ارزش دوج کوین بعد از ایلان ماسک

ارزش دوج کوین بعد از ایلان ماسک

قیمت دوج‌کوین در ماه‌های اخیر با وجود شرایط دشوار بازار، عملکرد خوبی داشته است. این امر تا حدودی به دلیل تسخیر پلتفرم توییتر توسط میلیاردر مشهور آمریکایی، ایلان ماسک بود.

قیمت دوج‌کوین در ماه‌های اخیر با وجود شرایط دشوار بازار، عملکرد خوبی داشته است. این امر تا حدودی به دلیل تسخیر پلتفرم توییتر توسط میلیاردر مشهور آمریکایی، ایلان ماسک بود. اما اکنون ماسک قصد دارد پس از چند هفته از سمت مدیر عاملی این شرکت استعفا کند. آیا دوج‌کوین در نتیجه‌ این اقدام از بین خواهد رفت؟

قیمت دوج‌کوین در چند هفته گذشته افزایش یافته است، اما بعداً یک دوره بسیار پرنوسان نیز مشاهده شد. در پایان ماه اکتبر، رالی این آلتکوین باعث افزایش شدید قیمت آن شد، به طوری که ارزش این میم‌کوین بیش از دو برابر رشد کرد. بخش بزرگی از این افزایش متعاقباً با سقوط FTX دوباره از دست رفت.

عامل بنیادی دوج‌کوین در چند هفته اخیر

دوج‌کوین در ۳ ماه گذشته یک امتیاز مثبت داشته است. این رمزارز که یکی از معدود کوین‌ها در بین ارزهای دیجیتال برتر است، احتمالاً بیشترین سود در رالی اخیر خود را ناشی از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک برده است. هر چند که با سقوط FTX مقداری از این بازدهی اخیر، نابود شد. لازم به ذکر است که ماسک یکی از طرفداران دوج‌کوین در نظر گرفته می‌شود.

در این وضعیت پر نوسان بازار رمزارزها، قیمت دوج‌کوین توانست در چند هفته گذشته با وجود بازار نزولی به طور کلی کمی افزایش یابد و حتی از نظر ارزش بازار در جایگاه هشتم در بین ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

آیا ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر کنار می‌رود؟

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک جنجال‌های زیادی را برانگیخته است. اما به طور کلی، فضای کریپتو در مورد این تصاحب ماسک مثبت است. مالک تسلا و اسپیس ایکس بسیاری از حساب‌های کاربری را در توییتر لغو ممنوعیت کرده و علیه سانسور در این پلتفرم صحبت کرده است. بسیاری از کاربران از زمانی که ماسک شرکت را تصاحب کرد، تجربه کاربری بهتری را در توییتر گزارش کردند. با این حال، اکنون ماسک به ‌طور شگفت ‌انگیزی یک نظرسنجی در مورد اینکه آیا باید از ریاست توییتر کناره‌گیری کند یا خیر، آغاز کرده است. بیش از ۵۷ درصد از کاربران شرکت کننده رای مثبت دادند.

توییت ایلان ماسک در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲:

"آیا باید از سمت ریاست توییتر کنار بروم؟ من به نتایج این نظرسنجی پایبند خواهم بود".

قبل از این نظرسنجی، بحث و جدل زیادی با روزنامه نگاران به وجود آمد، زیرا آنها پست‌هایی را در توییتر به اشتراک گذاشته بودند که در صفحات آنها می‌توانید مکان جت خصوصی ایلان ماسک را به صورت زنده دنبال کنید. از این رو حساب‌های بسیاری از روزنامه نگاران مسدود شد. با این حال، باید توجه داشته باشیم که ماسک ممکن است قبلاً تصمیم خود را قبل از این نظرسنجی گرفته باشد و احتمالاً جانشینی در ذهن دارد. برای او واضح بود که می‌خواهد به سرعت از سمت اجرایی در توییتر دست بکشد.

دوج‌کوین پس از استعفای ایلان ماسک

قیمت دوج‌کوین از جمله به دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران به اینکه ماسک می‌تواند از توییتر برای تمرکز بیشتر بر روی دوج‌کوین و میم‌های معروف مرتبط با آن استفاده کند، افزایش یافته بود. استعفا از سمت مدیر عاملی می‌تواند تضمین کند که قیمت دوج‌کوین دوباره در چند روز و یا چند هفته آینده ریزش کند. با این وجود، سقوط کامل دوج‌کوین بعید به نظر می‌رسد، ماسک به‌ عنوان مالک کامل این شرکت، هنوز هم نفوذ فوق‌العاده‌ای بر پلتفرم و حسابی با میلیون‌ها فالوور دارد. اگر ایلان بخواهد دوج‌کوین را تحت حمایت قرار دهد، می‌تواند به راحتی به این کار ادامه دهد.

آیا اکنون دوج‌کوین ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

دوج‌کوین ممکن است در کوتاه مدت دوباره سقوط کند. اما در بلند مدت، تحلیلگران زیادی تمایل دارند که روند صعودی در این رمزارز را شاهد باشند. در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال دوباره صعودی شود، می‌توانیم بیشتر از هر زمانی شاهد افزایش‌های شناخته شده میم کوین‌هایی از جمله؛ دوج‌کوین باشیم. با این وجود، دوج‌کوین یک دارایی بسیار پرخطر است و شما نباید در سرمایه گذاری در آن سهل انگاری کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار