بازار طلا و سکه بی هوادار شد

بازار طلا و سکه بی هوادار شد

در یک هفته اخیر، علیرغم رشد بهای جهانی طلا و نوسان نرخ ارز در داخل، بازار طلا و سکه با حداقل نوسان و آرامشی نسبی همراه بود.

بازار طلای جهانی در هفته‌ای که گذشت، نوسان بسیاری به خود دید و در نهایت نیز هر اونس طلا با وجود نوسان بسیار از ابتدای هفته، در انتهای هفته به رشد ۱۳ دلاری اکتفا کرد. علیرغم رشد بهای طلا در بازارهای جهانی، در پی کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار سکه و طلا با حداقل نوسان همراه بود و از آرامش نسبی بهره برد.

آرامش نسبی بهای سکه در این هفته در حالی است که قیمت سکه در هفته گذشته به بالای ۲۲ میلیون تومان هم رسیده بود. طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا، در هفته‌ای که گذشت، هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افزایش ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هفت میلیون و ۹۱۱ هزار تومان دادوستد شد و هرگرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته ۳۴ هزار تومان تقویت شده است.

در پایان این هفته، سکه تمام طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشت و به ۳۱ میلیون تومان رسید اما سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر، ۲۰ میلیون تومان باقی ماند.

نیم سکه نیز در این هفته ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته ۲۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه تنها قطعه از انواع قطعات سکه است که طی یک هفته اخیر کاهش قیمت داشت. هر قطعه ربع سکه در پایان هفته هشت میلیون و ۴۱۱ هزار تومان تعیین قیمت شد که ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت آن در ابتدای هفته است. در یک هفته اخیر سکه گرمی نیز بدون تغییر باقی مانده و چهار میلیون و ۸۱۱ هزار تومان معامله شد. حباب سکه نیز در حال حاضر حدود دو میلیون تومان است.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار