بورس به شدت افت کرد / تعادل به بازار برمی‌گردد؟

بورس به شدت افت کرد / تعادل به بازار برمی‌گردد؟

امروز شاخص کل بورس با حدود ۱۷ هزار واحد افت (یک درصد منفی) در محدوده یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن هم امروز با بیش از یک درصد افت در کانال ۳۸۷ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار چهار هزارو ۴۶۵ میلیارد تومان بود. بیشترین تاثیر منفی در شاخص امروز را نمادهایی فارس، فولاد و شستا به ترتیب با بیش از ۳۰۰۰، ۱۶۰۰ و ۱۳۰۰ واحد افت داشتند.

همچنین در این روز بیشترین ارزش معامله برای نمادهای پالایش، دارا یکم و کمند ثبت شد.

برترین گروه‌های صنعتی امروز فرآورده‌های نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای وسکرمان، وبملت و وتجارت ثبت شد.

بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض پیرامون قیمت‌گذاری خودرو قرمز به کار خود پایان داد. همانطور که قابل پیش‌بینی بود، لغو آزادسازی قیمت خودرو بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داد. کارشناسان معتقدند بیش از هر چیز حالا اعتماد از دست رفته سهامداران است که منجر به ایجاد صف‌های فروش می‌شود.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۱۶۹ واحد منفی در محدوده ۲۰ هزار و ۴۷۸ واحد قرار گرفت و نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز زاگرس، آریا و صبا بودند.

تعادل به بورس برمی‌گردد

احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بورس تحت تاثیر هیجان منفی ایجاد شده به دلیل تصمیمات ضد و نقیض دولت است. امیدواریم در روزهای آینده با فروکش کردن این هیجان تعادل به بازار سهام برگردد.

وی ادامه داد: هر چه التهاب، بلاتکلیفی و ناامنی در بازار بیشتر شود بیشتر شاهد افت و خیز خواهیم بود. این وضعیت ممکن است تا آنجا ادامه پیدا کند که شاهد خروج سرمایه از بورس به سمت سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشیم.

رضاپور گفت: قیمت‌های جذاب به وجود آمده است. انتظار می‌رود شاهد افزایش تقاضا در گروه‌های مهم باشیم. گروه‌های فلز، معدن ، پتروشیمی، شیمیایی و بانک‌ها. اگر این تقاضا از عرضه پیشی بگیرد روزهای بهتری خواهیم داشت.

شروین  اشیدری
شروین اشیدری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها