برترین منابع زبان عمومی کنکور ارشد و دکتری برای تنبل‌ها

برترین منابع زبان عمومی کنکور ارشد و دکتری برای تنبل‌ها

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید چطور می توانید در کنکور ارشد یا دکترا چطور می توانید درصد خوبی در درس زبان عمومی کسب کنید؟ شاید خیلی از زبان منتنفر باشید و حق هم دارید چون در دوران مدرسه و دانشگاه واقعا چیزی یاد نگرفته‌ایم. البته مشکل از معلمان نبوده بلکه از دروس و کتاب‌های درسی بوده است. اما آیا می‌دانید اگر بتوانید فقط ۲۰ درصد سوالات درس زبان عمومی کنکور ارشد یا دکتری را پاسخ دهید چند صد نفر در رتبه‌تان جلو می‌افتید؟

مهمترین چیزی که می‌تواند شما را به زبان انگلیسی علاقه‌مند کند منابع مناسب است. مطمئنا اگر بدانید با روزی نیم ساعت مطالعه زبان انگلیسی در کنار دروس تخصصی رشته‌تان می‌توانید براحتی حداقل به ۵۰ درصد سوالات کنکور با هر سطح دشواری پاسخ دهید، شگفت زده خواهید شد؟

مقدمه

انتخاب منبع مناسب برای کسب آمادگی کنکور کارشناسی ارشد یا دکترا کار بسیار مهم و حساسی است. شما وقتی برای آزمون و خطا کردن ندارید و مطالعه منابع غیر کاربردی می‌تواند براحتی آرزوی قبولی در دانشگاه مورد علاقه‌تان را بر باد دهد. خصوصا اگر آن درس زبان انگلیسی باشد. در این نوشته تمرکز ما بر روی درس زبان عمومی است و منابعی را معرفی خواهیم کرد که به تنهایی کار چندین کتاب و کلاس را می‌کنند.

آموزش گرامر کنکور با کتاب Fast Grammar

آموزش گرامر ارشد و دکتری با کتاب Fast Grammar

در نگاه اول، یادگیری گرامر شاید سخت‌ترین بخش زبان انگلیسی به نظر برسد. اما برخلاف این عقیده، سوالات گرامر شامل فقط یک سری نکات خاص و تکراری می‌باشند که همیشه همان نکات و مباحث مورد سوال قرار می‌گیرند. بنابراین شاید راحت‌ترین بخش زبان عمومی کنکور ارشد یا دکتری همین گرامر باشد.

کتاب Fast Grammar نوشته استاد مهرداد زنگیه وندی کار را برای شما بسیار راحت‌تر کرده است بطوریکه با مطالعه آن کاملا به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند خواهید شد. در این کتاب شما هیچ نکته و مبحث اضافه‌ای که ممکن است در کنکور از آن سوالی مطرح نشود را یاد نخواهید گرفت. به زبان دیگر فقط مطالبی را یاد می‌گیرید که در کنکور به دردتان می‌خورد به دور از هر حاشیه دیگری برای پاسخ دادن به سوالات گرامر انگلیسی آماده خواهید شد.

مطالب کاملا ساده و به زبان فارسی توضیح داده شده‌اند و برای هر مبحثی نیز نمونه سوال و مثال‌های فراوان باعث شده است کتاب Fast Grammar به یک مرجع قوی و غنی برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی تبدیل شود.

با Fast Vocab غنی از واژگان انگلیسی شوید

منبع آموزش واژگان کنکور ارشد و دکتری

شاید بخش دشوار آمادگی برای درس زبان عمومی کنکور همین تقویت دامنه کلمات باشد. وجود منابع بی شمار انگلیسی و فارسی آموزش واژگان بیشتر از اینکه به شما کمک بکند، سردرگم‌تان می‌کند. گستردگی منابع و از طرفی پوشش کلمات مورد نیاز برای کنکور ارشد یا دکتری شما را ناچار به مطالعه چندین کتاب حجیم می‌کند که شاید خیلی از مطالب آنها اصلا کاربردی برایتان نداشته باشد. ولی کتاب Fast Vocab با هر منبعی که تا بحال برای یادگیری کلمات انگلیسی مطالعه کرده‌اید، کاملا فرق می‌کند. این کتاب چکیده‌ای از برترین منابع و کتاب‌های آموزش واژگان انگلیسی در دنیا است که تاکنون منتشر شده‌اند.

به زبان ساده در این کتاب فقط کلمات مهم و کاربردی که همیشه در آزمون‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، گردآوری شده است و در قالب دسته‌بندی‌های موضوعی در کنار هم قرار داده شده‌اند. کتاب فست وکب ارشد - دکتری ۲۲۰۰ کلمه اصلی دارد که برای هر کدام از آنها مترادف و متضادهای مهم آورده شده است. بهترین و نزدیکترین ترجمه برای هر کلمه انتخاب و برای هرکدام هم یک مثال با ترجمه فارسی آورده شده است. حتی اگر قصد شرکت در هیچ آزمونی هم ندارید، مطالعه کتاب Fast Vocab بشدت توصیه می‌شود زیرا دامنه واژگان شما را به تا حد بسیار خوبی تقویت خواهد کرد.

کتاب فست ریدینگ ارشد - دکتری

اگر شما هم مانند خیلی از داوطلبان کنکور با دیدن متن‌های چند سطری نگران می‌شوید و ترجیح می‌دهید حتی به سوالات آن پاسخ ندهید، سخت در اشتباه هستید. با یادگیری چند مهارت ساده می‌توانید به متن‌های چند صفحه‌ای سوالات درک مطلب کنکورهای ارشد و دکتری، براحتی و در کمترین زمان پاسخ دهید.

کتاب فست ریدینگ Fast Reading استاد مهرداد زنگیه‌وندی بدون شک و تردید بهترین و کامل ترین منبع برای یادگیری مهارت‌های پاسخگویی به سوالات درک مطلب انگلیسی است. البته کاملترین منبع به این معنی نیست که صدها صفحه آموزش و محتوا داشته باشد بلکه فست ریدینگ فقط ۷۰ صفحه توضیحات آن هم به زبان فارسی دارد و مطالعه آن شاید بیشتر از چند روز زمان نیاز نداشته باشد. همچنین وجود نمونه متن‌های ریدینگ از آزمون‌های مختلف انگلیسی همراه با ترجمه فارسی و پاسخ تشریحی با استفاده از مطالب کتاب، آن را به یک منبع غنی برای قسمت درک مطلب آزمون‌های زبان انگلیسی تبدیل کرده است.

سخن پایانی

اگر بتوانید به ۳۰ درصد سوالات درس زبان عمومی در کنکور ارشد یا دکترا پاسخ دهید بدون شک رتبه‌ای کسب خواهید کرد که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. اگر هوشمندانه عمل کنید و منابع مناسبی را برای یادگیری زبان انگلیسی مطالعه کنید، یقینا در کنار آمادگی برای دروس تخصصی رشته‌تان، نتیجه بسیار خوبی هم در درس زبان عمومی و در نهایت کنکور کسب خواهید کرد. منابع معرفی شده در این نوشتار در چند سال اخیر جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی ویژه شرکت در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی از جمله کنکورهای ارشد و دکتری بوده‌اند. این کتاب‌ها را می‌توانید از نزدیک‌ترین کتابفروشی زبان محل زندگی خود تهیه کنید و با خیال راحت به قبولی در کنکور فکر کنید.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها