این آمار فرهنگیان را شرمنده می کند؟

این آمار فرهنگیان را شرمنده می کند؟

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد مدارس ما نیازمند تخریب هستند که بیشتر هم در پایتخت قرار دارند گفت: امیدواریم با مولد سازی و فروش املاک مازاد بر اساس مجوز بند "ی" تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۱ منابع خوبی برای ساخت و ساز و مستحکم کردن مدارس در اختیارمان قرار بگیرد.

عباس زارع درباره آخرین وضعیت ایمنی مدارس تهران در سال جاری توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: بر اساس شناسنامه فنی فضاهای آموزشی، ۱۵ درصد مدارس استان تهران نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۳ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی درباره هشدارهای آتش‌نشانی درباره وضعیت بحرانی ۸۲۷ مدرسه فرسوده در پایتخت که پیش از این اعلام شده بود نیز گفت: آمارهایی که سازمان آتش‌نشانی منتشر کرده بود بیشتر توصیه‌ای و دستورالعملی بود و بعضا برخی موارد آن شدنی نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: اما تفاهم‌نامه‌ای با آتش‌نشانی در شرف امضاست که منجر به اتفاقات خوبی در مدارس از حیث ارتقای ایمنی خواهد شد. در یک ماه اخیر سه جلسه داشتیم و تفاهم‌نامه‌ای در سه فاز را دنبال خواهیم کرد.

زارع با بیان اینکه فاز اول این تفاهم‌نامه، محتوایی و آموزشی است که همکاران ما در آتش‌نشانی آموزش را ارائه می‌دهند گفت: این آموزش‌های ایمنی برای گروه‌های مربوط از جمله دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس انجام خواهد شد. در فاز دوم تعمیرات جزئی از سوی ادارات آموزش و پرورش که متولی نگه‌داری مدارس هستند انجام می‌شود. به طور مثال موتورخانه‌ها اکثرا حالت انباری پیدا کرده و میز و نیمکت‌های اسقاطی را در آنجا گذاشته‌اند که حذف و در مدارسی که فاقد کپسول آتش‌نشانی هستند، کپسول نصب می‌شود.

وی ادامه داد: برای فاز سوم که مرحله اجرایی نهایی است به اعتبارات ویژه‌ای نیاز داریم که پیگیری‌هایی از سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است. در فاز سوم ابتدا مدارسی به صورت پایلوت در هر منطقه انتخاب می‌شوند که مدارس استثنایی و سپس مدارس ابتدایی در اولویت هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره وجود مدارس بحرانی در تهران گفت: در شرایطی که مدرسه‌ای شرایط بحرانی از حیث ایمنی داشته باشد به اداره آموزش و پرورش مربوطه توصیه می‌شود که آن مدرسه را تخلیه و یا تغییر کاربری بدهد.

زارع افزود: همانطور که پیش از این گفته شد حدود ۱۵ درصد مدارس ما نیازمند تخریب هستند که بیشتر هم در پایتخت قرار دارند. امیدواریم با مولد سازی و فروش املاک مازاد بر اساس مجوز بند "ی" تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۱ منابع خوبی برای ساخت و ساز و مستحکم کردن مدارس در اختیارمان قرار بگیرد.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار