گلاره ناظمی در گفت و گو با تیتر کوتاه؛

امیدوارم داوران خانم فوتبال هم جام جهانی را قضاوت کنند

گلاره ناظمی درباره حضورش در جام ملت های آسیا گفت: چند روز دیگر تعیین تکلیف می شود؛ تست نزدیک است.

امیدوارم داوران خانم فوتبال هم جام جهانی را قضاوت کنند

نسیم شیرازی - «گلاره ناظمی»، این روزها نرم دوی اش را شروع کرده است و تلاشش را برای حضور و قضاوت در جام ملت های آسیا خواهد کرد ولی از آن جایی که یک هفته دیگر تست داوری برگزار می شود احتمال نرسیدن داور با تجربه بین المللی فوتسال کشور در این رقابت ها کاهش پیدا می کند. به بهانه پرسیدن آخرین وضعیت بهبود آسیب دیدگی گلاره ناظمی با او درباره وضعیت کنونی فوتسال و فوتبال ایران هم گفت و گو گرفتیم که در ادامه صحبت های او را از حضور مهدی تاج، دستمزدهای کم داوری و آخرین تغییر قوانین فوتسال خواهید خواند.

-از آخرین وضعیت بهبودی آسیب دیدگی تان بگویید، به جام ملت های آسیا می رسید؟

از امروز شروع به تمرین و نرم دوی کردم ، تا الان شرایط دویدن را اصلا نداشتم و نمی دانم که می توانم به این مسابقات برسم یا نه، با توجه به این که تا اعزام یک هفته بیشتر نمانده باید ببینم که در روزهای آتی شرایطش را برای رسیدن به تست دارم یا خیر.

-نظر شما درباره فعالیت های اخیر فدراسیون چیست و آیا فکر می کنید اتفاق مثبتی برای فوتسال بانوان در راه باشد؟

تغییر و تحولات همیشه اتفاق افتاده و همیشه هم بوده که امیدوارم فقط این تغییرات و تحولات به نفع فوتبال و فوتسال جامعه ی بانوان باشد و شرایط بهتر از گذشته باشد چرا که خانم ها لایق یک نگاه ویژه تر هستند و باید مشکلات و دغدغه ی شان رفع شود.

-فوتسال را با مهدی تاج چطور می بینید؟

با توجه به این که آقای تاج در کرسی فوتسال ای اف سی دارای سمت هستند امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتسالی که صاحب نظر هستند رقم بخورد که البته این اتفاق خوب هم برای فوتسال و هم فوتبال بانوان باشد، هیچ فرقی نمی کند و باید در بخش خانم ها تغییر و تحولات اساسی باشد تا بتوانیم از آن پتانسیل ها و ظرفیت هایی که داریم به نحو احسنت استفاده کنیم چرا که من معتقدم به شدت این پتانسیل را در بخش بانوان داریم و فقط بحث استفاده کردن از این توانایی ها و مهیا کردن شرایط است که امیدوارم با حضور آقای تاج و انتخاباتی که اتفاق افتاده شاهد این تغییر و تحولات و بهبود رویه باشیم.

-اعضای هیئت رئیسه معرفی شدند و نام یک خانم هم در این لیست نبود، ضمن این که تکلیف نایب رئیس فدراسیون فوتبال در بخش بانوان هم مشخص نیست. این نبودن نام خانم ها در لیست یا مردانه شدن هیئت رئیسه خودش می تواند نشان کم توجهی به خانم ها باشد؟

این موضوعیست که مدتیست به آن پرداخته می شود ولی قطعا نایب رئیس سوم فدراسیون مربوط به بانوان است و از یک بانو استفاده می شود و مطمئن هستم که این اتفاق رقم می خورد که البته الان نایب رئیس در بخش بانوان خانم موسوی هستند. حالا امیدوارم که مسیر بانوان در سال های آینده مسیر روشنی باشد و اتفاق های خوبی در مسیر فوتبال و فوتسال بانوان رقم بخورد.

-دستمزدهای پایین داوری فوتسال حداقل در لیگ برتر ایران نباید تغییر کند؟

همیشه کمترین حق الزحمه ها را داشتیم و همچنان هم داریم. از مظلوم ترین قشر فوتبال داورانند که بین آن ها داوران خانم فوتسال از همه دریافتی کم تری دارند و با حق الزحمه هایی که دریافت می کنند امیدوارم به نحوی باشد که شرایط بهتری را در فوتسال خانم ها داشته باشیم و به آن چه که حق شان و لیاقت شان است، برسند؛ چرا که خانم ها ثابت کردند بسیار توانمندند و حداقل کاری که برای داوران خانم فوتسالی می توانند بکنند این است که این اختلاف پرداختی ها را با آقایان حداقل برابر بکنند و این تفاوت در حق الزحمه ها وجود نداشته باشد.

-لیگ برتر فوتسال و فوتبال امسال خانم ها را چطور پیش بینی می کنید؟

شکل برگزاری فوتسال امسال با برگزاری سوپر لیگ و لیگ تغییر کرده که امیدوارم این تغییر روند و رویه در بهبود سطح کیفی تیم ها تاثیر بگذارد و در رابطه با فوتبال هم هر ساله تلاش مان بر این است که با همکاری تیم ها همیشه روند رو به جلویی داشته باشیم، البته که مشکلات مالی متاسفانه خیلی تاثیرگذار در تیم داری خیلی از تیم ها است و مشکلات عدیده ای را برای شان به وجود می آورد اما امیدوارم امسال بتوانیم تیم ها را حفظ کرده و مسابقات را با همان شرایط قبلی طبق استاندارد ها و با ۱۳۲ بازی در ۲۲ هفته به اتمام برسانیم و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که همه ی تیم ها در طول فصل شرایط حضور در تمام مسابقات شان را داشته باشند تا ما بتوانیم دوباره برای جام آینده ی قهرمان ها نماینده شایسته ای را به مسابقات اعزام کنیم.

-یکی از اتفاق های مهم این تابستان در دنیای داوری حضور علیرضا فغانی و کوبل داوری شان در جام جهانی قطر بود، در این باره بگویید.

حضور کوبل داوری ایران در بالاترین سطح داوری دنیا چه در فوتبال و چه در فوتسال همیشه باعث حس غرور و افتخار می شود و قطعا این موضوع هم باعث خوشحالی جامعه ی داوری چه برای خانم ها و چه آقایان می شود و در نهایت آرزو می کنم که خانم های داور ما در فوتبال شانس حضور در جام جهانی را پیدا کنند و کاندیداهای ما هم در جام جهانی باشند تا کلکسیون کامل از داوران خانم و آقا چه در فوتبال و چه در فوتسال داشته باشیم.

-با توجه به این که شما در جام جهانی هم قضاوت داشتید، تغییر جدید قوانین داوری فوتسال را چقدر به نفع داوری می دانید و آیا باگ های داوری را برطرف کرده است؟

همیشه تغییرات قوانین به این سمت و سو رفته که بازی را قشنگ تر بکند و خب باگ های خیلی زیادی در فوتسال وجود داشت که هنوز هم وجود دارد اما با تغییراتی که اتفاق افتاده خیلی بهتر شده است و فکر می کنم مقداری منصفانه تر و عادلانه تر شده است.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها