این معلمان به سیم آخر زدند

این معلمان به سیم آخر زدند

معلمان و مدارس فلسطین اشغالی در حالی بار دیگر دست به اعتصاب زدند که این مسئله تعطیلی سراسری مدارس و اخلال در روند آموزشی را به همراه داشت.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع»، معلمان مدارس پیش دبستانی و ابتدایی و همچنین موسسات آموزش زبان عبری در فلسطین اشغالی روز چهارشنبه اعتصاب کردند. این در حالی است که سال تحصیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان به پایان رسید.

«بن دیوید» دبیر کل اتحادیه معلمان رژیم موقت صهیونیستی در این زمینه گفت: «ما ۶ ماه است که مذاکراتی را با نمایندگان وزارت دارایی انجام داده‌ایم، اما هنوز حتی یک پیشنهاد مشخص دریافت نکرده‌ایم.»

بن دیوید افزود: «این زمان اضطراری و یک خطر واقعی برای آینده اسرائیل است. تنها یک توافق در نحوه پرداخت دستمزد می‌تواند از فرار از خدمت که منجر به فروپاشی نظام آموزشی می‌‌شود، جلوگیری کند.»

وزارت دارایی رژیم موقت صهیونیستی در مقابل مدعی شده که بر توافقی اصرار دارد که حقوق معلمان را بهبود بخشد. منابع خبری صهیونیستی روز یکشنبه نیز از اعتصاب معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی در فلسطین اشغالی خبر داده بودند.

رانندگان اتوبوس در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی نیز در روزهای گذشته دست به اعتصاب زدند. اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ در شهر‌های «حیفا»، «عفوله» و «طبریه» و مسیرهای بین شهری به «قدس اشغالی» و «بئرشبع» صورت گرفت. این اعتصاب رفت‌ و آمد صبحگاهی را در مناطق عنوان شده مختل کرد.

منابع خبری چندی قبل نیز از لغو سه پرواز شرکت هوایی این رژیم به اروپا در بازه زمانی ۲۴ ساعته به دلیل «اعتصاب» و نقص فنی هواپیماها خبر داده و گزارش کردند که سه پرواز خطوط هوایی «ال عال» از فرودگاه بن گوریون به مقصدهای مختلف در اروپا در کمتر از ۲۴ ساعت لغو شد. این شرکت اعلام کرد که کمبود نیرو و نقص فنی در هواپیماها دلیل این حادثه بوده است.

چندی قبل روزنامه «معاریو» نوشت که آمار فقر میان شهرک نشینان صهیونیست افزایش یافته، مسئله‌ای که نشان‌دهنده شکست سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل است.

به نوشته معاریو، بر اساس تعریفی که بیمه اسرائیل از خط فقر ارائه داده است، یک میلیون و ۹۲۰ هزار صهیونیست فقیر هستند (معادل ۲۰ درصد از کل صهیونیست‌ها) که شامل حدود ۸۶۰ هزار کودک و ۱۶۰ هزار بعد از سن بازنشستگی نیز می‌شود.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها