بیت‌المال در جیب چشم آبی ها

بیت‌المال در جیب چشم آبی ها

جریمه های سنگین ناشی از شکایت بازیکنان و مربیان خارجی همچنان یقه تیم‌های خاطی از جمله پرسپولیس را می گیرد و این بار قرمزها باید مبالغ سنگینی را بابت اهمال‌کاری جدید بپردازند.

بدنبال شکایت رادوشوویچ سنگربان کروات سابق پرسپولیس، این تیم باید حدود ۲۵ میلیارد تومان بدهد و عجییب تر از این، اینکه برای ۶۳ دقیقه بازی می بایست ۸۶ هزار دلار به آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی پرداخت کند. برای نخستین بار نیست که به سبب ندانم کاری و خلف وعده مدیران این باشگاه، بیت‌المال به جیب چشم آبی‌ها می رود.

شگفت آورتر از همه اینکه هیچکس از جمله مسئولان خاطی مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند و انگار نه انگار که این همه پول بی زبان آنهم در این اوضاع اقتصادی، هدر می رود. طبعا اگر پرسپولیس وعده و وعید نمی داد و طلب این دو بازیکن خارجی را بموقع پرداخت می‌کرد، الان با این جریمه های کمرشکن مواجه نمیشد.

وقتی فوتبالی ها درس عبرت نمیگیرند

بارها و بارها باشگاه‌های خاطی ما از سوی فیفا و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا نقره داغ شده اند اما معلوم نیست که چرا از یک روزنه به کرات گزیده می‌شوند و عبرت نمی گیرند!

به نظر می رسد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نمی توانند برای رفع این نقطه تاریک، نقشه راه مناسبی تدوین کنند لذا پیشنهاد می‌شود نهادهای نظارتی بشکل جدی ورود کنند و اجازه ندهند بیت‌المال این چنین دود شود.

بطور حتم اگر پیشتر با خاطیان برخورد جدی میشد، امروز چنین جریمه های سنگین دامان پرسپولیس را نمی گرفت.

جذب بازیکن و مربی خارجی نه تنها مانعی ندارد بلکه زمینه پویایی و بالندگی لیگ ما را فراهم می‌کند اما چندین سال است که این حرکت بدور از فرمول حرفه ای انجام می‌شود که خروجی آن، پرداخت جریمه‌ های هنگفت می شود.

انباشت بدهی های مکرر ناشی از این بی‌مبالاتی به یک عادت بد تبدیل شده و هر مدیری که مورد پرسش قرار می گیرد، مسئولان قبلی را مسبب آن می داند.

این روند بدون آنکه تغییری در ماهیت آن صورت گیرد، ادامه می یابد و بیت المال به جیب خارجی ها سرازیر می شود. حتی با وجود بستن پنجره نقل و انتقالات و جریمه های پرشمار ، هیچگونه چارچوب کارساز وضع نشده ولی اکنون وقت آن فرا رسیده که بمنظور رفع این مشکل اساسی کمر همت بسته شود .

مخلص کلام اینکه اگر فرد یا افرادی در حیف و میل بیت‌المال نقش اصلی ایفا کرده اند، معرفی شوند و به سزای عملشان برسند.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر