افزایش قیمت خودرو کار دست وزیر صمت داد!

افزایش قیمت خودرو کار دست وزیر صمت داد!

افزایش قیمت خودرو، کار را برای وزیر صمت سخت کرده است. نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح فاطمی امین هستند. نماینده قزوین می‌گوید دلیل استیضاح وزیر صمت، افزایش ۱۸ درصدی خودرو و وضعیت معادن است.

هفته گذشته گرانی ۱۸ درصدی خودرو وزیر صمت را به بهارستان کشاند. گویا نمایندگان مجلس نسبت به افزایش قیمت خودرو انتقاد دارند و معتقدند این افزایش قیمت باعث نارضایتی مردم شده است.

گرانی خودرو، هفته گذشته وزیر صمت را به مجلس کشاند. اما به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس از صحبت‌های وزیر صمت مبنی بر افزایش قیمت خودرو قانع نشدند و حالا استیضاح فاطمی امین کلید خورده است و نمایندگان در حال جمع‌اوری امضا برای استیضاح او هستند.

در همین مورد لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین به تجارت‌نیوز گفت: علت استیضاح فاطمی امین افزایش قیمت خودرو و عدم نظارت روی معادن است. این دو مساله باعث شده که نمایندگان مجلس دوباره او را به مجلس دعوت کنند.

او توضیح داد: او در بحث معادن ضعیف عمل کرده است. علاوه بر آن افزایش قیمت خودرو غیرقانونی است و تلاش می‌کنیم که افزایش قیمت ۱۸ درصدی خودرو منتفی شود و قیمت‌ها به روال قبل برگردد.

چه تعداد امضا برای فاطمی امین جمع شد؟

لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین استیضاح فاطمی امین را کلید زده. او می‌گوید هنوز تعداد امضاهای جمع شده برای این استیضاح مشخص نیست.

اما سیاهکالی تاکید می‌کند که دلیل نارضایتی نمایندگان مجلس از عدم تحقق وعده‌های وزیر صمت است. او اول آبان ماه به مردم وعده داد که خودروهای ایرانی گران نمی‌شوند. یک ماه از این وعده نگذشت که خودروسازان قیمت خودروهای ایرانی را بالا بردند.

حالا دوباره نمایندگان مجلس برای توضیحات بیشتر قرار است وزیر صمت را به مجلس دعوت کنند. براساس آمارها خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی، ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت قیمت‌گذاری محصولات دارد که مجموع این ارقام ۴۰ برابر درآمد نفتی سال گذشته می‌شود.

واردات خودرو آزاد می‎‌شود؟

به نظر می‌رسد تا زمانی که پرونده واردات خودرو به سرانجام نرسد وضعیت بازار خودرو همین آش و همین کاسه است. به گفته فروشندگان خودرو دولتمردان برای تنظیم بازار خودرو راهی جز آزادسازی واردات خودرو ندارند.

در جلسه هفته گذشته گویا برای تسهیل برای واردات خودرو مباحثی مطرح شده و وزیر صمت هم با واردات خودرو موافق کرده است.

پیش‌تر عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنعت گفته بود: برای ارتقای کیفیت و جلوگیری از افزایش قیمت باید واردات صورت بگیرد، حتی در نظرسنجی انجام شده در موضوع واردات خودرو ازمردم نیز ۸۴ درصد موافق واردات هستند.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر