استیضاح وزیر صمت بعد از نوروز ۱۴۰۱

استیضاح وزیر صمت بعد از نوروز ۱۴۰۱

علی جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت، همین موضوع خودرو است. این طرح هنوز در هیات رئیسه اعلام‌وصول نشده اما نرخ و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند. علاوه بر این، مخالفت وزیر با واردات خودرو از دیگر موارد مطرح در این استیضاح است. […]

علی جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت ، همین موضوع خودرو است. این طرح هنوز در هیات رئیسه اعلام‌وصول نشده اما نرخ و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند. علاوه بر این، مخالفت وزیر با واردات خودرو از دیگر موارد مطرح در این استیضاح است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: سوالات استیضاح مشخص است و طرح به امضای جمعی از نمایندگان هم رسیده اما نظر هیات رئیسه مجلس این است که هنوز برای استیضاح زود است تا بتواند تعامل ایجاد کند؛ از همین رو فکر نمی‌کنم تا قبل از عید استیضاح به صحن داده شود. استیضاح وزرای دیگری هم امضا شده اما هنوز هیات رئیسه اعلام وصول نکرده و در حال تعامل است.

وی همچنین تصریح کرد: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند. از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده‌اند. استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به‌هرحال مشکل خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد سوال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است. وزیر هم برنامه‌ای ارائه داده و می‌گوید زمان می‌خواهد. مجلس هم بی‌تفاوت نیست و پیگیری می‌کند.

جدی افزود: خودروسازی باید به سمتی برود که خصوصی شود و دولت خودش را کنار بکشد و یک رقابت بین‌المللی در بازار شکل بگیرد.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها