ای یوسف گم گشته کجای این جهان سیر می‌کنی؟

ای یوسف گم گشته کجای این جهان سیر می‌کنی؟

احساس می کنم من راه می روم و یوسف سلامی (خبرنگار) پرواز می‌کند. دو، دوتای من می شود ۴ تا شاید هم ۳ تا، اما در مقابل دو، دوتای یوسف سلامی می شود ۴۴۴ تا !

کاوه معین‌فر در عصر ایران نوشت: صداوسیما چند روز قبل گزارشی از خرید با یارانه های کمک معیشتی پخش کرد که در نوع خود می توان گفت بی احترامی به تمام مردم ایران است.

یوسف سلامی (خبرنگار صداوسیما) با ۳ خانم که یارانه به حسابشان واریز شده است به یک فروشگاه بزرگ رفته و می‌خواهند ببینند با یارانه ای که گرفته‌اند می توانند برای یک ماه مرغ ، تخم مرغ، روغن و لبنیات تهیه کنند یا خیر؟

بعد در یک حساب کتاب به این نتیجه رسیده‌اند که حتی می شود برنج هم گرفت یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی، ماکارونی هم و … که البته یکی از خانم ها شفاف سازی کرده و تاکید دارد که «ما برای یک ماه ۱۰ کیلو برنج نمی خوریم» !

در نهایت از پول یارانه مقداری هم اضافه می‌ماند. یکی از خانمها هم با خوشحالی می گوید: شکر، الحمدلله، خدا روزی رسونه

اول فکر کردم چرا ظاهر این خانمها تقریبا هر سه مثل هم بود؟ چرا از اون خانم‌هایی (با ظاهر متفاوت) که موقع انتخابات نشان می‌دهید که می‌گویند حتما رای می‌دهند و به نظرشان انتخابات خیلی مهم است و همه ما ایرانی هستیم و … هیچ خبری در این روزهای صداوسیما نیست؟

به خودم و شیطان لعنتی فرستادم و گفتم به من چه؟ احتمالا همین ۳ خانم نیاز داشته‌اند با پول یارانه خرید کنند و مابقی ملت می‌خواهند با یارانه‌شان سفر خارجی داشته باشند یا پس انداز کنند برای خرید خانه، جهیزیه، عروسی و ….

از شوخی گذشته، بعضی وقتها فکر می کنم این اندازه از سطحی سازی و تولید محتوای بدون یک ذره فکر واقعا ریشه در چه دارد؟ احساس می کنم با یوسف سلامی در جهان‌های موازی زندگی می‌کنم و دنیای ما هیچ ارتباطی به هم ندارد! حتی با آن خانم‌هایی که با سلامی برای خرید آمده بودن!

احساس می کنم من راه می روم و یوسف سلامی پرواز می‌کند. من مدام کم رمق و بی حال تر می‌شوم و او این همه سرخوش و پر انرژی! دو، دوتای من می شود ۴ تا شاید هم ۳ تا و در مقابل دو، دوتای یوسف سلامی می شود ۴۴۴ تا !

آخر ای عزیز بومی، ای هم قبیله، ای یوسف گم گشته که باز آمده‌ای! واقعا کجای این جهان سیر می‌کنی که چنین گزارشی از شما به بیرون می‌جهد؟ دست ما رو هم بگیر، نه فقط من تمام مردم ایران منظورمه، ما را هم با خودت همراه کن!

آخر یوسف خبرنگار نازم، چرا با بازنشسته‌ها، معلمان، راننده‌های تاکسی، کارگران روز مزد و … به خرید نمی‌روی؟

سلامی گلم، من که هیچ سر رشته‌ای از اقتصاد ندارم می‌دانم که تا چه اندازه سطحی است که بگویم فقط چهار کالا گران شده است: مرغ ، تخم مرغ، روغن و لبنیات! یعنی هیچ تاثیری بر هیچ اقلام دیگری ندارد؟

یوسف جان شما که حالت خوبه، ولی آیا در آن سازمان عریض و طویل صداوسیما یک نفر نبود که به شما بگوید این گزارش تا چه حد ساده انگارانه، جعلی و مبتذل است. آن سازمان هیچ مشاوری ندارد؟ این همه جناب دکترهایی که در برنامه‌های صبح تا شب حضور دارند واقعا هیچ کدام نمی توانند ۴ دقیقه وقت بگذارند و این گزارش شما را ببینند و بگویند: نکن بچه جان! نکن! این توهینه …

در آن سازمان صداوسیما هیچکس حالش مثل حال ما نیست؟ حتی یک نفر؟

سلامی قشنگم، یک پرسش ساده اگر قنادی سر کوچه ما بخواهد امروز شیرینی درست کند با مواد اولیه: تخم مرغ (که گران شده) ، روغن (که گران شده) ، شیر ( که گران شده) ، آرد (که گران شده است) و … باید شیرینی اش را گرانتر نفروشد؟ باید به همان قیمت سابق بفروشد؟ این کد ناشناخته را برای ما بازگشایی کن لطفا، مثل همین مورد یارانه‌ها و …

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار