می‌تواند روی فضای بار باز شده و در صورت نیاز به حمل بار مجدداً جمع شود.

این شرکت اشاره چندانی به مشخصات وانت الکتریکی خود نکرده اما از ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، خطوط سرراست بدنه و دستگیره‌های درب متمایز اشاره کرد. پله‌های جانبی برقی، چراغ‌های عقب T شکل و آینه‌های جانبی دیجیتالی نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. این آینه‌ها تصاویر را در نمایشگرهای ۷ اینچی داخل کابین نمایش می‌دهند.

خب صحبت از کابین شد و باید گفت در این بخش فضا برای ۶ نفر وجود داشته و یک نمایشگر مرکزی ۱۷.۵ اینچی هم نصب شده است. پشت آمپرهای دیجیتالی، نورپردازی داخلی، جعبه‌ابزار آلومینیومی داخل پانل درب‌ها و… نیز از دیگر موارد برجسته می‌باشند. نکته جالب دیگر درباره این وانت پانل‌های خورشیدی موزاییکی هستند که بالای داشبورد دیده می‌شوند. ادیسون فیوچر می‌گوید EFT-۱ با سه پیکربندی متفاوت عرضه خواهد شد. مدل پایه دارای یک پیشرانه بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶.۵ ثانیه می‌شود. این مدل همچنین شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی فراتر از ۳۴۰۰ کیلوگرمی خواهد داشت.

تریم پریمیوم به دو پیشرانه مجهز بوده و شتاب آن به زیر ۴.۵ ثانیه می‌رسد. این مدل هم با شعاع حرکتی ۶۱۲ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی فراتر از ۴۰۸۲ کیلوگرم در دسترس خواهد بود. نهایتاً به مدل سه موتوره می‌رسیم که ظاهراً شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای خواهد داشت. ادیسون فیوچر همچنین مدعی است این نسخه از وانت موردبحث با برد ۷۲۴ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی بالاتر از ۴۹۹۰ کیلوگرم عرضه خواهد شد.

ون EF۱-V نیز اساساً مشابه نسخه وانت بوده اما فضای بار را کنار گذاشته و از درب‌های کشویی برخوردار شده است. این ون تنها به دو صورت تک و دوموتوره در دسترس خواهد بود. ادیسون فیوچر اشاره‌ای به موعد عرضه این دو محصول نکرده است هرچند موضوع اصلی به توانایی تولید آن‌ها مربوط می‌شود نه زمان تولید!

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر