تمرکز جدی فرهنگیان بر این اصل مهم

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: هیچ فعالیت تعلیم و تربیتی در آموزش و پرورش انجام نمی‌شود مگر اینکه در راستای تحقق سند تحول بنیادین باشد.

تمرکز جدی فرهنگیان بر این اصل مهم

محمدرضا جان‌نثاری شامگاه امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط با اهمیت طرح موضوعات خانواده و فرزندآوری در مدارس اظهار داشت: موضوع ناباروری و سقط جنین یکی از بزرگترین نکاتی است که باید در آموزش و پرورش به آن پرداخته شود و در جلساتی که پیرامون آن در استانداری برگزار شد، این نکته عنوان شد که این موضوع چگونه باید در مدارس بیان شود. طرح این مسئله هم می‌تواند مفید و هم در صورت عدم بیان صحیح، مضر باشد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به راهکارهای جلوگیری از افزایش ناباروری تصریح کرد: نظر پزشکان متخصصی که در جلسات استانداری حضور داشتند این است که درصد بالایی از ناباروری با آموزش قابل پیشگیری است و این پیشگیری باید از دوران جوانی و نوجوانی آغاز شود.

وی عنوان کرد: تاکنون در آموزش و پروش جایگاه رسمی برای ارائه این مطالب وجود نداشته است و این نهاد باید با انجام یک کار کارشناسی، فرآیندی را برای طرح این موضوعات تدوین کند.

جان‌نثاری افزود: الزاماتی برای انجام این کار در آموزش و پرورش وجود دارد و نیاز است که اساتید تخصصی صرف این موضوع آموزش ببینند تا بتوانند سوالات تخصصی را پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: باید نوع ارائه مطلب، پایه تحصیلی مورد نظر و زمان مناسب آن مشخص شود و این موضوع به صورت یک طرح مشخص و کاملا دقیق در شورای آموزش و پرورش مطرح و سپس وظایف نهادهای دیگر در این راستا تعیین شود.

سند تحول بنیادین محور تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین حسن پژوهش در ارتباط با سند تحول بنیادین مطرح شدن آن است، گفت: در مقابل اینکه زمانی به دروغ می‌گفتند که سند تحول بنیادین را اجرا می‌کنند اما به جای آن به سند ۲۰۳۰ عمل می‌کردند، مطرح کردن این سند در چنین شورایی و نیز مبنا قرار دادن آن توسط مدیرکل آموزش و پرورش بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این سند بیان کرد: سند تحول بنیادین قانون اساسی و خط قرمز آموزش و پرورش است و تمام فعالیت‌های این نهاد باید بر مبنای این سند باشد؛ به همین دلیل هر اقدام تعلیم و تربیتی که قرار است در آموزش و پرورش استان اصفهان انجام شود باید اثبات کند که در راستای اجرای این سند است و توجیهی برای این امر داشته باشد.

جان‌نثاری در ارتباط با نقش دستگاه‌های دیگر در اجرای این سند عنوان کرد: هیچ دستگاهی وجود ندارد که قادر به کمک کردن به آموزش و پرورش نباشد و همه باید به این نهاد یاری برسانند؛ از این رو وظایف عام و خاص هر نهاد در پژوهش مربوط به سند تحول بنیادین باید به طور جامع عنوان شود.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین باید درون آموزش و پرورش تشکیل شود و به همین دلیل پایه اقدامات همین نهاد است و این رکنی مهم است.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    تازمانی‌ گه تبعیض بین معلم بابفیه ی کارمندان باشدهیچ اتفاقی نمی استدلالم زیاده خواه نیست اگرچیزی نیست برای همه است ولی اگر هم ای بخورند معلم گرسنه بمانداین تبعیًض است وتبعیض هم نارضایتی به با می اورد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر