اعلام همکاری رئیس جمهور ونزوئلا با آمریکا

رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه‌ای برای عادی‌سازی روابط با آمریکا به رغم ادامه تحریم‌های فلج کننده علیه کشورش، اعلام آمادگی کرد.

اعلام همکاری رئیس جمهور ونزوئلا با آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهار نظر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بعد از آن مطرح می‌شود که مخالفان دولت او اخیرا رای به انحلال یک "دولت موقت" تحت رهبری خوان گوایدو، چهره‌ای که از سوی بسیاری از کشورها از جمله آمریکا به عنوان رئیس جمهور این دولت موقت به رسمیت شناخته شده بود،‌ دادند.

مادورو در مصاحبه‌ای که از تلویزیون دولتی کشورش پخش شد، بیان کرد:‌ "ونزوئلا آماده است و کاملا این آمادگی را دارد گامهایی را به سمت فرآیند عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولی و سیاسی با دولت فعلی آمریکا و با دولت‌های بعد از آن بردارد."

مادورو در سال ۲۰۱۹ روابطش را با واشنگتن زمانی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گوایدو را به عنوان "رئیس جمهور موقت" ونزوئلا به رسمیت شناخت، قطع کرد.

آمریکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت مادورو دست به اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه ونزوئلا از جمله تحریم نفتی زد.

اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سیاست عدم به رسمیت شناختن دولت مادورو را حفظ کرده است، اما سال گذشته میلادی نمایندگانی را برای دیدار با او و مذاکره بر سر موضوع تبادل زندانیان و موضوعات دیگر به کاراکاس فرستاد.

مادورو گفت: ما برای گفت‌وگو در عالی‌ترین سطح و روابط محترمانه آماده‌ایم و و آرزو دارم پرتوی از نور به آمریکا بتابد و آنها ورق را برگردانده و سیاست افراطی خود را کنار بگذارند و به سراغ سیاست‌های عمل‌گرایانه‌تر همراه با احترام به ونزوئلا بروند.

سه حزب از چهار حزب مخالف اصلی مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان است، روز جمعه به پایان دادن به دولت موقت تحت رهبری گوایدو رأی دادند.

این مجلس که در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد، اکنون تا حد زیادی حالت نمادین دارد چون پارلمانی از قانونگذاران وفادار به مادورو جایگزین آن شده است. این نهاد با این وجود هنوز کنترل برخی از دارایی‌های ونزوئلا در خارج از این کشور را حفظ کرده است.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر