در پاکستان رخ داد؛

بحران آرد تا چند روز آینده / ذخایر ته کشید؟

بحران آرد تا چند روز آینده / ذخایر ته کشید؟

رییس انجمن تاجران آرد پاکستان هشدار داد این کشور طی چند روز آینده با بحران آرد مواجه خواهد شد چون ذخایر این محصول به پایان رسیده‌است.

رسانه‌های محلی پاکستان خبر داده‌اند آرد تولید شده در پنجاب به ایالت خیبرپختونخوا و دیگر مناطق نرسیده و ذخایر آرد در چندین منطقه رو به اتمام است.

رامبل گال، رییس انجمن تاجران آرد در این ایالت هشدار داد پاکستان طی چند روز آینده با بحران آرد مواجه خواهد شد چون ذخایر این محصول به پایان رسیده‌است.

قیمت ۲۰ کیلو آرد سفید در پاکستان ۱۰۰ روپیه افزایش یافته و نرخ کیسه ۲۰ کیلویی آرد به ۱۴۰۰ روپیه(۲۲۰ هزار تومان) رسیده‌است. وی هشدار داد اگر دولت پاکستان نتواند مسئله آرد را حل کند کشور به‌زودی با کمبود شدید آن مواجه خواهد شد.

انتظار می‌رود تولید گندم در پاکستان حدود ۳ میلیون تن در سال جاری میلادی کاهش یابد و دلیل آن کمبود مناطق زیر کشت گندم، کمبود آب و کودهای کشاورزی و تاخیر اطلاعیه حمایت از قیمت آن است. افزایش قیمت نفت و موج گرمایی که زودتر از معمول آغاز شده هم بر بالا رفتن قیمت گندم و آرد بی‌تاثیر نیست.

دراین‌بین، طبق جدیدترین گزارش جهانی در مورد بحران غذا، ایالت‌های بلوچستان، خیبرپختونخوا و سند پاکستان از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برند. به‌علاوه، پاکستان در لیست ۱۰ کشور اول درگیر با کمبود آب در دنیا مواجه است.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر