این زن رکورد زنان ایران را زد

این زن رکورد زنان ایران را زد

دختر تاریخ ساز اسکی آلپاین ایران، از ناگفته های زندگی اش برای مخاطبان رکنا می گوید.

از ارتفاع می ترسد و اکثر کارهایش در ارتفاع است. کوهنوردی، سنگ نوردی، اسکی ، اسب سواری، های لاین و…. خودش می گوید که وقتی تمام سلول های بدنش می گویند که از بلندی نپر، برای اینکه به آن ها نشان دهد می تواند، مخالفتش را نشان می دهد و بعد، میان زمین و آسمان خودش را رها می کند.

او که اولین زنی است که دو بار به المپیک زمستانی رفته است. همچنین به عنوان اولین مشعل دار ایرانی المپیک پیونگ‌ چانگ ۲۰۱۸، مسیر حمل مشعل را با موفقیت طی کرد. دختر بلندپرواز ایرانی که اهل شیراز و کارشناس تربیت بدنی است، از کودکی عاشق هیجان بوده است. خانواده اش می گویند زمانی که فروغ خیلی کوچک بوده، در دامنه دنا گم می شود و همه فکر می کنند که او در رودخانه افتاده است؛ غافل از اینکه فروغ، چهار دست و پا، به بالای یک صخره رفته و آنجا بازی می کند.

سه روز از مدرسه اخراج شدم چون از دیوار بالا رفتم

فروغ عباسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا می گوید: از این موضوع که بعضی وقت ها مطرح می شود که این کارها برای خانم ها است و بعضی دیگر مخصوص آقایان است، دلخور می شوم. من در کودکی عاشق از درخت بالا رفتن بودم و خانواده ام همیشه من را در این زمینه حمایت می کردند. حتی یک بار برای اینکه از دیوار مدرسه بالا رفتم تا توپی که آنجا افتاده بود را پایین بیاورم، ۳ روز از مدرسه اخراج شدم.

عباسی در ادامه می گوید: ۶۰ درصد موفقیت زندگی ام را مدیون والدینم هستم. چه بسا اگر آن ها نبودند من الان در این جایگاه نبودم. دخترهای زیادی در دنیا هستند که توانمند هستند، دوست دارند و می توانند کارهای زیادی در زمینه های ورزشی هیجانی داشته باشند؛ اما به خاطر بسیاری از تابوها، باعث شده که بعضی دخترها خودشان را مخفی کنند و در بیشتر موارد قدرتشان را باور نداشته باشند.

ما ایستادگی کردیم تا فضا مناسب شود

او که عضو اسبق تیم ملی دوچرخه سواری هم بوده است، در خصوص دورانی که به این ورزش مشغول بوده می گوید: آن دوران کمی برایم سخت می گذشت. بچه های تیم ملی صرفا به این دلیل که خانم بودند نمی توانستند آن طور که باید و شاید تمرین کنند. ما جای تمرین نداشتیم و در شیراز، در خیابان ها و حتی بعضی مواقع در خارج از شهر دوچرخه سواری می کردیم. گاهی مشکلاتی از طرف برخی ماشین ها و راننده هایشان برایمان پیش می آمد که آزار می رساندند؛ ولی ما با تمام سختی ها مقابله کردیم ما ایستادگی کردیم و همین امر هم باعث شد تا الان همه به راحتی می توانند دوچرخه سواری کنند.

از ارتفاع می ترسم ولی از برج میلاد پریدم

عباسی در ادامه راجع به اینکه کار هایلاین نیز انجام می دهد می گوید: برخی فکر می کنند هایلاین، بند بازی است ولی این کاملا متفاوت است. بندبازی در سیرک انجام می شود و روی یک کابل ثابت است که فرد با یک چوب در دست روی آن راه می رود. هایلاین روی یک تسمه است که حالت کشسانی دارد و تقریبا شل است. علاوه بر راه رفتن، باید شرایط جوی را نیز در نظر گرفت. همچنین های لاین در ارتفاع خیلی بالا مثل دو کوه یا دو صخره یا دو ساختمان بلند انجام می شود.

فروغ عباسی در ادامه از اینکه با بانجی جامپینگ، از برج میلاد هم پریده است می گوید: همه ترس این کار زمانی است که روی سکوی پرش ایستاده ای و فرد باید خودش را قانع کند که این کار را انجام دهد.

او در خصوص حضورش در المپیک می گوید: در اولین دوره حضور در المپیک، خیلی هیجان زده شده بودم و می خواستم در دومین المپیک هم حضور داشته باشم و به اولین دختر ایرانی مبدل شدم که دو بار در المپیک زمستانی حضور پیدا کرده است. در این شرایط، وقتی سایر تیم ها را می بینید که امکانات بسیار بالایی دارند، اولین اتفاقی که می افتد این است که فرد خودش را سریعا می بازد. هر دو باری که به المپیک رفتم، بعد از بازگشت به ایران دچار بیش تمرینی شدم و از لحاظ روانی فکر می کردم این تنها راهی است که می تواند به من کمک کند.

این عضو تیم ملی اسکی آلپاین در ادامه می افزاید: در المپیک اول، وقتی به نقطه پایین رسیدم در لحظه اول قهرمان را دیدم که با تیمش با یک نگاه تمسخر آمیز به من نگاه کردند و شروع کردند به خندیدن؛ در صورتی که شرایط ما اصلا شبیه هم نبود. من یک نفر بودم با یک اسکی و یک مربی؛ ولی او با چندین مربی و چندین اسکی در المپیک حضور داشت. در پایان نیز راجع به این موضوع صحبت کردم و تمام آن تیم آمدند و از من معذرت خواهی کردند و گفتند ما شما را زود قضاوت کردیم و اگر در جای شما بودیم شاید شرایطی مشابه شما داشتیم.

برای جا به جایی رکورد به المپیک دوم رفتم

او در ادامه با اشاره به اینکه در المپیک دوم برای جا به جایی رکورد قبلی خودش پا به میدان گذاشته بود می گوید: من رکوردی را ثبت کردم که هیچ دختر ایرانی دیگری نتوانست این کار را بکند و من با نفر اول فقط ۱۱ ثانیه اختلاف داشتم.

فروغ عباسی راجع به زن ایرانی می گوید: زن بودن در کل دنیا سخت است؛ اما زن بودن به همان اندازه می تواند راحت هم باشد. زن ها انرژی و قدرتی دارند که می توانند هر کاری را انجام دهند. مادران ما ایستادگی کردند و باعث شدند الان به نقطه ای برسیم که الان هستیم. همچنین ما نیز کارهایی انجام خواهیم داد که نسل آینده بتوانند از آن منتفع شوند.

او در پایان خطاب به زنان ایرانی می گوید: اگر از درون و با همه وجود چیزی را بخواهید قطعا به آن می رسید.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
منبع: رکنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها