از ازدواج آسان مالزی ها الگو برداریم

از ازدواج آسان مالزی ها الگو برداریم

روزنامه ایران برای بالا بردن نرخ ازدواج پیشنهاد کرده است که مردم مانند مالزی‌ها رفتار کنند و حتی از اقوام نزدیک برای دعوت به مراسم، خودداری کنند.

این روزنامه نوشت:

مهدی متقی‌فر (مدیرکل دفتر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان) در گفتگو با ایران: اگر همه نگاه‌ها به سمتی برود که مراسم ازدواج به‌صورت ساده و مختصر با حضور اقوام نزدیک برگزار شود و از بزرگ کردن عروسی و دعوت کردن کلیه اقوام و فامیل دور اجتناب شود، شاهد افزایشی‌تر شدن نرخ ازدواج هم خواهیم بود.

متقی‌فر می‌افزاید: به‌عنوان مثال در کشور مالزی لوازم ضروری زندگی در ابتدا تهیه و به مرور زمان لوازم اضافه خریداری می‌شود. خریدن ظرفشویی یا مایکروفر و تُستر یا کریستال و امثال آنها جزو ضروریات نیست. در حال حاضر تهیه وسایل ضروری مانند یخچال، گاز، لباسشویی، ظروف و بقیه ملزومات حدود ۸۰ میلیون تومان می‌شود اما با اضافه شدن غیرضروری‌ها، این رقم به ۳۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. برای آغاز یک زندگی به دور از استرس، زیر بار قرض رفتن اشتباه است؛ به مرور زمان در طول زندگی می‌توان سایر لوازم غیرضروری را هم خریداری کرد. البته وجود تورم را نمی‌توان نادیده گرفت.

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار