در اسکاتلند و سراسر بریتانیا رخ داد؛

اعتصاب بزرگ معلمان و فرهنگیان

اعتصاب بزرگ معلمان و فرهنگیان

معلمان در اسکاتلند و کارکنان پست و دانشگاه ها در سراسر بریتانیا در اعتراض به شرایط کاری و حقوق پایین دست از کار کشیدند.

معلمان در اسکاتلند ۱۰ درصد دستمزد بیشتر می خواهند. شرلی آن سامرویل، وزیر آموزش و پرورش اسکاتلند بر این عقیده است که این خیلی زیاد است. معلمان اکنون دست از کار کشیده‌اند. به دلیل اعتصاب معلمان، دروس امروز تقریباً برای همه دانش آموزان در اسکاتلند لغو شده است. برای اولین بار در حدود ۴۰ سال گذشته، معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه و بسیاری از مهد کودک‌های محلی در سراسر این بخش انگلیس در اعتراض به پیشنهاد نرخ افزایش برای دستمزدها دست از کار کشیدند.

فقط چند مدرسه ابتدایی در اورکنی و شتلند در اقیانوس اطلس شمالی باز بودند. به گزارش بی بی سی، "شرلی آن سامرویل"، وزیر آموزش اسکاتلند درخواست افزایش ۱۰ درصدی دستمزدها را رد کرد. وی گفت که پیشنهاد ۶.۸۵ درصد بیشتر حقوق منصفانه است.

در حال حاضر اعتصابات در بسیاری از بخش‌های دیگر در بریتانیا در جریان است. کارمندان ۱۵۰ دانشگاه در اعتراض به پایین بودن دستمزدها، شرایط کاری و کاهش حقوق بازنشستگان اعتراض کردند. روز پنجشنبه، کارمندان ارائه دهنده خدمات پستی رویال میل دوباره برای چند روز کار خود را متوقف کردند. اتحادیه راه آهن RMT همچنین چند روز قبل از کریسمس و اندکی پس از سال نو اعتصابات جدیدی را اعلام کرده است. اعتصاب کنندگان خواستار افزایش دستمزد خود با توجه به افزایش تورم هستند.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار