بهترین دستگاه لیزر موهای زائد سال ۲۰۲۲

لیزر موهای زائد اصلی‌ترین و بهترین روش برای رهایی از موهای زائد است. این تکنیک برای افراد مختلف کاربرد دارد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد؛ به طوری که شاهد مراجعه روزانه آقایان و بانوانی کثیری به منظور رفع موهای زائد با لیزر هستیم. اما باید این نکته را بدانیم که انواع […]

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد سال ۲۰۲۲

دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد اصلی‌ترین و بهترین روش برای رهایی از موهای زائد است. این تکنیک برای افراد مختلف کاربرد دارد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد؛ به طوری که شاهد مراجعه روزانه آقایان و بانوانی کثیری به منظور رفع موهای زائد با لیزر هستیم. اما باید این نکته را بدانیم که انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد به منظور لیزر افراد مختلف سازگارند.

دستگاه لیزر موهای زائد از نور لیزر مستقیم برای از بین بردن مستقیم فولیکول‌های مو استفاده کرده و آنها را تخریب می‌کند؛ در واقع فولیکول‌ها در کیسه‌های کوچکی درون پوست قرار دارند که لیزر با ایجاد حرارت مستقیم آنها را نابود می‌کند. در ادامه با ما کلینیک زیبایی همراه شوید تا با عمل لیزر موهای زائد و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شویم.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد

همانطور که می‌دانید چندین روش برای رفع موهای زائد وجود دارد؛ روش‌هایی مثل اپیلاسیون، اصلاح با کرم، اصلاح با شمع، شیو (Shave) و پودر اصلاح ثابت شده‌اند و هر کدام معایب خود را دارند. برخی از این روش‌ها محدودیت دارند و برای تمام قسمت‌های بدن استفاده نمی‌شوند؛ برخی نیز عوارض کوتاه مدت و حتی بلند مدتی مثل تیرگی پوست را در پی دارند. اما مهم‌تر از همه این تکنیک‌ها دائمی نیستند و به تمدید مجدد احتیاج دارند.

اما بهترین دستگاه لیزر موهای زائد قادر است این موها را به صورت دائمی از بین برده و هیچ عارضه خاصی ندارد. اگرچه از این دستگاه می‌توان برای زدودن تمام نقاط بدن استفاده کرد؛ اما متداول‌ترین نقاط برای لیزر شامل زیر بغل، دست، پا، صورت، لیزر موهای زائد واژن و پشت بدن است. مهم‌ترین مزایای این تکنیک شامل:

  1. سرعت بالای لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش‌ها باعث می‌شود که فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد؛ البته سرعت لیزر به وسعت ناحیه مد نظر نیز بستگی دارد.
  2. ماندگاری لیزر موهای زائد با سایر روش‌ها قابل مقایسه نیست؛ به طوری که به ندرت بعد از اتمام جلسات لیزر موها دوباره رشد می‌کنند و اگر رشد کنند نازک‌تر و کم تراکم هستند.
  3. لیزر موهای زائد دقت زیادی داشته و اگر شما با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد این کار را انجام بدهید، به طور کامل موهایتان رفع می‌شود. این دستگاه بدون هیچ آسیبی به پوست تمام موهای زائد ناحیه مورد نظر را از بین برده و در طولانی مدت نیز اثری از آنها باقی نمی‌گذارد.

شایسته ذکر است که در حین استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد برای رفع این موها، لوسیونی به سطح پوست مالیده می‌شود که از سوختن پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که به یک کلینیک معتبر مثل سلامت رویان مراجعه می‌کنید لازم نیست نگران سوختگی پوست خود باشید.

تکنولوژی و طول موج بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

هر کدام از دستگاه‌های لیزر موی زائد تکنولوژی منحصر به فردی دارند و به همین دلیل است که کارایی و کاربردهای متنوعی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. طول موج متفاوتی که این دستگاه‌ها به پوست می‌تابانند، باعث می‌شود طیف متفاوتی از فولیکول‌ها را بسوزانند. قدرت لیزر در این دستگاه‌ها متفاوت است و برای هر متقاضی طول موج متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت لیزر را با طول موج ۷۵۰ نانومتر می‌تاباند که برای موهای زائد با ضخامت‌های متنوع مناسب است. همچنین دستگاه دایود طول موج ۸۰۰ نانومتر را ارائه می‌کند. طبق شواهد موجود این طول موج‌ها را می‌توان برای انواع متقاضیان به کار برد؛ در واقع برای کسی که نمی‌تواند از دستگاه الکساندرایت استفاده کند، به احتمال زیاد دستگاه دایود مناسب است. البته دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که با تکنولوژی متفاوت کارایی ایده آل را دارند.

انواع تکنولوژی به کار رفته در دستگاه‌های لیزر موی زائد شامل:

  1. تکنولوژی ALEX: تکنولوژی ALEX که در دستگاه الکساندرایت به کار می‌رود، همان طول موج تقریبی ۷۵۰ نانومتر را به پوست می‌تاباند. قدرت لیزر این دستگاه بسیار بالاست و می‌تواند موهای ضخیم را بهتر حذف کند. البته موهایی با رنگ و ضخامت مختلف را می‌توان با همین دستگاه حذف نمود.
  2. تکنولوژی Speed: تکنولوژی Speed مربوط به دستگاه لیزر دایود است که دارای طول موج حدودی ۸۰۰ نانومتر می‌باشند. این لیزر بیشتر به پوست نفوذ می‌کند و با سرعت بالایی عمل حذف موهای زائد را انجام می‌دهد. این دستگاه بیشتر برای موهای نازک به کار می‌رود.
  3. تکنولوژی YAG: این تکنولوژی با طول موج تقریبی ۱۰۶۰ نانومتر بیشترین نفوذ را به پوست دارد؛ این تکنولوژی برای کسانی که پوست خود را برنزه کرده‌اند و یا پوست ضخیم یا تیره دارند بهترین گزینه است. در ادامه بیشتر در مورد دستگاه اختصاصی این تکنولوژی صحبت خواهیم کرد.

لیزر موهای زائد

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

همانطور که تا اینجا متوجه شدید انواع مختلفی از دستگاه‌های لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد. بنابراین انواع مختلف این دستگاه‌ها در کلینیک‌های کشور ما به کار می‌روند که شامل:

دستگاه الکساندرایت

متداول‌ترین دستگاه برای لیزر موهای زائد دستگاه الکساندرایت است؛ علت آن نیز این است که طیف گسترده‌ای از متقاضیان لیزردرمانی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. این دستگاه ملانین موها را به طور کامل از بین می‌برد و موهای نازک تا ضخیم را به خوبی از بین می‌برد. لیزر این دستگاه ساختار ملانین موجود در فولیکول را به طور کامل از بین برده و جلوی رشد دوباره مو را می‌گیرد.

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت برای افرادی که پوست تیره دارند یا موهای زائد آنها تیره است بسیار موثر است؛ البته طبق تجربه کسانی که مو و پوست روشنی هم دارند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

دستگاه دایود

لیزر موهای زائد با دستگاه دایود نیز یک روش رایج است که شباهت زیادی به الکساندرایت دارد اما تکنولوژی و طول موج آن متفاوت است. این لیزر مناسب‌ترین طول موج را به پوست ساتع می‌کند و هیچ آثار منفی بر جای نمی‌گذارد. لیزر دایود علاوه بر اینکه تاثیر فوق العاده‌ای بر روی پوست روشن دارد، برای پوست تیره نیز کاربردی است. همچنین انواع موهای نازک و ضخیم را با همین دستگاه می‌توان حذف کرد.

برخی از متخصصان از دستگاه دایود به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد نام می‌برند؛ چرا که علاوه بر کاربردی بودن آن، استفاده از این دستگاه آسان بوده و هزینه کمتری دارد.

دستگاه لیزر دیود

دستگاه ND

انرژی دستگاه ND با استفاده از امواج رادیویی YAG با فرکانس پایین و طول موج بالا ارسال می‌شود؛ بنابراین امکان نفوذ به عمق پوست وجود دارد و تیره‌ترین پوست را نیز می‌توان لیزر کرد. البته این دستگاه کاربردهای درمانی نیز مثل حذف عروق اضافی (واریس) دارد.

دستگاه روبی

قدیمی‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد، دستگاه روبی است که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دستگاه به دلیل جذب موثر ملانین، در افرادی که موهای روشن دارند متداول است. البته این دستگاه معایبی مثل لکه گذاری در افرادی که پوست روشن دارد را نیز دارند که به همین دلیل در اغلب مراکز زیبایی منسوخ شده است.

دستگاه IPL

دستگاه IPL یا فناوری نور شدید یک سیستم متفاوت از سایر انواع لیزر است که برای لیزر موهای زائد به کار می‌رود. تفاوت‌های این دستگاه با سایر انواع لیزر تخصصی و مربوط به ساختار آن است؛ اما به طور خلاصه برخلاف لیزر طول موج این دستگاه ناپایدار و دوره‌ای است.

دستگاه ICE Platinium

این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های لیزری در جهان است که کاربردهای گسترده‌ای در علم پزشکی ایجاد کرده است. این تکنولوژی برخلاف موارد قبلی انواع مختلفی از طول موج را ایجاد می‌کند؛ این بدان معناست که فناوری هر سه دستگاه الکساندرایت، دایود و ND را داخل خود دارد. دستگاه ICE بهترین گزینه برای کسانی است که موی بلوند یا روشنی دارند؛ اگرچه کسانی که موی تیره و یا پوست برنزی دارند نیز به راحتی می‌توانند با تغییر طول موج دستگاه از آن استفاده کنند.

لیزر ICE قادر است تا عمق پوست نفوذ کند و تمام آثار موهای زائد را از بین ببرد. بنابراین برای کسانی که مایل‌اند به طور دائمی موهای زائد را از بین ببرند و دیرتر به تمدید لیزر احتیاج داشته باشند، این دستگاه توصیه می‌شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

با توجه به این تفاسیر ممکن است تصور کنید که دستگاه Candela بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد است. اما باید در این مورد گفت که اگرچه این لیزر برای هر پوست و مویی مناسب است، اما اغلب هزینه بیشتری نیز برای زیباجو در پی دارد. بنابراین انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای شما، بستگی به شرایط پوست و موی خودتان دارد.

علاوه بر این بسیاری از مدل‌های مختلف یک دستگاه ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشند؛ به عنوان اگر موی بوری دارید، یکی از بهترین دستگاه‌ها برای شما دستگاه الکساندرایت کندلا است. همچنین برای کسانی که پوست روشن اما موهای تیره دارند بهترین تکنولوژی، دستگاه دایود است. کسانی که پوست و موی تیره دارند نیز می‌توانند بیشتری بهره را از دستگاه ND: YAG ببرند. با این حال تمام این ها تا زمان اعلام نظر یک متخصص قطعی نیست.

در صورتی که دستگاه مناسب را برای پوست و موی خود انتخاب نکنید، ممکن است با عوارضی مثل سوختگی پوست همراه شوید؛ علاوه بر این برخی دستگاه‌ها ممکن است کارایی لازم برای رفع موهای زائد در بدن یک فرد را نداشته باشند و انتخاب دستگاهی دیگر مفیدتر باشد.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها